Podczas gdy Wielka Brytania przygotowuje się do wprowadzenia zakazu rozmów telefonicznych związanych z finansami, HM Treasury wydał dokument konsultacyjny, w którym wezwał do przedstawienia dowodów pozwalających ocenić potencjalny wpływ na przedsiębiorstwa oraz koszty związane z wprowadzeniem i wdrożeniem zakazu.
Sierpniowe konsultacje składające się z 19 pytań to najnowszy wynik ambitnej strategii rządu Wielkiej Brytanii w zakresie oszustw, ogłoszonej 3 maja, mającej na celu powstrzymanie oszustw u ich źródła i ściganie osób odpowiedzialnych.
„Przestępcy drapieżni wyciągają pieniądze z kieszeni ciężko pracujących ludzi, firm i organizacji, bezdusznie atakując najbardziej bezbronnych, w Internecie i w ich własnych domach. Skala i powaga oszustw podważają również zaufanie społeczne do praworządności i zagrażają naszemu bezpieczeństwu narodowemu i gospodarczemu” – stwierdził rząd ogłaszając strategię.
Aby osiągnąć swój cel, jakim jest ograniczenie oszustw o 10% w stosunku do poziomu z 2019 r., do grudnia 2024 r., rząd planuje utworzenie nowego krajowego wydziału ds. oszustw z ponad 400 nowymi stanowiskami, wprowadzenie zakazu stosowania farm SIM przez przestępców do wysyłania tysięcy oszukańczych SMS-ów na raz ; wymaganie rejestracji usług masowego wysyłania SMS-ów; zmiana prawa, aby więcej ofiar oszustw odzyskało swoje pieniądze; oraz zakaz rozmów telefonicznych związanych z finansami.
Zimne dzwonienie polega na tym, że osoby lub organizacje wykonują niechciane połączenia telefoniczne z konsumentami w celu promowania usługi lub produktu.
„W niektórych przypadkach rozmowy te są wykonywane przez firmy zajmujące się marketingiem bezpośrednim z naruszeniem odpowiednich przepisów dotyczących prywatności, ale w innych przypadkach oferowane produkty i usługi nie istnieją, a rozmowa jest fałszywa” – zauważono w dokumencie konsultacyjnym dotyczącym zimnego połączenia.
Rząd oszacował, że między sierpniem a listopadem 2022 r. ponad połowa wszystkich użytkowników telefonów stacjonarnych w Wielkiej Brytanii otrzymała podejrzane połączenie. W ramach konsultacji zidentyfikowano szereg oszustw związanych z utratą środków przez konsumentów i inwestorów w wyniku zimnych połączeń telefonicznych, w tym przykład dotyczący aktywów cyfrowych.
Studium przypadku dotyczyło „Stephena” (imię zostało zmienione w celu zachowania anonimowości), który otrzymał zimną propozycję inwestycji w aktywa cyfrowe i zdecydował się zainwestować 250 funtów (314 dolarów).
„Ponieważ była to pierwsza transakcja Stephena, obawiał się, czy kiedykolwiek odzyska swoje pieniądze, więc podejrzany początkowo przekazał pieniądze na kilka pierwszych inwestycji. Dzięki temu Stephen zyskał zaufanie i zainwestował łącznie 65 000 funtów. Z biegiem czasu Stephen chciał wypłacić część swoich środków, ale nie mógł tego zrobić. Próbował skontaktować się z podejrzanym, ale nie udało mu się go złapać, w związku z czym jego strata wynosi 65 000 funtów (81 747 dolarów)” – stwierdzono w trakcie konsultacji.
Rząd uznał jednak również uzasadniony wkład w gospodarkę Wielkiej Brytanii, jaki marketing i sprzedaż usług i produktów finansowych odgrywa, przy czym sektor usług finansowych wniesie w 2021 r. 173,6 miliarda funtów (218,33 miliarda dolarów).
Z tego powodu rząd stara się poznać opinie na temat skutków całkowitego zakazu wykonywania połączeń telefonicznych na osoby pracujące na pokładzie.
Pytania do legalnych firm obejmowały:
– Czy Ty lub Twoja organizacja korzystacie z rozmów telefonicznych w przypadku nowych lub istniejących klientów?
– W jaki sposób zakaz korzystania z zimnych rozmów telefonicznych w celu promowania i/lub sprzedaży produktów finansowych miałby wpływ na Twoją firmę lub klientów?
– W przypadku braku rozmów telefonicznych, jakie alternatywne metody kontaktu macie do dyspozycji, aby skontaktować się z nowymi lub obecnymi klientami?
– Czy możesz wskazać, ile przychodów można przypisać wykorzystaniu cold callów do sprzedaży lub promocji produktów finansowych?
Konsultacje zakończą się 27 września 2023 r., kiedy to rząd rozważy odpowiedzi i zaproponuje parlamentowi ostateczną wersję zakazu rozmów telefonicznych.
Popierając zakaz, poseł do parlamentu Andrew Griffith, sekretarz ds. ekonomicznych, powiedział: „Rząd nie będzie tolerował takiego zachowania… Możemy współpracować, aby bezpośrednio stawić czoła oszustom, odcinając im możliwość stosowania wysokociśnieniowej taktyki zimnej powołanie. Chcemy, aby opinia publiczna wiedziała, że wszelkie niezamówione produkty finansowe z zakresu marketingu telefonicznego, takie jak kryptowaluty lub ubezpieczenia, są oszustwem”.
Griffith powiedział, że nie może się doczekać opinii na temat najlepszego sposobu wprowadzenia zakazu zimnych połączeń.
Obejrzyj: BSV Blockchain zapewnia rozwiązania w zakresie cyberbezpieczeństwa i oszustw
Autor : BitcoinSV.pl
Źródło : Should ‘crypto’ cold calls be banned? UK Treasury wants public input – CoinGeek