Z nowego raportu wynika, że ponad połowa wszystkich twórców gier opartych na technologii blockchain spodziewa się, że co najmniej 20% z wartej 347 miliardów dolarów branży gier zintegruje blockchain w ciągu najbliższego roku.
W raporcie o stanie branży na rok 2023 sporządzonym przez Blockchain Game Alliance (BGA) przeprowadzono ankietę, w której wzięło udział 526 profesjonalistów z szybko rozwijającej się branży, od założycieli i programistów po profesjonalnych graczy e-sportowych i menedżerów społeczności.
Trzech na czterech respondentów jako największą korzyść płynącą z integracji technologii blockchain w grach wymieniło własność aktywów. Dzięki blockchainowi gracze są w pełni właścicielami swoich zasobów w grze, które mogą przetrwać nawet po wyłączeniu gry. Niektóre ekosystemy umożliwiają użytkownikom przesyłanie zasobów przez sieć między różnymi grami.
„Zdecydowany konsensus wśród graczy jest krystalicznie jasny – własność to nie tylko funkcja; to serce gier opartych na technologii blockchain, a co za tym idzie, całego web3” – skomentował Yat Siu, prezes Animoca Brands, twórców The Sandbox.
Badanie wykazało, że ponad połowa sektora spodziewa się, że blockchain odegra znaczącą rolę w sektorze gier, a 52,1% przewiduje, że co najmniej 20% całego rynku gier zintegruje blockchain w pewnym momencie przyszłego roku.
Byłaby to ogromna szansa, ponieważ branża gier jest jedną z największych w świecie rozrywki – większą niż Hollywood i muzyka razem wzięte. Jedno ze źródeł szacuje wartość sektora na około 350 miliardów dolarów; gdyby 20% zintegrowało tę technologię, odblokowałoby to możliwości o wartości 70 miliardów dolarów dla blockchain i umożliwiłoby mu wejście do branży z ponad 3 miliardami użytkowników.
Jedna trzecia respondentów uważa, że aby uwolnić tę szansę, studia gier Web2 będą miały kluczowe znaczenie. Chociaż natywne gry oparte na technologii blockchain, takie jak CryptoFights, nadal gromadzą duże liczby, bledną w porównaniu z tradycyjnymi gigantami gier. Jednak te firmy Web2 rozgrzewają się do tej technologii, a specjaliści z branży spodziewają się, że zacznie się ona rozwijać w 2024 r.
Do firm Web2 eksplorujących technologię blockchain należy francuski gigant Ubisoft (NASDAQ: UBSFF), który w tym miesiącu ponownie wzbudził swoje zainteresowanie dzięki partnerstwu z firmą Immutable w zakresie gry z niewymiennym tokenem (NFT). Japońska firma Square Enix (NASDAQ: SQNXF) również postawiła na tę technologię, współpracując z firmami blockchain, takimi jak Gumi i Elixir.
Sektor w dalszym ciągu boryka się z poważnymi problemami: 55% respondentów jako najważniejsze wskazało onboarding, a 35% wskazało pozyskiwanie użytkowników. Jednak według raportu największym wyzwaniem jest fałszywe przekonanie mas, że gry oparte na blockchainie to oszustwo. Ponieważ technologia w niewytłumaczalny sposób jest powiązana z zasobami cyfrowymi, z których większość ma charakter wyłącznie spekulacyjny i nie ma żadnej użyteczności, duża część społeczeństwa nadal postrzega ją jako oszustwo.
Kolejnym wyjątkowym wyzwaniem ujawnionym w raporcie jest malejąca liczba kobiet w branży. Chociaż liczba respondentów podwoiła się w ciągu trzech lat, BGA ujawniło, że odsetek kobiet spadł z 20,3% do 16,9%.
Prezes BGA Sebastien Borget skomentował, że jest to problem obejmujący całą branżę, którym należy się zająć, aby zapewnić różnorodność i promować różnorodność perspektyw we wszystkich obszarach.
Pomimo wyzwań branża gier opartych na technologii blockchain poczyniła znaczne postępy w 2023 r. Tylko w trzecim kwartale branża odnotowała ponad 786 000 nowych, unikalnych aktywnych portfeli i zabezpieczyła finansowanie o wartości blisko 4 miliardów dolarów.
„Blockchain przestanie być USP gry i zamiast tego będzie działać w tle jako podstawowa technologia” – skomentował Robert Baggs, założyciel Token Gamer.
Obejrzyj: Odblokowywanie potencjału gier opartych na technologii blockchain
Autor : BitcoinSV.pl
Źródło : $70B blockchain gaming opportunity projected for 2024 – CoinGeek