Firmy zajmujące się aktywami cyfrowymi naruszyły już nowe brytyjskie zasady dotyczące promocji 221 razy

Urząd Nadzoru Finansowego (FCA) twierdzi, że od czasu wejścia w życie tego systemu w październiku firmy promujące aktywa cyfrowe naruszyły nowe brytyjskie zasady dotyczące marketingu i reklamy obowiązujące w tej branży co najmniej 221 razy.

Wielka Brytania. FCA ogłosiła, że ​​firmy w dalszym ciągu nie przestrzegają nowych krajowych przepisów dotyczących promocji aktywów cyfrowych, które weszły w życie 8 października. W ciągu 24 godzin od wejścia w życie nowego systemu FCA wydała 146 ostrzeżeń o naruszeniach nowych zasad, co oznacza, że liczba ta wzrosła do 221.

Organ nadzorujący sektor finansowy zidentyfikował trzy typowe problemy, które nadal pojawiają się w związku z promocjami finansowymi dotyczącymi aktywów cyfrowych, a mianowicie:

promocje zawierające oświadczenia dotyczące bezpieczeństwa, ochrony lub łatwości korzystania z usług zasobów cyfrowych, bez podkreślania związanych z tym zagrożeń;
ostrzeżenia o ryzyku nie będą wystarczająco widoczne ze względu na małą czcionkę, trudną do odczytania kolorystykę lub niewidoczne położenie;
oraz firmy, które nie dostarczają klientom odpowiednich informacji na temat zagrożeń związanych z promowaniem określonych produktów.
Zgodnie z nowymi przepisami reklamy zasobów cyfrowych mogą być promowane lub zatwierdzane wyłącznie przez firmy posiadające autoryzację lub regulacje FCA; dotyczy to wszystkich firm, w tym tych nieposiadających siedziby w Wielkiej Brytanii. obecność.

„Oczekujemy, że autoryzowane firmy zatwierdzające promocje finansowe firm zajmujących się kryptowalutami poważnie podejdą do swoich obowiązków regulacyjnych” – stwierdziła FCA. „Jeśli tak się nie stanie, podejmiemy działania”.

FCA poradziła konsumentom, aby przed dokonaniem jakiejkolwiek inwestycji w aktywa cyfrowe sprawdzili listę ostrzeżeń, która będzie stale aktualizowana.

„Lista pomoże konsumentom zrozumieć, gdzie promocje firm mogą naruszać prawo i rozważyć promocję na podstawie pełnych dostępnych informacji” – stwierdziła FCA.

W swoim oświadczeniu organ regulacyjny skorzystał również z okazji, aby powtórzyć ryzyko nieodłącznie związane z inwestycjami w aktywa cyfrowe, stwierdzając, że „nawet przy nowych zasadach marketingowych kryptoaktywa nadal pozostają obarczone wysokim ryzykiem i w dużej mierze nieuregulowane. Jeśli coś pójdzie nie tak, jest mało prawdopodobne, że ludzie będą mieli dostęp do ochrony konsumentów, dlatego powinni być przygotowani na utratę wszystkich swoich pieniędzy”.

Nowe zasady promocji

FCA wprowadziła system promocji finansowej 8 czerwca. Zgodnie z nowymi przepisami wszelka promocja produktów lub usług w walucie cyfrowej musi zawierać „wyraźne ostrzeżenie”, informujące inwestorów o wysokim ryzyku charakteru aktywów i potencjalnych stratach; firmy sprzedające zasoby cyfrowe do Wielkiej Brytanii konsumenci muszą wprowadzić 24-godzinny okres na odstąpienie od umowy dla początkujących inwestorów, aby umożliwić im rozważenie potencjalnie nierozsądnych inwestycji i ewentualnie wycofanie się z nich; i promocjach można przekazywać wyłącznie pewnymi legalnymi drogami określonymi przez FCA.

