Reserve Bank of India proponuje natychmiastowe płatności konwersacyjne oparte na sztucznej inteligencji

Bank Rezerw Indii (RBI) zaproponował integrację sztucznej inteligencji (AI) ze swoim systemem płatności natychmiastowych, umożliwiając użytkownikom dokonywanie płatności konwersacyjnych.

W niedawnej aktualizacji polityki rozwojowej i regulacyjnej, dyrektor generalny RBI, Yogesh Dayal, stwierdził, że bank centralny chce wykorzystać sztuczną inteligencję do zwiększenia łatwości korzystania z interfejsu United Payments Interface (UPI), a co za tym idzie, jego zasięgu.

UPI to mobilny system płatności natychmiastowych w Indiach, umożliwiający międzybankowe płatności P2P i między konsumentem a sprzedawcą. Został uruchomiony siedem lat temu i jest własnością National Payments Corporation of India (NPCI), partnerstwa między indyjskimi bankami komercyjnymi a RBI. W maju platforma przetworzyła 9,4 miliarda transakcji, co według NPCI stanowi 40% wszystkich globalnych płatności w czasie rzeczywistym.

„Dlatego proponuje się uruchomienie innowacyjnego trybu płatności, a mianowicie „Płatności konwersacyjne” w UPI, który umożliwi użytkownikom prowadzenie rozmowy z systemem opartym na sztucznej inteligencji w celu inicjowania i finalizowania transakcji w bezpiecznym środowisku, – mówi RBI.

Płatność za rozmowę jest przetwarzana w ramach rozmowy na żywo, przy czym dostawca czatu bezpośrednio integruje usługę płatności. Użytkownicy nie będą już musieli osobno otwierać aplikacji UPI, aby dokonać płatności.

RBI będzie korzystać z płatności konwersacyjnych na smartfonach i kanałach UPI opartych na telefonach z funkcjami, aby dotrzeć do szerszej publiczności. Obiekt będzie początkowo dostępny w języku hindi i angielskim, ale zostanie rozszerzony na inne języki.

RBI nie ujawniło jeszcze szczegółów dotyczących integracji AI, w tym związanych z nią zagrożeń i ograniczeń. Jednak interesariusze branży płatniczej uważają, że może to być duży impuls dla tego sektora.

„Płatności konwersacyjne w ramach UPI zrewolucjonizują sposób, w jaki użytkownicy przeprowadzają transakcje, wykorzystując możliwości zaawansowanej technologii” — mówi Rahul Jainm, dyrektor finansowy indyjskiej spółki zależnej japońskiego konglomeratu NTT Data zajmującej się płatnościami.

„Ten model oparty na sztucznej inteligencji zapewnia szybkie i bezpieczne transakcje, chroniąc użytkowników w skonsolidowanym środowisku. To jeszcze bardziej poprawi wrażenia użytkownika, oferując bezproblemowe, przejrzyste i bardzo wygodne rozwiązanie płatnicze” – dodał.

RBI wzywa indyjskie banki do przyjęcia sztucznej inteligencji i łańcucha bloków w celu poprawy obsługi klienta, zmniejszenia ryzyka systemowego i wzmocnienia istniejących struktur zarządzania.

Oczekuje się, że branża usług finansowych będzie jednym z sektorów, na które sztuczna inteligencja będzie miała największy wpływ. Systemy oparte na sztucznej inteligencji zwiększą wydajność i dokładność poprzez automatyzację powtarzalnych zadań, redukcję błędów oraz wykrywanie i ograniczanie oszustw w czasie rzeczywistym. Dzięki analityce predykcyjnej technologia ta spersonalizuje również doświadczenia milionów klientów.

Stwarza również ogromne zagrożenia, w tym bezpieczeństwo danych i prywatność. Niektóre z tych zagrożeń można złagodzić, integrując masowo skalowaną sieć blockchain, taką jak blockchain BSV. Wśród wyzwań, które może rozwiązać blockchain, jest weryfikacja danych, która w finansach ma kluczowe znaczenie. W połączeniu z tożsamością cyfrową stworzyłoby to również odpowiedzialność dla użytkowników AI.

Obejrzyj: W Indiach istnieje pragnienie budowania przydatnych rzeczy

Autor : BitcoinSV.pl

Źródło : Reserve Bank of India proposes AI-powered conversational instant payments – CoinGeek

Author: BitcoinSV.pl
CEO