YouTube ogłosił serię nowych narzędzi sztucznej inteligencji (AI), które mają na celu poprawę wydajności twórców na jego platformie i poszerzenie ich zasięgu.
Funkcje zostały ogłoszone podczas niedawno zakończonego wydarzenia Made on YouTube, a firma potwierdziła, że nowe funkcje sztucznej inteligencji będą dostępne w krótkich i długich filmach. Zgodnie z oświadczeniem firmy YouTube wprowadzi Dream Screen, „eksperymentalną” funkcję opartą na sztucznej inteligencji, która umożliwi użytkownikom generowanie koncepcji wideo poprzez wpisywanie podpowiedzi.
„Twórcy będą mogli tworzyć nowe, fantastyczne ustawienia dla swoich filmów Short, ograniczone jedynie tym, co mogą sobie wyobrazić” – powiedziała Toni Reid, wiceprezes YouTube ds. nowych doświadczeń i produktów społecznościowych.
Firma zajmująca się strumieniową transmisją wideo ujawniła „AI Insights”, które według niej pomoże twórcom w podjęciu decyzji o charakterze treści, które mają zostać utworzone w oparciu o potrzeby odbiorców. YouTube zauważył, że beta-test AI Insights spotkał się z dużym zainteresowaniem – 70% ankietowanych twórców potwierdziło, że produkt pomógł w „testowaniu pomysłów na filmy”.
Twórcy filmów w YouTube mogą używać sztucznej inteligencji do intuicyjnego wyszukiwania ścieżek dźwiękowych do swoich filmów. Według YouTube nowe wyszukiwanie wspomagające będzie sugerować „właściwą muzykę w odpowiedniej cenie”, a użytkownicy będą mogli dostosowywać swoje wyszukiwanie za pomocą sztucznej inteligencji.
YouTube zaprezentował także Aloud – funkcję dubbingu, która według niej umożliwi twórcom dotarcie do szerszej publiczności za pomocą automatycznie tłumaczonego dźwięku. Obecnie funkcja obsługuje języki angielski, hiszpański i portugalski, a w nadchodzących miesiącach spodziewana jest obsługa kilku języków.
Mając świadomość dostrzeganej złożoności w tworzeniu filmów, YouTube ogłosił wprowadzenie nowej aplikacji mobilnej umożliwiającej użytkownikom edytowanie filmów w dowolnym miejscu. Produkt jest wciąż w fazie beta, ale według YouTube aplikacja będzie bezpłatna i umożliwi użytkownikom tworzenie zarówno krótkich, jak i długich filmów.
Firma macierzysta YouTube, Google, włączyła sztuczną inteligencję do swojego ekosystemu, przedstawiając nowe funkcje sztucznej inteligencji w wyszukiwarce i oddając ukłon treściom generowanym przez sztuczną inteligencję. Od tego czasu Google uruchomił swojego generatywnego chatbota AI o nazwie Bard i wdrożył opartą na sztucznej inteligencji technologię przeciwdziałania praniu pieniędzy (AML) dla dostawców usług finansowych.
Generatywna sztuczna inteligencja znajduje się pod ostrzałem
W ostatnich miesiącach generatywna sztuczna inteligencja wywołała burzę w związku z istotnymi kwestiami dotyczącymi prywatności, praw autorskich i fałszywych raportów wynikających z deepfakes. Kilku twórców sztucznej inteligencji, w tym Google (NASDAQ: GOOGL), Meta (NASDAQ: META) i OpenAI, toczy swój dzień w sądzie w związku z zarzutami dotyczącymi łamania praw autorskich podczas szkolenia ich dużych modeli językowych (LLM).
Świadomi zagrożeń, jakie sztuczna inteligencja stanowi dla bezpieczeństwa, mediów, finansów i innych wschodzących sektorów, organy regulacyjne podjęły wstępne kroki w celu uregulowania tego sektora, mając na uwadze ustanowienie globalnych minimalnych standardów. Próby Unii Europejskiej (UE) uregulowania sztucznej inteligencji wywołały gniew twórców sztucznej inteligencji w UE, a jedna koalicja wzywała do wprowadzenia mniej restrykcyjnych przepisów dla platform sztucznej inteligencji o otwartym kodzie źródłowym.
Obejrzyj: Jak sztuczna inteligencja leczy światową epidemię samotności
Autor : BitcoinSV.pl
Źródło : YouTube’s new AI tools to enhance creators’ efficiency – CoinGeek