Financial Action Task Force publikuje zaktualizowane wytyczne

Financial Action Task Force (FATF), globalny organ zajmujący się przeciwdziałaniem praniu pieniędzy, opublikował zaktualizowane wytyczne dotyczące zasobów cyfrowych i dostawców usług aktywów cyfrowych. Komunikat przedstawia odnowione zobowiązanie do pozostania na bieżąco z szybko zmieniającymi się technologiami i praktykami biznesowymi w branży, podkreślając potrzebę zachowania elastyczności przez organy regulacyjne, a także uwzględniając konkretne nowe rozwiązania w branży.

Zmienione wytyczne pojawiają się po 12-miesięcznym przeglądzie wstępnej publikacji, w którym stwierdzono, że systemy przeciwdziałania praniu pieniędzy (AML) i zwalczania finansowania terroryzmu (CFT) w niektórych jurysdykcjach były nadal słabo rozwinięte lub nie zostały rozwinięte wszystko. Należy pamiętać, że chociaż wytyczne FATF nie są prawem, zalecenia FATF będą miały wpływ (i często będą stanowić podstawę) nowych regulacji w krajach członkowskich. W związku z tym wytyczne mogą bardzo wskazywać, dokąd zmierza krajowe podejście regulacyjne do aktywów cyfrowych.

FATF: wytyczne dotyczące opartego na ryzyku podejścia do aktywów wirtualnych i VASP

Zmiany wprowadzają kilka ważnych wyjaśnień i wydają się mieć na celu wypełnienie luk poprzez lepsze określenie granic kompetencji FATF w odniesieniu do zasobów cyfrowych. Na przykład, wytyczne podkreślają sześć obszarów tematycznych zaktualizowanych wytycznych, z których pierwszym jest „wyjaśnienie definicji aktywów wirtualnych i dostawców usług aktywów wirtualnych, aby wyjaśnić, że definicje te są rozległe i nie powinno być przypadków, w których istotne składnik aktywów finansowych nie jest objęty Standardami FATF ”.

Skupiono się również na wzroście przestępczości związanej z zasobami cyfrowymi i sposobach, w jaki mogą być one ułatwione dzięki nowym innowacjom w branży. Na przykład, zaktualizowano tło wytycznych, aby w szczególny sposób odnosić się do zagrożeń stwarzanych przez zasoby cyfrowe, mówiąc, że zarówno nowe, jak i pojawiające się zagrożenia powinny być monitorowane i kierować alokacją zasobów w krajach członkowskich i przedsiębiorstwach FATF:

FATF zauważył, że VA (aktywa wirtualne) stają się coraz bardziej powszechnym nurtem działalności przestępczej. Większość przestępstw związanych z VA dotyczyła przestępstw źródłowych lub przestępstw [prania pieniędzy]. Mimo to przestępcy wykorzystali VA, aby uniknąć sankcji finansowych i zebrać fundusze na wspieranie terroryzmu.

Definicja zasobu cyfrowego FATF (określana w wytycznych jako „zasób wirtualny”) została zmieniona i podkreśla, że ​​ich definicje powinny być „szeroko interpretowane, przy czym jurysdykcje opierają się na zawartych w niej podstawowych pojęciach, aby przyjąć podejście funkcjonalne, które może uwzględniać postęp technologiczny i innowacyjne modele biznesowe ”. Podobnie została opracowana definicja usługodawców. Jest to ważne, ponieważ FATF zaleca, aby usługodawcy w tej przestrzeni przestrzegali tych samych wymogów AML / CTF, co tradycyjne instytucje finansowe. Podczas gdy pierwotne wytyczne były jasne, że prawie każda wymiana aktywów cyfrowych jest objęta tą definicją, nowe wytyczne wyraźnie mówią, że zdecentralizowane giełdy i platformy są uważane za dostawców usług wirtualnych aktywów do celów wytycznych i dlatego podlegają standardom FATF.

Co ciekawe, wiele zaktualizowanych wskazówek dotyczy oddzielenia zaciemniania marketingu od rzeczywistości przy ocenie dostawców usług zasobów cyfrowych. Apeluje się do organów regulacyjnych, aby traktowali wszystkich dostawców tak samo, jeśli świadczą oni zasadniczo podobne usługi, niezależnie od modelu biznesowego. To, że jest to dołączone do sekcji, w której zaleca się, aby każdy kraj członkowski dążył do dostosowania się do globalnych reżimów w celu uniknięcia kupowania jurysdykcji, jest ilustracyjne, sugerując ponowne skupienie się i podejrzenie na podstępne praktyki, które mogą nie być nielegalne same w sobie, ale jednak nadal podważają wysiłki regulacyjne. Na przykład wytyczne odnoszą się teraz konkretnie do rosnącego zainteresowania niezamiennymi tokenami, ostrzegając, że pomimo twierdzenia inaczej, niektóre NFT mogą stanowić aktywa cyfrowe dla celów FATF i stwarzać ryzyko prania pieniędzy i finansowania terroryzmu ze względu na ich rynki wtórne .

