Twórca Frobots, Jerry Chan: Co dalej i czego nauczyliśmy się z naszych beta-testów gry

Frobots, gra bitewna oparta na blockchainie BSV, w której gracze tworzą i ulepszają własną postać, zbliża się do końca dwumiesięcznych testów beta.

CoinGeek rozmawiał z twórcą Jerrym Chanem o swoich doświadczeniach z okresu testowego oraz o ulepszeniach, które on i jego zespół zamierzają wprowadzić w ramach przygotowań do publicznego udostępnienia.

Gra została zaprojektowana tak, aby była zarówno nauką, jak i zabawą. Tak naprawdę nie da się grać we Froboty bez zdobywania wiedzy, ponieważ postacie muszą być tworzone od podstaw przy użyciu języka programowania Lua lub poprzez składanie wstępnie ustawionych bloków kodu Frobots. Jest podobny do innych edukacyjnych programów programistycznych, takich jak Scratch lub (kilka dekad wstecz) język Logo/Turtle, którego Chan i inne języki jego pokolenia używane były w szkole.

W przemówieniu w Tokio 26 września Chan powiedział, że internetowe gry wieloosobowe „stają się antygraczami”, a funkcje monetyzacji tworzą przewrotną zachętę do grania w gry i ogólnie pogarszają wrażenia. Celem Frobots, powiedział, jest wspieranie ducha rywalizacji, przy jednoczesnym trzymaniu się pierwotnego celu, jakim jest promowanie uczenia się.

Zasadniczo „piszesz program, który walczy z innymi programami” – powiedział, przywołując wspomnienia klasycznego filmu science-fiction TRON.

Użytkownicy tworzą Frobota i z czasem udoskonalają go w miarę wzrostu swoich umiejętności programowania. Nie będzie ograniczeń co do liczby postaci w grze, które gracz może stworzyć, a Chan przewiduje, że gracze będą zarządzać swoją kolekcją „jak drużyna sportowa”, wysyłając ich do wspólnych bitew. Postacie i zasoby tworzone przez użytkowników są tokenizowane jako niezmienne tokeny (NFT), z możliwością istnienia poza grą.

„Chcę budować mikrokosmos gospodarki, a nie tylko produkt” – powiedział. Waluta gry Frobots (zwana „iskierami”) nie podlega wymianie poza środowiskiem gry. Gracze zdobywają i wygrywają iskry w zależności od wyników bitew swoich postaci, które mogą wykorzystać do zbudowania większej liczby postaci, ulepszenia istniejących lub stworzenia innych przedmiotów w grze.

Oprócz uczynienia gry bardziej przyjazną dla użytkownika dzięki przewodnikom i samouczkom, Frobots szuka innych sposobów na przyciągnięcie nowych graczy, potencjalnie oferując nagrody pieniężne na turnieje w grze. Przeczytaj nasz wywiad z Jerrym Chanem poniżej, aby uzyskać więcej szczegółów i dowiedzieć się, jak się zaangażować.

Jak długo będzie działać bieżąca wersja beta?

Jerry Chan: Prawdopodobnie do końca września. Chcemy przeprowadzić wersję beta, dopóki tego nie zrobimy, łącznie z pierwszym turniejem Shatterdrom. W ten sposób możemy przetestować wszystkie podstawowe typy zaangażowania na platformie.

Ile osób pracuje nad Frobots (programistów, projektantów, w tym Ty)?

Jerry Chan: Jest nas pięciu i kilku innych, którzy pomagają, gdy mają wolne rowery.

Czego do tej pory nauczyłeś się od swoich beta testerów?

Jerry Chan: Dotychczasowe beta-testy dostarczyły wielu informacji. Mamy grupę świetnych użytkowników, którzy dokładnie przejrzeli platformę, nacisnęli wszystkie przyciski i pociągnęli za wszystkie dźwignie, co bardzo pomogło nam dowiedzieć się, jakie elementy wymagają poprawy.

Jednym z tych poważnych problemów było to, że początkowa krzywa uczenia się, co należy zrobić podczas programowania Frobota po raz pierwszy, była dość stroma. W rzeczywistości był to raczej ceglany mur, chyba że jesteś już programistą. W rzeczywistości, nawet jeśli jesteś programistą, było to trochę trudne, ponieważ musiałeś dowiedzieć się, gdzie znajdują się wszystkie bloki i które pasują do wszystkich normalnych konstrukcji programistycznych, które zwykle znasz.

Dlatego też największą prośbą był jakiś tutorial lub inny mechanizm, który pozwoliłby użytkownikom nabrać tempa i jak najszybciej ruszyć w drogę z działającym Frobotem. W wyniku tych opinii nasz zespół pracował nad niektórymi funkcjami, aby rozwiązać te problemy z krzywą uczenia się, w formie lepszych podpowiedzi w podpowiedziach, domyślnym kodzie blokowym Frobota dla nowych Frobotów, a także sposobem zapisywania fragmentów kodu blokowego do ponownego wykorzystania -używane pomiędzy Frobotami, aby wyeliminować potrzebę ponownego tworzenia przydatnych funkcji, które gracz mógł już stworzyć dla jednego Frobota, a chciałby je wykorzystać w innym. Mamy nadzieję, że te ulepszenia zostaną wkrótce wprowadzone. Tak naprawdę część z nich została już zwolniona.

