Naukowcy z Hongkongu chcą przedstawić studentom sztuczną inteligencję i robotykę

Grupa badaczy z Hongkongu zaprezentowała nowe ramy mające na celu przedstawienie młodym studentom koncepcji robotyki i sztucznej inteligencji (AI) w obliczu szybkiego tempa wdrażania nowych technologii.

Ramy te, oparte na pięciu głównych zasadach, są specjalnie dostosowane do potrzeb edukacji w szkołach podstawowych i średnich. Według raportu Phys.org oczekuje się, że inicjatywa AI4K12 zostanie przedstawiona przedszkolakom, ale dzieci poniżej szóstego roku życia mogą potrzebować pomocy w zrozumieniu koncepcji.

Pierwsza z „Pięciu wielkich idei w zakresie sztucznej inteligencji” obejmuje wprowadzenie koncepcji sztucznej inteligencji i percepcji robotycznej, a nauczycieli zachęca się do stosowania szeregu technik uczenia się, aby trafić w sedno. Uczniowie muszą zrozumieć, że roboty oparte na sztucznej inteligencji mogą postrzegać swoje otoczenie za pomocą czujników.

W ramach zajęć studenci będą zobowiązani do zapoznania się z koncepcjami rozumowania AI poprzez wprowadzenie do algorytmów i kodów.

„Małe dzieci muszą zrozumieć, że proces postrzegania świata przez sztuczną inteligencję różni się od procesu postrzegania świata przez ludzi” – powiedział Weipeng Yang, adiunkt na Uniwersytecie Edukacyjnym w Hongkongu. „Powinni uznać unikalne cechy sztucznej inteligencji, które uzupełniają ludzkie cechy”.

Młode osoby muszą także zrozumieć, że modele sztucznej inteligencji mogą się uczyć, biorąc pod uwagę ich zdolność do przetwarzania danych. Czwartym założeniem ram jest zrozumienie, że sztuczna inteligencja i systemy robotyczne nie mają świadomości, ale są narzędziami stworzonymi przez człowieka i wyposażonymi w zdolność komunikowania się.

Na koniec uczniowie powinni zapoznać się ze społecznymi i długoterminowymi skutkami powszechnego stosowania systemów sztucznej inteligencji.

„Edukacja dzieci w zakresie sztucznej inteligencji już od przedszkola zapewni skuteczne stosowanie narzędzi sztucznej inteligencji przez uczniów” – powiedział Yang. „Naszych pięć głównych pomysłów na strukturę sztucznej inteligencji opracowaną na nowo z AI4K12 pomoże dzieciom lepiej zrozumieć sztuczną inteligencję i jej znaczenie w szybko rozwijającym się społeczeństwie cyfrowym”.

Yang dodaje, że wprowadzenie sztucznej inteligencji u dzieci w pierwszych latach życia będzie odgrywać decydującą rolę w zapewnieniu bezpiecznego korzystania ze sztucznej inteligencji w przyszłości.

Wykorzystanie chatbotów AI w szkołach

Chociaż firmy technologiczne wdrażają modele sztucznej inteligencji, aby usprawnić procesy uczenia się uczniów, kilka organizacji wyraziło obawy dotyczące bezpieczeństwa modeli.

Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Oświaty, Nauki i Kultury (UNESCO) ostrzegła
że szerokie poleganie na chatbotach AI może mieć wpływ na dobrostan emocjonalny uczniów potrzebujących interakcji międzyludzkiej z nauczycielami.

Inne organizacje nalegają na wyższą granicę wieku wynoszącą 16 lat w przypadku korzystania ze sztucznej inteligencji w klasach, podczas gdy inne dążą do integracji z innymi pojawiającymi się technologiami, aby chronić prywatność młodych uczniów.

„Generatywna sztuczna inteligencja może być ogromną szansą dla rozwoju człowieka, ale może również powodować szkody i uprzedzenia” – powiedziała dyrektor generalna UNESCO, Audrey Azoulay. „Nie można go włączyć do edukacji bez zaangażowania społeczeństwa oraz niezbędnych zabezpieczeń i regulacji ze strony rządów”.

Aby sztuczna inteligencja (AI) działała zgodnie z prawem i prosperowała w obliczu rosnących wyzwań, musi zintegrować korporacyjny system blockchain, który zapewni jakość wprowadzanych danych i własność, umożliwiając im bezpieczeństwo danych, a jednocześnie gwarantując niezmienność danych. Sprawdź relacje CoinGeek na temat tej powstającej technologii, aby dowiedzieć się więcej, dlaczego łańcuch bloków korporacyjnych będzie podstawą sztucznej inteligencji.

Obejrzyj: Możliwości odblokowania Blockchain i AI

Autor : BitcoinSV.pl

Źródło : Hong Kong researchers want to introduce AI, robotics to students – CoinGeek

Author: BitcoinSV.pl
CEO