Ministerstwo Skarbu Wielkiej Brytanii publikuje odpowiedź na opinie dotyczące propozycji uregulowania aktywów cyfrowych

Ministerstwo Skarbu Wielkiej Brytanii opublikowało odpowiedź na swoje konsultacje i zaproszenie do składania uwag na temat przyszłego systemu regulacji usług finansowych w odniesieniu do aktywów cyfrowych, podkreślając, że Wielka Brytania należy uznać za „otwarte dla działalności” jako miejsce docelowe zasobów cyfrowych.

„W sytuacji, gdy przyszłe ramy regulacyjne nabierają teraz jasnego kształtu, a ustawa o usługach i rynkach finansowych została już uchwalona, ​​Wielka Brytania jest oczywistym wyborem do rozpoczęcia i skalowania działalności związanej z kryptowalutami” – napisał poseł Andrew Griffith, sekretarz ds. ekonomicznych w skarbie państwa.

„Wielka Brytania jest największym centrum finansowym na świecie poza Stanami Zjednoczonymi, a nasz przemysł technologiczny jest wart ponad 1 bilion dolarów; Jesteśmy dopiero trzecim krajem, po Chinach i USA, który osiągnął tę wycenę. To w połączeniu z wiodącymi na świecie systemami prawa i regulacji finansowych tworzy potężną kombinację. Nic dziwnego, że Wielka Brytania konsekwentnie plasuje się na czołowych miejscach lub w pobliżu czołowych raportów z badań dotyczących „gotowości do obsługi kryptowalut” i „przyjazności dla kryptowalut”.

Konsultacje i zaproszenie do składania uwag przeprowadzono w kwietniu tego roku po ogłoszeniu przez Ministerstwo Skarbu zamiaru uregulowania kilku działań związanych z aktywami cyfrowymi w ramach istniejącego wcześniej brytyjskiego prawa. system regulacyjny usług finansowych wraz ze szczegółowymi propozycjami regulacyjnymi. Zgodnie z brytyjską ustawą o usługach i rynkach finansowych Ministerstwo Skarbu jest uprawnione do wydania nakazu stworzenia nowych zasad w odniesieniu do określonych rodzajów działalności.

W szczególności Ministerstwo Skarbu zaproponowało podejście „takie samo ryzyko, ten sam wynik regulacyjny”, koncentrując się na ryzyku stwarzanym przez aktywa cyfrowe, a nie na konkretnej technologii, która się na nich opiera. Propozycje skarbu przewidują, że prawie każdy zasób cyfrowy wykorzystywany do działalności finansowej będzie podlegał systemowi usług finansowych. Konkretne propozycje regulacyjne obejmowały bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące emisji tokenów aktywów cyfrowych, w tym ustalenie minimalnych standardów w zakresie informacji, które należy udostępnić inwestorom i organom regulacyjnym przed emisją, oraz ustalenie odpowiedzialności i odszkodowania w przypadku nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd oświadczeń.

Proponuje się również, aby giełdy podlegały tym samym wymogom, co każdy inny system obrotu finansowego, co oznaczałoby nałożenie na giełdy progów płynności, licencjonowania i odporności.

W opublikowanym we wtorek raporcie Ministerstwo Skarbu przedstawiło wyniki okresu konsultacji. Oprócz zorganizowania serii spotkań przy okrągłym stole i warsztatów z udziałem ponad 80 organizacji Ministerstwo Skarbu otrzymało 131 odpowiedzi, z których 50% pochodziło od przedsiębiorstw, 25% od stowarzyszeń branżowych, a 12% od obywateli lub uniwersytetów.

79% respondentów „w większości popierało” propozycje. 12% miało charakter „neutralny lub mieszany”, a zaledwie 9% było „w większości krytycznych” niż w przypadku usług finansowych.

W szczególności 94% respondentów zgodziło się z nadrzędną propozycją Ministerstwa Skarbu dotyczącą rozszerzenia listy „określonych inwestycji”, do których będzie miała zastosowanie ustawa o usługach i rynkach finansowych, o aktywa cyfrowe. Ma to kluczowe znaczenie dla pożądanego przez Skarb Państwa efektu włączenia aktywów cyfrowych do istniejącego systemu usług finansowych. Ci, którzy nie zgodzili się z propozycją, „w większości byli zdania, że ​​kryptowaluty (lub przynajmniej niektóre rodzaje kryptoaktywów – takie jak kryptowaluty bez zabezpieczenia) nie powinny uzyskać legitymizacji poprzez włączenie ich w obszar regulacyjny usług finansowych”.

Panowało również szerokie porozumienie co do propozycji traktowania przyjęcia (lub wniosku o dopuszczenie) zasobu cyfrowego do brytyjskiego podmiotu system obrotu jako „punkt aktywacji regulacji” – 94% odpowiedziało pozytywnie.

