Jamie Dimon: Sztuczna inteligencja będzie zintegrowana z każdym procesem JPMorgan

Dyrektor generalny JPMorgan Jamie Dimon twierdzi, że sztuczna inteligencja (AI) może zmienić oblicze globalnej siły roboczej, zauważając, że może zastąpić człowieka w kilku sektorach.

Dimon przedstawił swoje poglądy w niedawnym wywiadzie dla Bloomberga, stwierdzając, że bank inwestycyjny już polega na sztucznej inteligencji w celu usprawnienia swoich operacji. Zauważył, że JPMorgan (NASDAQ: JPM) eksperymentuje ze sztuczną inteligencją w handlu i badaniach nad technologią „zapewniającą całe zabezpieczenie kapitału własnego” dla instytucji finansowej.

Dyrektor generalny dodał, że sztuczna inteligencja „zdecydowanie” zastąpi niektóre role na rynku pracy, opisując ją jako „żywą, oddychającą rzecz”. Dimon stwierdził, że stanowiska związane z obsługą klienta i generowaniem pomysłów będą częściej zastępowane przez rozwój sztucznej inteligencji w miejscu pracy niż inne stanowiska techniczne.

Dimon zauważył, że zastąpienie człowieka sztuczną inteligencją jest realną możliwością, biorąc pod uwagę liczbę naukowców zaangażowanych w jej rozwój. Odniósł się do historycznych przykładów automatyzacji zastępującej pracowników, wzywając zainteresowane strony do przygotowania się na wpływ.

„Twoje dzieci dożyją 100 lat i dzięki technologii nie będą chorować na raka i dosłownie będą prawdopodobnie pracować trzy dni w tygodniu” – powiedział Dimon. „A więc technologia zrobiła dla ludzkości niewiarygodne rzeczy”.

Oprócz zastępowania pracowników dyrektor generalny zauważył, że sztuczna inteligencja będzie kluczowa dla poprawy wydajności i produktywności w miejscu pracy. Pomimo grożącego zagrożenia Dimon wyjaśnił, że JPMorgan wdroży politykę przesunięć dotkniętych pracowników.

„Spodziewamy się, że będziemy w stanie zapewnić im pracę lokalnie, w innej branży lub na innym stanowisku, jeśli nam się to uda, i będziemy to robić w przypadku wszelkich przemieszczeń, do których dojdzie w wyniku sztucznej inteligencji” – powiedział.

Według najnowszego raportu IBM oczekuje się, że nawet 40% siły roboczej na całym świecie przejdzie dodatkowe szkolenie, aby zachować konkurencyjność w środowisku pracy. Inne badania wskazują, że sztuczna inteligencja nie doprowadzi do hurtowej wymiany pracowników, co wzywa kadrę kierowniczą do zachęcania do integracji w celu zwiększenia wydajności.

Sztuczna inteligencja wywołała poważny strach wśród firm technologicznych i finansowych w związku z obawami przed wyciekiem danych. Według doniesień Samsung (NASDAQ: SSNLF) i Apple (NASDAQ: AAPL) zakazały pracownikom korzystania z tej technologii.

Twarde zasady zapewniające bezpieczeństwo

W wywiadzie Dimon nalegał, aby organy regulacyjne ustanowiły wytyczne prawne dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji, aby stłumić działania złych aktorów w ekosystemie. Globalne organy regulacyjne prowadzą rozmowy z zainteresowanymi stronami, środowiskiem akademickim i konsumentami na temat kierunku regulacyjnego, jaki należy obrać w odniesieniu do sztucznej inteligencji, ale tempo innowacji przyćmiewa wysiłki regulacyjne.

JPMorgan ma tendencję do włączania nowych technologii do swojej działalności, uruchamiając „pierwszą na świecie platformę blockchain prowadzoną przez banki” o nazwie Onyx, która ma poprowadzić swój atak na Web3. JPMorgan brał udział w kilku pilotażach mających na celu przetestowanie platform płatności transgranicznych opartych na blockchainie po wprowadzeniu na rynek swojej cyfrowej waluty, JPM Coin.

Obejrzyj: Sztuczna inteligencja służy do „wzmacniania”, a nie zastępowania siły roboczej

Autor : BitcoinSV.pl

Źródło : Jamie Dimon: AI will be integrated into every JPMorgan process – CoinGeek

Author: BitcoinSV.pl
CEO