Peter Ruppert z MusicArt, Dirk Brockhausen: Mikropłatności są niezbędne, a BSV sprawia, że są one opłacalnym i wydajnym rozwiązaniem dla naszych potrzeb

Przed SXSW docieramy do różnych platform muzycznych opartych na Bitcoin SV (BSV), aby dowiedzieć się więcej o tym, w jaki sposób wzmacniają one pozycję artystów, tworzą unikalne strumienie przychodów i wzmacniają ich relacje z fanami. W pierwszym wywiadzie z tej serii przeprowadzamy wywiady ze współzałożycielami MusicArt, CEO Peterem Ruppertem i CTO Dirkiem Brockhausenem. MusicArt twierdzi, że jest najłatwiejszym sposobem dla muzyków na umieszczanie muzyki w Web3.

W jaki sposób Twoja platforma w unikalny sposób zarabia na treściach audio?

Dyrektor generalny MusicArt Peter Ruppert i dyrektor techniczny Dirk Brockhausen: Nasza platforma oferuje artystom wyjątkowy sposób zarabiania na swoich treściach audio. Korzystając z naszej platformy, artyści mogą wybijać swoje piosenki i sprzedawać je jako edycje limitowane lub otwarte z dostosowywaną podażą 1, 10, 100, 1000 lub więcej. Zapewnia to artystom alternatywne źródło dochodów wykraczające poza tradycyjne usługi przesyłania strumieniowego, takie jak Spotify.

Na przykład, jeśli artysta wybije 100 egzemplarzy i sprzeda je wszystkie po 1 USD za sztukę, zarobi 90 USD po uwzględnieniu prowizji MusicArt w wysokości 10%. Jest to znaczny wzrost zarobków w porównaniu do tego, co zwykle zarabialiby na strumieniowaniu swojej muzyki na platformach takich jak Spotify, gdzie średnia wypłata za strumień jest stosunkowo niska.

Ogólnie rzecz biorąc, nasza platforma oferuje artystom prosty i skuteczny sposób zarabiania na swoich treściach audio i zarabiania więcej na swojej muzyce. Korzystając z naszej platformy, artyści mogą sprzedawać swoją muzykę bezpośrednio fanom i uzyskiwać większy udział w przychodach, podczas gdy fani mogą posiadać unikalne i cenne utwory muzyczne, które mogą pielęgnować przez wiele lat.

Jakie są wady (na przykład) modelu biznesowego Spotify?

Dyrektor generalny MusicArt, Peter Ruppert i dyrektor techniczny, Dirk Brockhausen: Model biznesowy Spotify odniósł sukces pod względem popularności i zaangażowania użytkowników, ale ma pewne wady, które mają wpływ zarówno na artystów, jak i użytkowników. Jednym z głównych problemów jest to, że artyści zarabiają stosunkowo niewielką kwotę na transmisję, przy średniej wypłacie zaledwie 0,3-0,4 centa. To sprawia, że artystom trudno jest uzyskać stały dochód z ich muzyki na platformie.

Co więcej, według raportu Music Business Worldwide, prawie 80% artystów na Spotify ma mniej niż 50 słuchaczy miesięcznie. Oznacza to, że zdecydowana większość artystów na platformie nie jest w stanie dotrzeć do dużej publiczności ani generować znaczących przychodów ze swojej muzyki.

Ponadto około 80% utworów muzycznych w Spotify zostało odtworzonych mniej niż 5000 razy, co przekłada się na zarobki w wysokości zaledwie około 17,50 USD w oparciu o średnią wypłatę za transmisję. Oznacza to, że wielu artystów na platformie nie jest w stanie zarobić znaczących dochodów na swojej muzyce, nawet jeśli mają rzeszę lojalnych fanów.

Dla użytkowników główną wadą modelu biznesowego Spotify jest to, że płacą oni za miesięczną subskrypcję transmisji strumieniowej, ale nie są właścicielami żadnej muzyki, którą przesyłają strumieniowo. Jeśli anulują subskrypcję, utracą dostęp do wszystkich utworów, które zebrali w okresie subskrypcji.

Ogólnie rzecz biorąc, model biznesowy Spotify odniósł sukces pod względem popularności, ale ma pewne wady, które wpływają zarówno na artystów, jak i użytkowników. Rozpoznając te problemy, możemy pracować nad stworzeniem bardziej zrównoważonego i sprawiedliwego przemysłu muzycznego dla wszystkich zaangażowanych.