Jedno z bardziej kontrowersyjnych pytań konsultacyjnych dotyczyło propozycji Ministerstwa Skarbu, aby regulować firmy w oparciu o to, czy mają one siedzibę w Wielkiej Brytanii. lub, co najważniejsze, świadczyć usługi w Wielkiej Brytanii Niniejszy wniosek nadaje reżimowi eksterytorialny zakres w sposób zgodny z niedawno przyjętymi zasadami promocji finansowej. 67% respondentów zgodziło się z tym podejściem, podkreślając powszechną obserwację, że wiele niedawnych niedoskonałości rynku dotyczyło firm zagranicznych. Niektórzy respondenci mieli jednak wątpliwości, czy rozsądne jest oczekiwanie od Wielkiej Brytanii organom regulacyjnym możliwość egzekwowania przepisów wobec firm zagranicznych.

Pomimo odmiennych odpowiedzi, w raporcie Ministerstwa Skarbu wyjaśniono, że rząd zamierza kontynuować pierwotnie zaplanowany zakres terytorialny.

Podobnie podzielone odpowiedzi były w kwestii odpowiedzialności za złożenie fałszywych lub wprowadzających w błąd dokumentów informacyjnych. Pierwotna propozycja przewidywała, że ​​odpowiedzialność za takie dokumenty będzie spoczywać na „sporządzającym” dokument, którym może być emitent lub system obrotu. 64% respondentów przynajmniej „ogólnie” zgodziło się z tą propozycją. W raporcie zauważono, że nawet wśród członków tego obozu wielu wyraziło obawy dotyczące kosztów prawnych, które mogłyby zostać przeniesione na inwestorów. Inni opowiadali się za zwolnieniami na wczesnym etapie lub minimalnymi progami, aby pomóc w wspieraniu innowacji w zakresie nowych produktów.

W odpowiedzi w raporcie podkreślono, że nadal zamierza się realizować propozycje, stwierdzając, że rząd uważa, że ​​„wszystkie kryptoaktywa udostępnione do obrotu w brytyjskim systemie handlu kryptowalutami” powinny podlegać wymogom ujawniania informacji. Stwierdzono jednak, że rząd zgadza się z uwagami, że giełdy aktywów cyfrowych, które dołożyły należytej staranności w celu zidentyfikowania i opisania ryzyka niezbędnego dla inwestorów, nie powinny ponosić odpowiedzialności za dokładność ujawnień.

Wspólne opinie dotyczyły również obszarów, w których respondenci uważali, że potrzebna jest większa przejrzystość: na przykład respondenci chcieli jasności w sprawie propozycji Skarbu Państwa dotyczących monet stabilnych, które rozszerzyłyby istniejące uprawnienia regulacyjne w zakresie zarządzania niewypłacalnością niektórych form infrastruktury finansowej na „systemowe” firmy zajmujące się cyfrowymi aktywami rozliczeniowymi , w tym emitenci monet stabilnych. Na przykład najczęściej wymieniane w opiniach propozycje dotyczyły tokenów niezamienialnych (NFT), przy czym respondenci prosili o więcej wskazówek na temat tego, co stanowi korzystanie z usług finansowych w celu przechwycenia NFT przez reżim. Ministerstwo Skarbu Państwa zauważyło, że w kolejnych regulacjach zapewniona zostanie większa przejrzystość.

Ministerstwo Skarbu zauważa również, że od czasu pierwotnego zaproszenia do wyrażenia opinii doszło do szeregu kluczowych zmian w branży aktywów cyfrowych. Po pierwsze, wprowadzono kolejną nowelizację ustawy o usługach i rynkach finansowych z 2000 r., która wprowadza rygorystyczne wymogi dotyczące reklamowania produktów z zakresu aktywów cyfrowych w kraju. Wielka Brytania. Komisja Prawna opublikowała także długo oczekiwany raport na temat prawa dotyczącego aktywów cyfrowych, który zawierał zalecenia dotyczące reformy reżimów prawnych regulujących aktywa cyfrowe.

Niezależnie od tego podejście rządu pozostaje w większości niezmienione w odpowiedzi na opinie. Ma to sens, biorąc pod uwagę, ile pytań konsultacyjnych spotkało się z szerokim poparciem respondentów. Jednak fakt, że rząd utrzymuje kurs w niektórych z bardziej kontrowersyjnych kwestii, prawdopodobnie wzburzy opinię publiczną.

Pełny raport Skarbu Państwa można przeczytać tutaj.

Obejrzyj: Rozporządzenie zapewnia dobry wzrost operatorom Web3

Autor : BitcoinSV.pl

Źródło : UK Treasury publishes response to feedback on proposal to regulate digital assets – CoinGeek

Author: BitcoinSV.pl
CEO