Archiwum artykułów

Biografia Jesse LIVERMORE

18 kwietnia 2021

COMBO. Kanał Sueski zablokowany. Kończą się kontrakty na btc. Tesla spada. Ciemność.. HODL ?

Odrobina danych dotyczących obserwacji sytuacji mających obecnie miejsce a wpływających na wycenę rynku kryptowalut długofalowo. W rocznicę po czarnym łabędziu w marcu 2020 r.

Obserwacja jednostki blokującej kanał Sueski : https://www.vesselfinder.com/pl/?imo=9811000

Sytuacja nie pewna i nie koniecznie napawająca optymizmem odnośnie wyceny rynków globalnych oraz sytuacja spółek bezpośrednio od momentu zakupu mających korelację z rynkiem kryptowalut.

Władze Kanału Sueskiego muszą usunąć do 706 000 stóp sześciennych piasku, aby uwolnić Ever Given

(CNN) Zespoły ratownicze pracujące nad wyparciem gigantycznego kontenerowca blokującego Kanał Sueski nie powiodły się w kolejnej próbie uwolnienia łodzi, według kierownika technicznego statku. „Kolejna próba ponownego wypłynięcia statku na wcześniejszy dzisiejszy dzień… nie powiodła się” – powiedział Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM) w oświadczeniu, dodając, że oczekuje się wprowadzenia większej ilości sprzętu, aby pomóc w dalszych wysiłkach. Marynarka Wojenna Stanów Zjednoczonych również planuje wysłać pomoc w weekend. Ever Given, kontenerowiec prawie tak długi, jak Empire State Building jest wysoki, osiadł na mieliźnie w kanale egipskim we wtorek po tym, jak został złapany przez wiatry o prędkości 40 węzłów i burzę piaskową, która spowodowała słabą widoczność i słabą nawigację. Zablokował jeden z najbardziej ruchliwych i najważniejszych dróg wodnych na świecie, co skłoniło do gorączkowych działań ratowniczych, w tym użycia dwóch pogłębiarek, dziewięciu holowników i czterech koparek, a także narastającego korka na obu końcach kanału.

Dlaczego Kanał Sueski jest tak ważny – i dlaczego jego blokada może być tak szkodliwa Dlaczego Kanał Sueski jest tak ważny – i dlaczego jego blokada może być tak szkodliwa „Obecnie skupiamy się na pogłębianiu w celu usunięcia piasku i błota z lewej strony dziobu statku” – powiedział BSM, dodając, że specjalna pogłębiarka ssąca będzie używana do przemieszczania co godzinę 2000 metrów sześciennych piasku i błota wokół statku. Pompy o dużej wydajności mogą być również używane do obniżania poziomu wody wokół części statku o masie 224 000 ton, który ma 400 metrów (1312 stóp) długości i 59 metrów (193 stóp) szerokości. Według władz kanału trzeba usunąć do 20 000 metrów sześciennych (706 000 stóp sześciennych) piasku z kanału, aby uwolnić gigantyczny kontenerowiec.

Pogłębiarki ciężko pracują, usuwając piasek i błoto z dziobu statku – i będą musiały przemieścić od 15 000 do 20 000 metrów sześciennych (530 000 do 706 000 stóp sześciennych) piasku, aby osiągnąć głębokość od 12 do 16 metrów ( 39 do 52 stóp), co może pozwolić statkowi na unoszenie się, poinformował w czwartek Urząd Kanału Sueskiego (SCA). To około osiem razy więcej niż basen olimpijski.

An excavator attempts to free the front end of the Ever Given.

Marynarka wojenna Stanów Zjednoczonych na Bliskim Wschodzie planuje wysłać na miejsce zespół oceniający ekspertów od pogłębiania już w sobotę, według dwóch przedstawicieli obrony. Posunięcie to nastąpiło po tym, jak rząd egipski zgodził się przyjąć ofertę pomocy przekazaną przez ambasadę USA w Kairze. „Administracja Bidena uważnie śledzi sytuację” – powiedział w piątek w CNN przedstawiciel USA. „W ramach naszego aktywnego dialogu z Egiptem zaoferowaliśmy władzom egipskim pomoc USA w ponownym otwarciu kanału. Konsultujemy się z naszymi egipskimi partnerami, jak najlepiej wesprzeć ich wysiłki”.