W jaki sposób wasza platforma bardziej bezpośrednio łączy fanów i artystów?

Dyrektor generalny MusicArt Peter Ruppert i dyrektor techniczny Dirk Brockhausen: Jeśli fan kupuje piosenkę, istnieje bezpośredni związek między fanem a artystą. Artysta otrzymuje powiadomienie, kto kupił jego utwór. Patrząc na model przesyłania strumieniowego, nie ma związku. Na MusicArt fani mogą z łatwością wspierać artystę.

Czy uważasz, że model płatności za transmisję strumieniową ma zbyt duże tarcia w przypadku słuchania utworów w porównaniu z modelami reklamowymi lub subskrypcyjnymi?

Dyrektor generalny MusicArt Peter Ruppert i dyrektor techniczny Dirk Brockhausen: Model pay-per-stream w przemyśle muzycznym napotyka na poważną przeszkodę: większość artystów zarabia bardzo mało, podczas gdy użytkownicy tak naprawdę nic nie posiadają. Podczas gdy technologia blockchain oferuje artystom możliwość wynagradzania ich za swoje transmisje, przyciągnięcie wystarczającej liczby słuchaczy do tego modelu może być wyzwaniem.

Co więcej, większość fanów jest przyzwyczajona do modelu streamingu w formie bufetu typu „wszystko, co możesz zjeść” na platformach takich jak Spotify, gdzie płacą miesięczną opłatę abonamentową za dostęp do nieograniczonej ilości muzyki. W związku z tym przejście na model strumieniowy może być trudne do zaakceptowania przez wielu słuchaczy, ponieważ mogą oni nie chcieć płacić za muzykę, której nie słuchają regularnie. Chociaż model pay-per-stream ma swoje zalety, może nie być wykonalny na obecnym rynku muzycznym, ponieważ słuchacze przyzwyczaili się do modelu „wszystko, co możesz zjeść” i mogą nie być skłonni do zmiany swojego zachowania.

Czy postrzegasz technologię blockchain jako rewolucję w obecnym przemyśle muzycznym?

Dyrektor generalny MusicArt, Peter Ruppert i dyrektor techniczny, Dirk Brockhausen: Korzystając z technologii blockchain, muzycy mogą wykorzystywać swoje produkty na nowe i innowacyjne sposoby, takie jak tworzenie limitowanych edycji sprzedaży, kopie promocyjne i wyjątkowe doświadczenia dla fanów, które są powiązane z transakcjami blockchain. Technologia Blockchain pozwala również na tworzenie inteligentnych kontraktów, które mogą automatycznie egzekwować umowy o podziale dochodów i chronić własność intelektualną muzyków.

Ponadto blockchain może umożliwić fanom bezpośrednie wspieranie ich ulubionych artystów poprzez zakup tokenów reprezentujących zainteresowanie ich twórczością. Może to stworzyć nowe źródła przychodów dla artystów i pomóc w budowaniu silniejszych relacji z fanami. Ponadto technologia blockchain może być również wykorzystywana do śledzenia i dystrybucji tantiem dla muzyków w bardziej przejrzysty i wydajny sposób, co może pomóc w rozwiązaniu niektórych problemów związanych z tradycyjnymi modelami dystrybucji muzyki.

Ogólnie rzecz biorąc, technologia blockchain ma potencjał, by zrewolucjonizować przemysł muzyczny, dając muzykom i fanom nowe możliwości. Wykorzystując zalety blockchain, muzycy mogą tworzyć nowe strumienie przychodów, budować silniejsze relacje z fanami i chronić swoją własność intelektualną, co może ostatecznie doprowadzić do bardziej zrównoważonego i sprawiedliwego ekosystemu muzycznego.

Jaką rolę, twoim zdaniem, odgrywają NFT dla artystów w angażowaniu ich fanów?

Dyrektor generalny MusicArt Peter Ruppert i dyrektor techniczny Dirk Brockhausen: NFT mogą odegrać znaczącą rolę w pomaganiu artystom w kontaktowaniu się z ich fanami, zapewniając sposób sprzedaży cyfrowych przedmiotów z zarejestrowanym prawem własności. W MusicArt zdajemy sobie sprawę ze znaczenia NFT w umożliwianiu artystom zarabiania na ich cyfrowych dziełach i angażowania fanów w nowe i innowacyjne sposoby.

