Brytyjski strażnik reklamowy flaguje 2 gwiazdy rzeczywistości za trywializację inwestycji w aktywa cyfrowe

Brytyjska Agencja Standardów Reklamowych (ASA) podtrzymała skargę na reklamy na Instagramie dwóch brytyjskich celebrytów dotyczące zasobów cyfrowych, które nie spełniają standardów regulatora. Eve i Jessica Gale, byli uczestniczki reality show „Love Island”, opublikowały na Instagramie historie promujące inwestycje w zasoby cyfrowe ponad milionowi obserwatorów.

ASA oflagowała reklamy ze względu na „trywializację inwestycji w cyfrową walutę” oraz wprowadzanie w błąd i nieodpowiedzialne działanie.

W czerwcu zeszłego roku siostry przyjęły polecenie, aby promować umiejętności inwestycyjne dziewczyny, którą nazwały „Elizabeth”, zachęcając swoich wyznawców do nawiązania z nią kontaktu. Tekst towarzyszący reklamie głosił, że „to w zasadzie super szybki i łatwy sposób na zarobienie dodatkowych pieniędzy na telefonie”.

Regulator reklamy zauważył, że reklamy rażąco naruszały brytyjski kodeks reklamy nieemisyjnej, promocji sprzedaży i marketingu bezpośredniego. ASA dodało, że nie wspomnieli o ryzyku, a podatki związane z taką inwestycją były niewłaściwe.

„Wobec braku innych informacji, uznaliśmy, że konsumenci zinterpretują ogólne wrażenie z reklam jako oznaczające, że inwestowanie w aktywa kryptograficzne było proste i wolne od ryzyka, nawet dla tych konsumentów, którzy mieli jedynie ograniczoną wiedzę na temat aktywów kryptograficznych ”, przeczytaj werdykt ASA.

Ostrzeżono siostry, że nie mogą zamieszczać reklam niezgodnych z zasadami ASA, ale ostrzeżenie to nie wyklucza możliwości zamieszczania reklam wirtualnej waluty w przyszłości.

W swojej obronie bliźniacy Gale wierzyli, że włączenie słów „AD”. przez ich kierownictwo było wystarczającym ostrzeżeniem i że nie zachęcali osób fizycznych do bezpośredniego inwestowania w aktywa cyfrowe, ale do skontaktowania się z „ekspertem”. Przyznali, że nie znają wytycznych ASA i będą trzymać się zasad w kolejnych reklamach o podobnym charakterze.

Rozprawa regulatora

Od początku roku ASA ma serię ostrzeżeń dla dostawców usług związanych z zasobami cyfrowymi w związku z charakterem ich reklam. Regulator zakazał reklam siedmiu firmom, w tym między innymi Papa John’s Pizza, Coinbase (NASDAQ: COIN), Kraken, Luno i Coinburb.

Reklamy Arsenalu F.C. dotyczące tokenów fanów z Chilizem zostały zakazane, ponieważ nie zawierały ostrzeżeń o zagrożeniach związanych z wirtualnymi walutami. Chociaż ASA przyjęło proaktywną postawę w sprawowaniu kontroli nad branżą, eksperci obawiają się, że jej działania można opisać jako „regulację przez tylne drzwi”.

Tymczasem w Azji tajlandzka Komisja Papierów Wartościowych i Giełd zmieniła swoje zasady reklamowe, nakładając na firmy surowe wymagania dotyczące zgłaszania szczegółów reklam, w tym współpracy z celebrytami i kwot zaangażowanych w wyświetlanie reklam.

Obejrzyj: Panel BSV Global Blockchain Convention, Blockchain Venture Investments: Driving Utility for a Better World

Autor : BitcoinSV.pl

Źródło : UK advertising watchdog flags 2 reality stars for trivializing digital asset investment – CoinGeek



Author: BitcoinSV.pl
CEO