Wojsko USA często wysyła zespoły oceniające do sytuacji katastrof za granicą, aby na żądanie zaoferować specjalistyczną wiedzę techniczną. Na razie nic nie wskazuje na dalszą pomoc poza zespołem jadącym do Egiptu.

Ever Given jest własnością japońskiej firmy transportowej Shoei Kisen KK. Właściciele statku mają nadzieję na ponowne wypłynięcie na statek do sobotniej nocy czasu japońskiego (sobota rano czasu wschodniego), wbrew przekonaniu ekspertów żeglugowych, że uwolnienie łodzi może zająć kilka dni, a nawet tygodni. „Celem jest ponowne wypłynięcie pojemnika do sobotniego wieczoru lokalnego czasu” – powiedział w piątek CNN Toshiaki Fujiwara, starszy dyrektor zarządzający firmy. Kryzys może skutkować licznymi roszczeniami prawnymi.

Omawiając potencjalne roszczenia o odszkodowanie, Fujiwara powiedział, że „firma nie otrzymała żadnych roszczeń w tym momencie”, dodając, że „ustalenie tych szczegółów może zająć rok do dwóch lub kilka lat”. Evergreen Marine, tajwańska firma obsługująca statek, twierdziła, że ​​Shoei Kisen KK ponosi odpowiedzialność za wypadek, potwierdziła Fujiwara. Eksperci ds. Żeglugi nadal są zaniepokojeni tą sytuacją, a dyrektor generalny firmy ratowniczej powiedział, że statek „utknął jak skała”. „Na szczęście statek jest w dobrym stanie, nieuszkodzony, więc jest to ważny podstawowy warunek” – powiedział w czwartek holenderskiej telewizji Peter Berdowski, prezes Boskalis. „Ale pierwsze wrażenie jest takie, że jest mocno osadzony jak skała”. Siostrzana firma Boskalis, Smit Salvage, jest jedną z firm działających na rzecz uwolnienia Ever Given. Starszy pilot kanałowy w SCA powiedział CNN w środę, że ponowne wypłynięcie na statek jest „technicznie bardzo skomplikowane” i może zająć kilka dni.

Zespół ratowników z holenderskiego Smit Salvage i japońskiego Nippon Salvage, który w przeszłości pracował przy kilku głośnych operacjach, został powołany do pomocy SCA w ponownym wypłynięciu statku na statek, poinformowała firma czarterowa Evergreen Marine. Ale każdy mijający dzień wiąże się z wysokimi kosztami dla firm i krajów, których handel utknął w korku. Około 12% światowego wolumenu handlu przechodzi przez Kanał Sueski i zazwyczaj dziennie obsługuje ładunki o wartości około 10 miliardów dolarów.

Statki utknęły na mieliźnie Ponad 18 800 statków o tonażu netto 1,17 miliarda ton przepłynęło przez kanał w 2020 r. To średnio 51,5 statków dziennie. Co najmniej 160 statków przewożących niezbędne paliwo i ładunek czeka teraz na przepłynięcie przez zablokowaną drogę wodną, ​​według starszego pilota kanału z SCA. Niektóre statki decydują się na zmianę kierunku podróży wokół Przylądka Horn, aby uniknąć zatoru Kanału Sueskiego – ale według Międzynarodowej Izby Żeglugi czeka ich dodatkowe 3800 mil i do 12 dni dodatkowego czasu żeglugi.

Wśród statków osieroconych jest nowy katamaran norweskiej firmy Fjord Line. „Kotwiczymy poza Suezem i tylko czekamy na przejście przez kanał” – powiedział rzecznik Fjord Line w rozmowie z CNN. Katamaran „wracał do domu do Norwegii i Danii. Nagle wszystko się zatrzymało” – dodał rzecznik. Na pokładzie jest jedenaście osób z firmy. „To jest oczywiście trochę nudne, ale są w porządku” – powiedział rzecznik. „Mają wodę, mają pożywienie. Jest ładna pogoda”.