Oprócz zapewniania zarejestrowanej własności, zdecydowanie wspieramy również płatności tantiem za sprzedaż NFT. Dzięki MusicArt tantiemy są wypłacane artystom za transakcje odsprzedaży, a artysta określa procent, jaki otrzyma, gdy wybije NFT. Zapewnia to artystom sposób na stałe uzyskiwanie przychodów ze sprzedaży ich dzieł cyfrowych i tworzy bardziej zrównoważony strumień dochodów w czasie.

Koncepcja własności cyfrowej jest również niezbędna do wdrażania przez nas opłat licencyjnych, dlatego NFT odgrywają kluczową rolę w tym procesie. Korzystając z NFT, artyści mogą ustanowić jasną i bezpieczną cyfrową strukturę własności, która umożliwia im uzyskiwanie godziwego wynagrodzenia za swoją pracę, a jednocześnie wspiera silniejsze relacje z fanami.

Ogólnie rzecz biorąc, uważamy, że NFT mogą być potężnym narzędziem dla artystów do angażowania swoich fanów, tworzenia nowych źródeł przychodów oraz tworzenia bardziej sprawiedliwego i zrównoważonego ekosystemu muzycznego. Wykorzystując zalety NFT, artyści mogą odblokować nowe możliwości kreatywności, innowacji i rozwoju w branży muzycznej.

Dlaczego zdecydowałeś się wdrożyć Bitcoin SV na swojej platformie?

Dyrektor generalny MusicArt Peter Ruppert i dyrektor techniczny Dirk Brockhausen: Z kilku kluczowych powodów zdecydowaliśmy się na wdrożenie Bitcoin SV na naszej platformie. Po pierwsze, Bitcoin SV jest oryginalnym Bitcoinem, zgodnie z definicją zawartą w białej księdze i Satoshi Nakamoto. Zapewnia wszystkie funkcje potrzebne do obsługi naszej platformy oraz oferuje bezpieczną i niezawodną infrastrukturę blockchain.

Jedną z kluczowych funkcji, których potrzebujemy dla naszej platformy, jest możliwość przechowywania cyfrowych zasobów NFT w łańcuchu bloków. Duży rozmiar bloku Bitcoin SV i niskie opłaty umożliwiają nam uiszczanie wszystkich opłat górniczych i przechowywanie cyfrowych aktywów NFT na blockchainie, co zapewnia bezpieczną i przejrzystą strukturę własności zarówno artystom, jak i kupującym.

Ponadto Bitcoin SV jest wysoce skalowalny, co ma kluczowe znaczenie dla naszej platformy, ponieważ naszym celem jest obsługa milionów użytkowników w przyszłości bez żadnych wąskich gardeł łańcucha bloków. Ta skalowalność zapewnia, że nasza platforma może nadal skutecznie i wydajnie funkcjonować wraz z rozwojem w czasie.

Wreszcie Bitcoin SV obsługuje mikropłatności, co jest niezbędne dla naszej platformy, ponieważ naszym celem jest sprzedaż NFT po niskich cenach bez utraty znacznych opłat za transakcje płatnicze. Używając Bitcoin SV do transakcji płatniczych, musimy zapłacić tylko ułamek centa za każdą transakcję, co czyni go opłacalnym i wydajnym rozwiązaniem dla naszych potrzeb.

Ogólnie rzecz biorąc, uważamy, że Bitcoin SV oferuje optymalną kombinację bezpieczeństwa, skalowalności i niskich opłat dla naszej platformy i jesteśmy przekonani, że pomoże nam to zapewnić naszym użytkownikom bezproblemowe i niezawodne działanie.

Czy masz lub planujesz wdrożyć jakiekolwiek aspekty innych łańcuchów bloków (na przykład Ethereum, Solana) również na swojej platformie? Jeśli nie, dlaczego?

Dyrektor generalny MusicArt Peter Ruppert i dyrektor techniczny Dirk Brockhausen: Obecnie nie planujemy implementacji jakichkolwiek aspektów innych łańcuchów bloków, takich jak Ethereum czy Solana, na naszej platformie.

Jednym z głównych powodów tego jest doskonała funkcjonalność i funkcje oferowane przez Bitcoin SV. Jako oryginalny Bitcoin, Bitcoin SV został specjalnie zaprojektowany, aby zaspokoić potrzeby firm i przedsiębiorstw, z naciskiem na skalowalność, bezpieczeństwo i niezawodność. Wierzymy, że Bitcoin SV zapewnia optymalną infrastrukturę dla naszej platformy i jesteśmy pewni, że jest w stanie zaspokoić nasze potrzeby zarówno teraz, jak iw przyszłości.

