Przemysł muzyczny był jednym z sektorów, które w pełni wykorzystały technologię, a strumieniowe przesyłanie muzyki jest obecnie normą na całym świecie. Podczas gdy przesyłanie strumieniowe otworzyło ogromne możliwości dla twórców treści, własność muzyki dla fanów została utracona, a Soundoshi zamierza to zmienić. W rozmowie z CoinGeek Backstage, założyciel Soundoshi, Michał Ścisłowski, mówił o ewolucji muzyki z płyt kompaktowych do strumieniowania, a teraz przenosi się na audio NFT.
Ścisłowski rozmawiał z gospodarzem CoinGeek Backstage Becky Liggero w Warszawie podczas wydarzenia Blockchain 4 Gaming, które zgromadziło graczy, technofilów i entuzjastów blockchain.
„Soundoshi to pierwsza infrastruktura dla branży muzycznej, która umożliwia fanom strumieniowe przesyłanie muzyki bezpośrednio od artystów i płacenie za nią w czasie rzeczywistym” – opisał swoją platformę Ścisłowski.
I nie chodzi tylko o bezpośrednią transmisję strumieniową, którą wprowadził Soundoshi. Jak ujawnił założyciel Soundoshi, jest jeszcze bardziej podekscytowany platformami audio NFT opartymi na Bitcoin SV, pierwszymi tego rodzaju na rynku, które są nośnikami muzyki nowej ery.
„Kiedyś mieliśmy płyty kompaktowe, ale to przestarzała forma nośników muzycznych. Wchodzimy na rynek z NFT opartymi na BSV, które działają dokładnie w ten sam sposób, ale są cyfrowe, można je przenosić, sprzedawać, a ludzie mogą ich używać w taki sam sposób, jak w przypadku dysków kompaktowych” – powiedział.
Za każdym razem, gdy użytkownik słucha piosenki, płaci niewielką kwotę bezpośrednio artyście. Jest to możliwe dzięki możliwości mikropłatności, którą oferuje tylko BSV. Jednak nie musisz cały czas płacić za słuchanie tej samej piosenki. Soundoshi zidentyfikuje cię jako super fana tej konkretnej piosenki i przyzna NFT, który pozwoli ci słuchać tej piosenki za darmo na zawsze, podobnie jak w erze płyt kompaktowych, musisz zachować swoją płytę i słuchać muzyki kiedy tylko chciałeś.
Jest to odejście od obecnej dynamiki przesyłania strumieniowego, w której muzyka jest „wypożyczana” tylko tak długo, jak streamer wpłaca określoną kwotę do Spotify lub Apple Music. Ten eksploatacyjny model daje całą moc platformom strumieniowania muzyki, takim jak Spotify, kosztem artystów. Firmy te zyskują o wiele bardziej niż artyści; w ostatnim czasie coraz więcej artystów albo opuściło te platformy, albo zachęciło swoich fanów do bezpośredniego kupowania od nich muzyki.
Soundoshi jest absolwentem pierwszej kohorty Satoshi Block Dojo, londyńskiego inkubatora Bitcoin SV. Jak powiedział Scislowski CoinGeek Backstage, Dojo było „jak cud” dla startupu. Craig Massey, założyciel Dojo, „jest największą osobą dla Soundoshi”.
Ścisłowski uruchomił startup w Warszawie, ale powiedział, że nie cieszy się on tak dużą popularnością. Zgłosił się do Dojo i został zaproszony na 12-tygodniowy program w Londynie. W przeciwieństwie do większości inwestorów, Massey nie tylko wystawia czek – jest tak samo zaangażowany w działalność startupu i współpracuje z założycielami, aby zoptymalizować produkt pod kątem rynku docelowego.
„Oni [Dojo] przeprowadzili nas przez ten obszerny 12-tygodniowy program. Postawili nas przed ludźmi, których powinniśmy znać i dali nam niesamowity zestaw mentorów. Bycie otoczonym przez takich ludzi wywarło ogromny wpływ na Soundoshi. W tej chwili mamy krystalicznie czystą propozycję wartości i to wszystko dzięki Dojo” – zauważył Ścisłowski.
Ścisłowski był na Blockchain 4 Gaming, wydarzeniu, które zadowoliło bardziej graczy niż fanów muzyki. Jednak, jak ujawnił, ten rynek jest równie ważny dla Soundoshi. Startup ma interfejs API, który można podłączyć do dowolnej gry, zapewniając dźwiękowe NFT jako nagrody za zadania w grze. Umożliwia także graczom bezpośrednie strumieniowe przesyłanie muzyki podczas korzystania z ulubionej gry.
Obejrzyj: Blockchain 4 Gaming i CoinGeek Najważniejsze informacje o Bitcade Warsaw: Testowanie gier opartych na BSV
Autor : BitcoinSV.pl