Technologia AI oferuje branży bankowej wiele korzyści: Bank of America

Bank of America (BoA) twierdzi, że integracja sztucznej inteligencji (AI) z istniejącymi procesami bankowymi ma przynieść szereg korzyści branży usług finansowych.

BoA podkreśliła automatyzację jako najbardziej widoczne zastosowanie narzędzi uczenia maszynowego (ML) w finansach, dodając, że według raportów produktywność i efektywność przyniosą dodatkowe korzyści. Analitycy banku pod przewodnictwem Richarda Thomasa ostrzegają jednak, że pomimo zalet stosowania sztucznej inteligencji podmioty w przestrzeni kosmicznej będą musiały postępować ostrożnie.

„Chociaż większa automatyzacja – prawdopodobnie pierwsze i największe zastosowanie technologii sztucznej inteligencji w bankach – może zwiększyć produktywność banków, a tym samym zwiększyć zyski banków, dostrzegamy również pewne słabe punkty związane z szerokim wykorzystaniem sztucznej inteligencji w bankach” – czytamy w raporcie.

BoA stwierdziła w swoim raporcie, że banki i inne instytucje finansowe muszą postępować ostrożnie, próbując wdrożyć sztuczną inteligencję. W raporcie zwrócono uwagę na zagrożenia dla prywatności i cyberbezpieczeństwa związane z integracją z narzędziami AI, ostrzegając, że informacje o klientach mogą znajdować się w zasięgu przestępców.

Bank wymienia demokratyzację sztucznej inteligencji i „niższe bariery dla podmiotów zagrażających” jako istotne obszary budzące obawy, z którymi banki muszą się borykać podczas prób integracji sztucznej inteligencji.

Świadome zagrożenia, jakie sztuczna inteligencja zagraża finansom, kilka amerykańskich banków zabroniło pracownikom korzystania z generatywnych narzędzi sztucznej inteligencji w miejscu pracy w związku z obawami dotyczącymi potencjalnego wycieku danych.

Wiele banków już włącza sztuczną inteligencję do swojej oferty, aby wykrywać anomalie finansowe, oceniać ryzyko kredytowe i przewidywać zachowania klientów. Kilka instytucji finansowych ma
przyjęło narzędzie Google (NASDAQ: GOOGL) do przeciwdziałania praniu pieniędzy (AML) oparte na sztucznej inteligencji, podczas gdy inne korzystają z oferty Mastercard (NASDAQ: MA) w zakresie zwalczania przestępstw finansowych.

Pomimo początkowych prób wdrożenia tej technologii analitycy BoA twierdzą, że perspektywa znacznego wzrostu przychodów ze sztucznej inteligencji jest „mniej namacalna”, ale za dziesięć lat nieoczekiwane korzyści finansowe mogą znacząco wpłynąć na zyski banków.

Chociaż banki wzywa się do ostrożnego postępowania w przypadku sztucznej inteligencji, w raporcie BoA wzywa się organy regulacyjne do zapewnienia odpowiednich barier zabezpieczających branżę finansową przed egzystencjalnymi zagrożeniami związanymi ze sztuczną inteligencją.

Azja Południowo-Wschodnia chwyta byka za rogi

Podczas gdy banki z siedzibą w USA wahają się, czy zastosować sztuczną inteligencję, organy regulacyjne bankowości w Azji Południowo-Wschodniej wzywają banki komercyjne w regionie do przyjęcia tej technologii w celu lepszego świadczenia usług. Bank Rezerw Indii (RBI) za pośrednictwem swojego zastępcy gubernatora Mahesha Kumara Jaina wezwał lokalnych pożyczkodawców do wykorzystania sztucznej inteligencji w celu ograniczenia ryzyka systemowego w bankowości.

Tymczasem władze monetarne Singapuru (MAS) wzywają do wyważonego podejścia do wdrożenia sztucznej inteligencji po tym, jak wystraszyły się nieudanego ataku na cyfrową walutę.

„Chcemy rozegrać w tej przestrzeni długą grę” – powiedział jeden z dyrektorów MAS ds. sztucznej inteligencji. „Chcemy mieć pewność, że niezależnie od tego, jaką sztuczną inteligencję przyjmiemy lub będziemy promować, pozostanie ona na długi czas. Wyciągnęliśmy wiele wniosków z całej przestrzeni DLT/walut cyfrowych. Jeśli będziesz się spieszyć, możesz bardzo szybko zobaczyć złych aktorów.

Obejrzyj: Blockchain może zwiększyć odpowiedzialność za sztuczną inteligencję

Autor : BitcoinSV.pl

Źródło : AI technology offers banking industry a wealth of benefits: Bank of America – CoinGeek

Author: BitcoinSV.pl
CEO