Ships blocked from getting through the Suez Canal wait in Great Bitter Lake on Thursday, March 25.

Co najmniej 10 statków, w tym tankowce do przewozu ropy naftowej i LNG oraz kontenerowce, zmieniło trasę z dala od kanału, według danych Marine Traffic i firmy wywiadowczej Kpler. „Wiele statków już teraz … omija [trasę z Morza Śródziemnego do kanału], a teraz kieruje się na południe … jest to właściwy moment na podjęcie tej decyzji” – powiedział Lars Jensen, szef Morza Firma Intelligence Consulting świadczy usługi doradcze dla branży morskiej. „Na razie okaże się, że statki oczekujące w kolejce [w kanale] po prostu skrzyżują [swoje] palce i mają nadzieję, że problem zostanie rozwiązany” – dodał.

Oczekuje się, że sytuacja ulegnie pogorszeniu w ciągu weekendu, ponieważ ponad 100 statków ma dołączyć do statków oczekujących na drodze wodnej, co oznacza, że ​​całkowita liczba utknęła na ponad 300 statkach, powiedział dostawca danych finansowych Refinitiv. „Nie tylko towary na pokładzie Ever Given zostaną poważnie opóźnione w podróży, ale także setki innych statków. Szkody wyrządzone w globalnym łańcuchu dostaw będą znaczące” – powiedział Sekretarz Generalny ICS Guy Platten.

Eksperci obawiają się, że jeśli statek nie zostanie wkrótce uwolniony, zator może wpłynąć na rynek ropy naftowej, koszty transportu i kontenerów, prowadząc do wzrostu kosztów towarów codziennego użytku. „Większość handlu między Azją a Europą nadal opiera się na Kanale Sueskim, a biorąc pod uwagę, że najważniejsze towary, w tym niezbędny sprzęt medyczny i PPE, przemieszczają się za pośrednictwem tych statków, wzywamy władze Egiptu do zrobienia wszystkiego, co w ich mocy, aby ponownie otworzyć kanał, gdy tylko możliwe – powiedział Platten.

Raphael Bostic, prezes Atlanta Federal Reserve Bank, powiedział w piątek, że opóźnienia mogą doprowadzić do chwilowego wzrostu cen towarów. „Gdyby to trwało tygodniami, myślę, że w rzeczywistości można by zauważyć dość znaczące zakłócenia w dostawach towarów” – powiedział Bostic w rozmowie z CNN Business, chociaż dodał, że blokada nie powinna trwać tak długo. „Możemy zobaczyć chwilowe skoki, ale będą one tylko tymczasowe” – dodał. „Jestem przekonany, że jak najszybciej powrócimy do ustalania cen w większym stopniu równowagi.

Nie sądzę, aby to był trwały problem”. To nie pierwszy raz, kiedy kanał, który został otwarty w 1869 roku, został zamknięty. Musiał zostać zamknięty w latach 1956-1957 z powodu kryzysu sueskiego, znanego również jako druga wojna arabsko-izraelska. Został ponownie zamknięty w 1967 r., Kiedy Izrael zajął półwysep Synaj, i został ponownie otwarty dopiero w 1975 r.

This satellite image, taken on March 25, shows the Suez Canal blocked by the ship Ever Given after it ran aground.

Jednak teraz zamknięcie może mieć znacznie większy, bardziej destrukcyjny wpływ niż podczas ostatnich dwóch przestojów, ponieważ poziom handlu między Europą a Azją znacznie wzrósł w ostatnich dziesięcioleciach. „Wielkość żeglugi stała się tak duża, że władzom egipskim jest bardzo trudno nadążyć za wzrostem” – powiedział w czwartek starszy korespondent CNN Ben Wedeman. „Rozmiar Kanału Sueskiego w ciągu ostatnich 50 lat, jego szerokość, zasadniczo się podwoił i najwyraźniej nadal nie jest wystarczająco duży”.