Cztery zgodne z prawem sposoby, którymi firmy mogą informować o promocjach zasobów cyfrowych w Wielkiej Brytanii są jeśli:

promocja może być przekazywana przez „osobę upoważnioną” zgodnie z definicją FCA. Obejmuje to ICVC, Towarzystwo Lloyd’s i osoby posiadające pozwolenie określone w Części 4A;
osoba nieuprawniona może przekazać promocję zatwierdzoną przez osobę upoważnioną;
promocja może być prowadzona przez firmę zajmującą się aktywami cyfrowymi zarejestrowaną w FCA zgodnie z przepisami dotyczącymi prania pieniędzy, finansowania terroryzmu i transferu funduszy z 2017 r. (MLR);
lub promocja spełnia warunki zwolnienia z Rozporządzenia o promocji finansowej.
Awanse, które nie korzystają z jednej z tych legalnych dróg, naruszają nowy system i w związku z tym potencjalnie stanowią „przestępstwo zagrożone karą do 2 lat pozbawienia wolności, nieograniczoną grzywną lub obiema karami”.

Jeszcze zanim przepisy weszły w życie, FCA dostrzegła problemy na horyzoncie. 21 września agencja poczuła potrzebę napisania pisma do niezarejestrowanych firm zajmujących się aktywami cyfrowymi, ostrzegając je o braku zaangażowania w nadchodzący reżim.

List, zatytułowany „Ostateczne ostrzeżenie” i wysłany do firm zajmujących się aktywami cyfrowymi, zajmujących się marketingiem w Wielkiej Brytanii. klientów, ubolewał nad brakiem zaangażowania, jaki zaobserwował FCA pomimo coraz bliższego terminu.

„Jesteśmy zaniepokojeni słabym zaangażowaniem wielu niezarejestrowanych zagranicznych firm zajmujących się kryptowalutami, które mają siedzibę w Wielkiej Brytanii. klientów na temat tej ważnej zmiany. Wiele z tych firm odmówiło współpracy z FCA pomimo naszych największych wysiłków. Na przykład tylko 24 firmy odpowiedziały na ankietę rozesłaną do ponad 150 firm” – podaje FCA.

„Brak zaangażowania budzi nasze poważne obawy co do gotowości niezarejestrowanych firm do dostosowania się do nowego systemu”.

FCA powtórzyła również, że firmy z branży aktywów cyfrowych działające w Wielkiej Brytanii otrzymał sprawiedliwe ostrzeżenie o nadchodzących zasadach, które „obejmowały liczne oświadczenia na naszej stronie internetowej
listy do firm i liczne spotkania branżowe.”

Jak się okazało, obawy te się sprawdziły, gdyż zaledwie 24 godziny po wejściu w życie przepisów 8 października FCA musiała już wydać 146 alertów związanych z naruszeniami przepisów.

Ostatnia aktualizacja organu regulacyjnego z 25 października na temat ciągłych naruszeń stanowiła przypomnienie dla firm, które w dalszym ciągu nie przestrzegają zasad awansów, że FCA zamierza życzliwie patrzeć na tych, którzy współpracują i zdecydowanie działać w stosunku do tych, którzy tego nie robią.

„Jeżeli firmy współpracują z FCA w dobrej wierze w celu osiągnięcia zgodności, stosujemy proporcjonalne podejście do wdrożenia” – stwierdził dyrektor ds.
oświadczenie. „Jednak w przypadku niezgodności podejmiemy zdecydowane działania w celu usunięcia nielegalnych treści w celu ochrony konsumentów”.

Działanie to może obejmować współpracę z platformami mediów społecznościowych, sklepami z aplikacjami, wyszukiwarkami, rejestratorami nazw domen i dostawcami usług płatniczych w celu usuwania, blokowania i zatrzymywania przepływu środków na zakazane promocje.

Obejrzyj Donny Deutsch: Marketing i przyszłość technologii blockchain

Autor : BitcoinSV.pl

Źródło : Digital asset firms have already breached new UK promotion rules 221 times – CoinGeek

Author: BitcoinSV.pl
CEO