Podano również szczegółowe wytyczne dotyczące „stablecoinów”, w tym definicję tego terminu i pewne rozważania dotyczące ich unikalnych czynników ryzyka oraz podkreślenie, że tempo przyswajania będzie pouczające przy ocenie ryzyka:

Niektóre proponowane tak zwane stablecoiny były sponsorowane przez duże firmy technologiczne, komunikacyjne lub finansowe i wydają się mieć potencjał do szybkiego skalowania i masowej adopcji. Podobnie jak w przypadku każdego innego systemu transferu wartości na dużą skalę, ta skłonność do masowej adopcji znacznie zwiększa ryzyko nadużyć kryminalnych do celów prania pieniędzy i finansowania terroryzmu.

W wielu miejscach zaktualizowane wytyczne, że osoby zajmujące się stablecoinami powinny podlegać temu samemu nadzorowi regulacyjnemu, co osoby zajmujące się typowymi aktywami cyfrowymi i tradycyjnymi aktywami finansowymi. Wytyczne wyjaśniają również, że dla celów FATF waluty cyfrowe emitowane przez bank centralny (CBDC) nie są uważane za aktywa cyfrowe, chociaż nadal zwraca uwagę, że są one kategorycznie uznawane za walutę fiducjarną, a zatem nadal podlegają odpowiedzialności FATF.

Aktualizacje są kompleksowe. Inne aktualizacje obejmują (ale nie są ograniczone do): Kraje, które nie wdrożyły „zasady podróżowania”, należy traktować jako kraje o wysokim ryzyku przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu; Podkreślając znaczenie transgranicznej wymiany informacji między organami regulacyjnymi i organami ze względu na transgraniczny charakter przepływu zasobów cyfrowych; Każdy kraj musi mieć organ nadzorujący specjalnie dostawców usług zasobów cyfrowych do celów AML / CFT

FATF wyjaśnia, że nie ma nieuregulowanych firm zajmujących się aktywami cyfrowymi

Być może największym wnioskiem jest to, że FATF powtarza w całym poradniku, że nie ma luk w systemie FATF: zasoby cyfrowe i dostawcy usług zasobów cyfrowych mieszczą się w ramach istniejącego systemu i podlegają temu istniejącemu, niezależnie od tego, czy są w pakiecie, czy nie. jako nowy model biznesowy. Takie podejście jest istotne w całej aktualizacji, ale zostało również omówione w kilku punktach:

Ekspansywność tych definicji stanowi świadomy wybór dokonany przez FATF. Pomimo zmieniającej się terminologii i innowacyjnych modeli biznesowych opracowanych w tym sektorze, FATF przewiduje, że bardzo niewiele umów VA (aktywów wirtualnych) powstanie i będzie działać bez udziału VASP (dostawcy usług wirtualnych aktywów) na pewnym etapie.

Chociaż wytyczne nie mówią tego wyraźnie, z tego podkreślenia można wywnioskować, że FATF zajmuje się pozornie powszechnym przekonaniem, że wystarczająco dobry obrót marketingowy to wszystko, czego potrzeba, aby móc prowadzić działalność całkowicie bez regulacji. FATF kładzie nacisk na to błędne przekonanie: prawie nie ma zasobu cyfrowego, który można by rozważyć, a który nie mieściłby się w istniejących definicjach regulacyjnych określonych przez FATF.

Jeśli nie byliście podejrzliwi wobec produktów i firm twierdzących (w sposób dorozumiany lub inny), że są wolne od regulacji – szczególnie tam, gdzie nie stosują kontroli AML i KYC – to podejście FATF powinno być traktowane jako zaproszenie do zbadania tych praktyk biznesowych i przenieś swój biznes gdzie indziej. Wytyczne nie zostały jeszcze sfinalizowane, a konsultacje prywatne już się rozpoczynają i mają zakończyć się do 20 kwietnia.

Autor : BitcoinSV.pl

Źródło : https://coingeek.com/the-financial-action-task-force-releases-updated-guidance/



Author: BitcoinSV.pl
CEO