Gigant wyszukiwarek Google (NASDAQ: GOOGL) zaktualizował swoje zasady, aby zezwolić na reklamy związane z grami z niewymiennymi tokenami (NFT) opartymi na technologii blockchain.
W aktualizacji z tego tygodnia największa wyszukiwarka świata ujawniła, że reklamy gier NFT będą akceptowane od 15 września.
Google od lat jest dominującą siłą na globalnym rynku reklamy cyfrowej. Dane pokazują, że kontroluje 40% rynku, ponad dwukrotnie więcej niż jego najbliższy rywal, Facebook (NASDAQ: META), wynoszący 18%.
Firma zwróciła się przeciwko branży blockchain w 2018 roku, dołączając do innych tytanów technologii, w tym Facebooka i X. Wycofała się z tego zakazu w 2021 roku, ponownie dopuszczając reklamy z giełd i portfeli skierowanych na rynek amerykański, ale tylko pod warunkiem, że są zarejestrowane w FinCEN.
Firma łagodzi obecnie swoje stanowisko w sprawie reklam gier NFT. Jednak zezwoli jedynie na reklamy z gier NFT, które umożliwiają graczom „kupowanie przedmiotów w grze, takich jak wirtualna odzież dla postaci gracza, broń lub zbroja o lepszych statystykach, konsumowanych lub używanych w grze w celu poprawy wrażeń użytkownika lub pomocy użytkownikom w ulepszaniu gry.”
Google nadal zakazuje reklam w grach, które pozwalają graczom obstawiać NFT, aby zyskać szansę na wygranie nagród. Zakazuje także promowania „hazardu w świecie rzeczywistym”, a także symulowanego hazardu w kasynie, który oferuje graczom szansę na wygranie NFT.
Gry muszą być również zgodne z zasadami firmy dotyczącymi hazardu i gier oraz posiadać wszystkie wymagane certyfikaty Google Ads.
„Przypominamy, że oczekujemy, że wszyscy reklamodawcy będą przestrzegać lokalnych przepisów obowiązujących na każdym obszarze, na który kierowane są ich reklamy” – dodał.
Naruszenie postanowień spowoduje ostrzeżenie w ciągu siedmiu dni, a następnie zawieszenie konta.
Aktualizacja polityki wzmocni branżę NFT w czasie, gdy aktywność rynkowa i wycena drastycznie spadły. Liczba NFT osiągnęła rekordowy poziom na początku 2022 r., do czego przyczyniła się popularność kolekcji takich jak Bored Ape Yacht Club (BAYC). Jednak rynek zanurkował, ponieważ większość tych plików NFT to zwykłe pliki JPEG bez realnej użyteczności.
NFT wychodzą teraz poza cykl szumu, a nowe przypadki użycia pojawiają się co drugi dzień. Niektórzy, jak RAD NFTV, wykorzystują je do transmisji strumieniowej na żywo, podczas gdy inni, jak Soundoshi, wykorzystują je, aby zapewnić twórcom muzycznym nowe kanały przychodów i zaangażowania.
Wkraczają także tradycyjni zawodnicy wagi ciężkiej; W kwietniu Mastercard (NASDAQ: MA) uruchomiła program akceleracyjny dla muzyków, dostępny wyłącznie za pośrednictwem NFT.
Oglądaj przedsiębiorców z New Block Dojo: NFT, muzykę i CBDC
Autor : BitcoinSV.pl
Źródło : Google updates digital asset policy to allow NFT gaming ads – CoinGeek