Jaką wcześniejszą wiedzę/doświadczenie musisz posiadać, aby przetestować/grać w grę?

Jerry Chan: Obecnie gra jest najlepsza dla tych, którzy przynajmniej w minimalnym stopniu rozumieją programowanie komputerowe, podstawowe instrukcje warunkowe, porównania, ustawianie zmiennych i tym podobne. Jako Frobot nie muszę wiele robić. Jeśli chodzi o pętle lub powtarzanie, programowanie jest dość łatwe, gdy już opanuje się koncepcję maszyny o skończonych stanach, która jest po prostu funkcją, która sprawdza, jaki jest bieżący stan, sprawdza pewne informacje zewnętrzne, wykonuje trochę obliczeń , a następnie ustawia stan na inny. Powiedziałbym, że umiejętności wymagane do stworzenia Frobota są na poziomie kogoś, kto ma pewne pojęcie o programowaniu Scratch.io lub klocków Lego. Jest to ten sam rodzaj proceduralnego rodzaju sprawdzania stanu->wykonaj rzeczy->ustaw nowy stan->powtórz sekwencję.

Przyznaję, że nie dotarłem jeszcze do prawdziwego meczu – jaki jest interfejs rozgrywki? (np. czy wygląda to na grę bitewną, taką jak CryptoFights? Lub na grę tekstową?)

Jerry Chan: Jeśli stworzysz Frobota, możesz otworzyć zapałkę i po prostu dodać kilka probotów do wolnych miejsc; wtedy mecz się odbędzie. Mecze nie są interaktywne, a Ty po prostu obserwujesz, co robią Twój Frobot i przeciwnicy podczas walki. Najlepiej opisać ją jako widok z góry, podobnie jak TRON, oryginalna gra zręcznościowa 2D. Ostatecznie chcielibyśmy sprawić, aby renderowanie meczów było bardziej wciągające w nowoczesnych silnikach gier, ale ponieważ dla twórców Frobota najważniejsza jest możliwość zobaczenia z lotu ptaka dokładnie tego, co robi, aby mogli można go nadal udoskonalać, ten pogląd jest najbardziej praktyczny i niezbędny.

Czy gry w wersji beta są rejestrowane na blockchainie BSV?

Jerry Chan: Zamierzamy ostatecznie umieścić zapisy meczów na blockchainie, ale obecnie są one przechowywane tylko na naszej platformie. Chcemy mieć pewność, że kiedy już udostępnimy zapisy meczów w łańcuchu bloków, zapewnione zostanie wystarczające wsparcie dla zewnętrznych widzów meczów, aby ludzie mogli faktycznie dobrze z nich skorzystać.

Czy gracze będą mogli przenieść Froboty z wersji beta do wersji ostatecznej, czy też będą musieli zacząć od nowa?

Jerry Chan: Zdecydowanie tak! W rzeczywistości wszystkie Froboty stworzone w ramach wersji beta zachowają cały swój kod i punkty doświadczenia i będzie można w nie grać po zakończeniu wersji beta, a my możemy nawet przyznać im specjalny prestiżowy sprzęt lub odznaki, aby na stałe oznaczyć ich udział w wersji beta oznaczanie ich jako takich. Jako NFT może to mieć wpływ na wartość samego Frobota jako przedmiotu kolekcjonerskiego.

Jaka jest Twoja docelowa grupa demograficzna?

Jerry Chan: Kiedy zaczynałem pracę nad Frobots, chciałem skierować program do wszystkich nowicjuszy, a w związku z tym istnieje duże zróżnicowanie w grupach wiekowych. Generalnie jednak są to osoby w wieku 14+. Jeśli chodzi o rodzaj odbiorców, powiedziałbym, że Frobots ma przyciągnąć bardziej strategicznych graczy planszowych niż typowych graczy komputerowych, którzy lubią strzelanki pierwszoosobowe lub gry oparte bardziej na koordynacji ręka-oko, refleksie i pamięci mięśniowej . Frobots to gra bardziej strategiczna, analityczna i przeznaczona dla konstruktorów.

Jaka jest przewidywana data publicznego udostępnienia?

Jerry Chan: Jak na razie planujemy wypuścić nasz pierwszy „Shatterdrom” we wrześniu lub październiku, a następnie nastąpi publiczna premiera. Shatterdrom to coś, co nazywam „Wrestlemanią” Frobotów, podczas której wszyscy uczestnicy będą walczyć przeciwko sobie, aby zobaczyć, który Frobot zwycięży w Shatterdromie.

Jeśli ktoś chce dołączyć do projektu w jakimś charakterze, jakich umiejętności potrzebuje?

Jerry Chan: Każdy, kto pasjonuje się programowaniem komputerowym, systemami rozproszonymi lub programowaniem gier komputerowych. Pomocne byłoby doświadczenie w Unity lub nowoczesnych silnikach gier. Poszukujemy osób, które pomogą zmienić sposób, w jaki ludzie uczą i uczą się programowania, oraz sprawią, że konkurencyjne kodowanie stanie się zabawą!

Obejrzyj Froboty: Rywalizuj, kto napisze najlepszy kod

Autor : BitcoinSV.pl

Źródło : Frobots creator Jerry Chan: What’s next, and what we’ve learned from our game beta test – CoinGeek

Author: BitcoinSV.pl
CEO