Cyfrowy sklep z grami wideo Epic Games potwierdził, że będzie nadal udostępniać na swojej platformie gry wideo z elementami sztucznej inteligencji (AI) zgodnie ze swoją tradycją zachęcania do innowacji.
Powtórzenie swojego stanowiska przez Epic Games nastąpiło zaraz po tym, jak Valve odrzuciła gry z funkcjami generowanymi przez sztuczną inteligencję ze swojej platformy PC Steam. Dyrektor generalny Epic Games, Tim Sweeney, powiedział, że wydawcy gier odrzuconych przez Valve powinni umieścić swoje gry w Epic Games Store, pogłębiając rywalizację między obydwoma podmiotami.
„Wrzuć to do Epic Games Store. Nie blokujemy gier za korzystanie z nowych technologii” – powiedział Sweeney.
Sweeney bronił wykorzystania sztucznej inteligencji w grach wideo, zauważając, że treści generowane przez sztuczną inteligencję nie oznaczają gier generowanych przez sztuczną inteligencję. Dodał, że zainteresowane strony powinny spojrzeć na każdy przypadek całościowo, a nie całkowicie odrzucać grę o obecność elementów generowanych przez sztuczną inteligencję.
Sweeney nalegał, aby sklepy cyfrowe rozważyły ilość ludzkiego wysiłku i kreatywności włożonej w tworzenie gry wideo, zwracając uwagę na koncepcję „dozwolonego użytku”.
Sprawy osiągnęły punkt kulminacyjny po tym, jak Valve odmówiła umieszczenia na liście gry wideo użytkownika Reddit Potterharry97, uzasadniając to tym, że problemy z prawami autorskimi w dalszym ciągu ciągną się za treściami generowanymi przez sztuczną inteligencję.
„Chociaż staramy się wysyłać większość przesłanych nam tytułów, nie możemy wysyłać gier, do których deweloper nie ma wszystkich niezbędnych praw” – powiedział Valve. „W tej chwili odmawiamy dystrybucji Twojej gry, ponieważ nie jest jasne, czy technologia sztucznej inteligencji wykorzystana do utworzenia zasobów ma wystarczające prawa do danych szkoleniowych”.
Krytycy sztucznej inteligencji argumentują, że programiści często naruszają istniejące zasady dotyczące praw autorskich, gromadząc dane w celu trenowania swoich modeli uczenia maszynowego. Od początku roku czołowi twórcy sztucznej inteligencji, w tym OpenAI i Meta (NASDAQ: META), stanęli w obliczu kilku procesów sądowych z pogranicza praw własności intelektualnej i naruszeń prywatności.
W świetle obaw związanych z własnością intelektualną amerykański Urząd ds. Praw Autorskich rozpoczął konsultacje społeczne w celu uzyskania opinii na temat wpływu sztucznej inteligencji na prawa autorskie. Agencja zmaga się z kilkoma kwestiami, w tym statusem praw autorskich do treści generowanych przez sztuczną inteligencję, płatnościami licencyjnymi i ustanowieniem systemu licencyjnego.
Blockchain dzieli społeczność graczy
Zarówno Epic Games, jak i Valve zajmowały już wcześniej odmienne stanowiska w sprawie wykorzystania blockchainu i jego elementów w grach wideo. Podczas gdy Epic Games wprowadziło technologię blockchain, Valve i Steam już w 2021 roku stanowczo odrzuciły gry z walutami cyfrowymi i tokenami niezamiennymi (NFT).
„Epic Games Store będzie przyjmować gry korzystające z technologii blockchain, pod warunkiem, że będą przestrzegać odpowiednich przepisów, ujawnią swoje warunki i zostaną sklasyfikowane według wieku przez odpowiednią grupę” – powiedział wówczas Sweeney.
Valve nie podało powodu zakazu gier opartych na blockchainie, ale eksperci jako potencjalną przyczynę podali niepewność techniczną i regulacyjną dotyczącą walut cyfrowych i NFT.
Obejrzyj: Ulepszenia danych Blockchain i NFT dla e-sportu i gier online
Autor : BitcoinSV.pl
Źródło : Epic Games supports AI in video games amid rivalry with Valve – CoinGeek