Ponadto mamy obawy co do stabilności i bezpieczeństwa innych łańcuchów bloków, takich jak Solana, który w przeszłości doświadczał znacznych przestojów i innych problemów. Wierzymy, że historia niezawodności i bezpieczeństwa Bitcoin SV sprawia, że jest to najlepszy wybór dla naszej platformy.

Ponadto zdajemy sobie sprawę, że inne łańcuchy bloków, takie jak Ethereum, mają wysokie opłaty transakcyjne, które mogą nie być odpowiednie dla tanich przedmiotów, co jest kluczowym aspektem naszej platformy. Korzystając z Bitcoin SV, możemy zapewnić, że nasze opłaty transakcyjne pozostają niskie i przystępne, co pozwala nam oferować NFT po niskich cenach bez utraty znacznych opłat za transakcje płatnicze.

Ogólnie rzecz biorąc, uważamy, że Bitcoin SV zapewnia najlepszą infrastrukturę łańcucha bloków dla naszej platformy i nie mamy obecnie planów wdrażania żadnych innych łańcuchów bloków.

Dlaczego warto wdrożyć protokół STAS dla NFT?

Dyrektor generalny MusicArt Peter Ruppert i dyrektor techniczny Dirk Brockhausen: Z kilku powodów zdecydowaliśmy się na wdrożenie protokołu STAS dla NFT. Po pierwsze, protokół wykorzystuje natywny skrypt Bitcoin dla inteligentnych kontraktów, który już znamy i doceniamy.

Protokół STAS dopuszcza dwie części tokena: transakcję kontraktu i transakcję emisji. Transakcja kontraktowa obejmuje metadane, takie jak tytuł utworu, nazwisko wykonawcy, opis i odniesienie do zasobu cyfrowego. Transakcja emisji tworzy wszystkie NFT dla wydania, a właścicielem jest minter.

Udoskonaliliśmy również protokół STAS, aby zawierał numery seryjne w części OP_RETURN, które można wykorzystać do dalszych zastosowań, takich jak przyznanie dostępu za kulisy właścicielom określonych numerów seryjnych.

STAS NFT są łatwe do śledzenia i nie wymagają zewnętrznych agentów. Ogólnie rzecz biorąc, protokół STAS jest zgodny z naszymi wymaganiami i zapewnia funkcje, których potrzebujemy dla naszej platformy.

Biorąc pod uwagę wszystkie te czynniki, wybór protokołu STAS dla naszych NFT był łatwą decyzją.

Jaki jest cel szyfrowania muzyki? Czy pliki muzyczne są przechowywane w łańcuchu?

Dyrektor generalny MusicArt Peter Ruppert i dyrektor techniczny Dirk Brockhausen: Aby chronić własność intelektualną artysty i zapewnić mu odpowiednie wynagrodzenie za swoją pracę, pliki muzyczne są szyfrowane i przechowywane w publicznym łańcuchu bloków. Oznacza to, że tylko aktualny właściciel NFT może odszyfrować i odsłuchać utwór.

Gdyby pliki muzyczne nie były zaszyfrowane, każdy mógłby uzyskać do nich dostęp na blockchainie i słuchać muzyki bez płacenia. Zmniejszyłoby to liczbę użytkowników, którzy kupują NFT, ponieważ mogliby po prostu uzyskać bezpłatny dostęp do muzyki.

Jednak, aby dać użytkownikom podgląd utworu przed zakupem NFT, minter przesyła również próbkę utworu, która jest dostępna dla wszystkich. Dzięki temu użytkownicy mogą zapoznać się z utworem przed podjęciem decyzji o zakupie NFT.

Dziękuję, Peter i Dirk, za odpowiedzi na moje pytania. Mam nadzieję, że czytelnicy dowiedzieli się więcej o platformie i o tym, jak wyjątkowo podchodzą do monetyzacji w branży muzycznej.

Oglądaj: Muzyka i Blockchain

Autor : BitcoinSV.pl

Źródło : MusicArt’s Peter Ruppert, Dirk Brockhausen: Micropayments is essential and BSV makes it a cost-effective, efficient solution for our needs – CoinGeek



Author: BitcoinSV.pl
CEO