Źródło : https://edition.cnn.com/2021/03/25/middleeast/suez-canal-ship-sand-intl-hnk/index.html

Wycena spółki Tesla

Od momentu ogłoszeniu zakupu btc przez firmę Tesla kurs z małymi odbiciami spada ,nie wzbudziła informacja o legitymizacji btc przez szanowaną firmę rynkową zachwytu u inwestorów ,co pokazują pozbywając się akcji firmy..

Kończące się kontrakty terminowe na kurs Bitcoin Core

Bitcoin wygasające kontrakty wywierając presję na cenę

Najwyższa liczba opcji Bitcoin w historii wygaśnie w ten piątek, co może wywrzeć tymczasową presję sprzedaży na największą kryptowalutę. Według platformy danych Bybt, kontrakty opcyjne o wartości 5,5 miliarda dolarów przypadają do zapłaty jutro. Opcje to kontrakty inwestycyjne, które dają inwestorom prawo, ale nie obowiązek, do sprzedaży lub kupna papieru wartościowego po z góry określonej cenie.

Kwota należnych kontraktów jest znacząca, ponieważ wygasające opcje w przeszłości wpływały na cenę spot. Na przykład cena BTC spadła średnio o 2% w tygodniu poprzedzającym ostatnie trzy miesiące w ostatnie piątki, czyli dni, które mają najwyższe miesięczne otwarte odsetki. W następnych tygodniach średni wzrost wynosi 12%.

Według Bybta 90% otwartych pozycji pochodzi z platformy instrumentów pochodnych Deribit, a maksymalny poziom „bólu” to 40 000 USD. Maksymalny ból jest definiowany jako cena aktywów, po której sprzedający opcje (zarówno kupna, jak i sprzedaży) będą winni najmniej pieniędzy kupującym opcję.

Maksymalna cena bólu zachęca sprzedawców opcji do przesunięcia ceny aktywa w jej kierunku w miarę zbliżania się do wygaśnięcia opcji, minimalizując straty wystawców opcji. Ponieważ wystawcy opcji są często zawodowymi animatorami rynku, dysponującymi dużymi kwotami majątku, ich skoncentrowany kapitał finansowy może zazwyczaj przeważyć nad zdolnością indywidualnych nabywców opcji do manipulowania rynkiem w celu uzyskania ceny maksymalizującej zysk. Maksymalny poziom bólu może być zarówno powyżej, jak i poniżej ceny spot aktywów.

Maksymalna cena bólu jest o ponad 10 000 niższa od aktualnej ceny BTC, znak, że może istnieć presja sprzedaży do piątku. Ponieważ BTC ma 88% korelacji cenowej z Ether zgodnie z giełdą kryptograficzną Coinbase, presja zniżkowa ma konsekwencje dla sieci Ethereum, a co za tym idzie, dla DeFi.

Eter z własną presją w dół Według platformy analitycznej CoinOptionsTrack, Ether ma maksimum 1120 USD za 26 marca, w porównaniu z obecną ceną 1576 USD. Podobnie jak w przypadku Bitcoina, oznacza to, że presja spadkowa zniknie w piątek.

Otwarte odsetki nigdy nie osiągają zera, ponieważ opcje są w toku, a daty wygaśnięcia pokrywają się. Mimo to ostatnie piątki każdego miesiąca mają zwykle największą liczbę opcji wygasających tego dnia. W ostatni piątek lutego otwarte oprocentowanie opcji Ether spadło o około 650 mln USD, wynika z danych dostarczonych przez Bybt.

Cena ETH spadła o 25% z 1934 USD do 1452 USD w tygodniu poprzedzającym wygaśnięcie 26 lutego, a następnie odbił się o 5% do 1523 USD w następny piątek. Ponieważ otwarte odsetki są na podobnym poziomie w marcu, 650 mln USD może posłużyć jako punkt odniesienia dla wartości opcji Ether, których ważność wygasa w piątek.

Ogólny wzrost rynku opcji Rośnie rynek opcji Bitcoin i Ether.

Jednak wbrew trendowi OI Ether w marcu utrzymywało się na dość wysokim poziomie, co kontrastuje ze wzrostami z poprzednich czterech miesięcy.

Źródło : https://thedefiant.io/record-bitcoin-options-expiring-putting-presssure-on-price/

Autor : BitcoinSV.pl

HODL ?