Co to jest sieć 2.5?

Czy Web 2.5 jest najnowszym hasłem „krypto”? 23 października uczestniczyłem w Money 20/20 w Las Vegas. Money 20/20 to jedna z największych na świecie konferencji fintechowych, a w tym roku odbyła się cała ścieżka poświęcona „Web 2.5”.

Przed konferencją słyszałem frazę „Web 2.5”, ale nie poświęciłem jej zbyt wiele uwagi. Czemu? Ponieważ podobnie jak Web3, Web 2.5 wydawał się mieć niejednoznaczną definicję, która była na tyle niejasna, że ​​można ją było zastosować do szerokiej gamy firm w sposób, w jaki można wywnioskować, że firma używała — lub chciałaby użyć łańcucha bloków — ale tak naprawdę nie można było zrozumieć, jaki problem na rynku próbowali rozwiązać.

Nie powiem, że jeszcze wierzę w „Web 2.5” ani że myślę, że to zdanie się utrzyma, ale pójście na kilka seminariów poświęconych ścieżce Web 2.5 na Money 20/20 wyjaśniło pewne zamieszanie Miałem wokół tematu.

Co to jest sieć 2.5?

Web 2.5 staje się słowem używanym do opisania firm typu blockchain, które żyją pomiędzy Web2 i Web3. Ideą tego jest to, że konsumenci chcą zalet platformy opartej na blockchain. Nie chcą jednak złożoności i tarć, które często towarzyszą systemom opartym na blockchain.

„Ludzie chcą [Web 3] doświadczeń i dostępu do własności, ale nie chcą zajmować się tworzeniem portfela, zapisywaniem początkowej frazy, szukaniem rozwiązania do przechowywania itp.”, powiedział Stephane Kasriel, Head of Commerce & Technologie finansowe w Meta (NASDAQ: META) podczas swojej prezentacji.

Web 2.5 ma to osiągnąć, łącząc znany konsumentom świat Web2 ze światem Web3, który według entuzjastów blockchain jest nieunikniony. Jak to wygląda w praktyce? Jednym z przykładów Web 2.5 może być dystrybucja NFT przez marki, aby nagradzać swoją bazę klientów lub gdy marki dystrybuują tokeny, które działają jako punkty lojalnościowe lub dają swoim klientom rabaty i korzyści, gdy będą robić u nich zakupy w przyszłości. Procesy Web 2.5 nie wymagają od klienta lub użytkownika końcowego kupowania monet lub tokenów ani samodzielnego tworzenia portfela. Ta część procesu jest wyabstrahowana przez sprzedawcę lub usługodawcę. Ale kiedy użytkownik końcowy wyda swoją walutę fiducjarną u sprzedawcy/dostawcy usług, otrzyma zasoby cyfrowe, które można bezproblemowo wykorzystać w systemie fiducjarnym, do którego jest przyzwyczajony.

Jak widać, blockchain jest niezbędnym elementem systemu, ale użytkownik końcowy nigdy nie zdaje sobie sprawy ani nie czuje, że łączy się z protokołem blockchain.

Co to oznacza dla firm, konsumentów i inżynierów?

Do tej pory mówiłem przede wszystkim o tym, jak Web 2.5 wygląda w teorii, z jednym przykładem wdrożenia (NFT lub monety/tokeny dystrybuowane jako osiągnięcia i nagrody lojalnościowe). Ale idea Web 2.5 i jeden przykład, który podałem, to tak naprawdę tylko mikrokosmos tego, jak marki kierują się strategią wokół Web 2.5.

„[Web 2.5] tak naprawdę polega na wykorzystaniu [blockchain] jako drogi do budowania społeczności” – powiedział John Lee, szef blockchain w Shopify, podczas swojego panelu Money 20/20 zatytułowanego „Handel bramkowany tokenami to przyszłość marki Lojalność.”

Firmy, które uważamy za domowe, zdają sobie sprawę, że włączenie jakiegoś rodzaju elementów opartych na blockchain do ich platformy może być przydatnym narzędziem, które pomaga im budować społeczność i tworzyć dodatkowe źródła przychodów. Marki te chcą, aby ich użytkownicy mieli znane im ścieżki zakupowe. Jednak pod koniec podróży chcą nagrodzić ich zasobami cyfrowymi, które sprawią, że poczują się, jakby byli częścią ekskluzywnej grupy, lub monetami/tokenami, które dają im korzyści podczas zakupów w firmie w przyszłości.

Web 2.5 łączy „tradycyjne” procesy z koncepcjami opartymi na blockchain, które odniosły sukces w budowaniu społeczności i lojalności wobec marki; wraz ze wzrostem społeczności i wzrostem liczby aktywnych użytkowników lub stałych klientów, marka ma tendencję do generowania większych przychodów. Po drugiej stronie tego równania klienci i użytkownicy końcowi są nagradzani za zakupy z marką, otrzymują zasoby cyfrowe, które dają im wyłączny dostęp do grupy lub pierwszy dostęp do nadchodzących premier marki, a także mają szansę na zbieranie monety i tokeny, które dają im korzyści i rabaty podczas zakupów z marką, więc ostatecznie zarówno firma, jak i konsument wygrywają na swój własny sposób.

Więc dokąd pójdzie Web 2.5? Nie wiem. Web 2.5 to po prostu nowa etykieta, która dokładnie opisuje najnowszy trend, jaki miały duże korporacje i marki, jeśli chodzi o blockchain. Nie powiedziałbym, że jakakolwiek część Web 2.5 jest nowa lub nowatorska, ale można wyciągnąć pewne wnioski z tego, jak niektóre z największych światowych firm, które wcześniej nie były zainteresowane blockchain, podchodzą i wdrażają cyfrowe zasoby do swoich istniejących usług.

Obejrzyj: Panel BSV Global Blockchain Convention, Web3 i BSV Blockchain

Autor : BitcoinSV.pl

Źródło : What is Web 2.5? – CoinGeek



Author: BitcoinSV.pl
CEO