Brytyjski organ nadzorujący reklamę podtrzymuje skargę na „nieodpowiedzialne” reklamy tokenów fanów przeciwko Arsenal

Brytyjski Urząd ds. Standardów Reklamy (ASA) zapewnił sobie kolejne zwycięstwo nad drużyną angielskiej Premier League Arsenal FC. Niezależny przegląd potwierdził orzeczenie brytyjskiego organu nadzoru reklamowego, że reklamy internetowe Arsenalu FC dotyczące jego tokena fanów były „nieodpowiedzialne”.

Niezależny przegląd jest odpowiedzią na apel gigantów piłkarskich o obalenie działań regulacyjnych ASA przeciwko niemu. Zgodnie z aktualizacją na stronie internetowej ASA, niezależny przegląd zrewidował jedynie podstawy, na których opiera się orzeczenie.

Akcja regulacyjna rozpoczęła się w 2021 roku po reklamach Arsenalu na jego stronie internetowej i Facebooku. Reklamy dotyczyły dwóch wariantów jego tokena kibica, $AFC, uruchomionego na platformie cyfrowej Socios, która angażuje fanów piłki nożnej.

Jeden z tokenów był darmowym tokenem dawanym dawnym kibicom klubu piłkarskiego, podczas gdy drugi był „tokenem na sprzedaż”, który mogli kupić starzy i nowi fani za pomocą rodzimego tokena Socios $ CHZ. ASA twierdziło wówczas, że reklamy nie wyjaśniały właściwie różnicy między tymi dwoma tokenami.

Po ówczesnych dochodzeniach ASA orzekła, że ​​reklamy „były nieodpowiedzialne, ponieważ wykorzystywały brak doświadczenia lub łatwowierność konsumentów i trywializowały angażowanie się i inwestowanie w kryptowaluty”.

W najnowszym poście wyjaśniono, że pierwsze reklamy naruszyły kilka Komitetów Praktyk Reklamowych Ltd. (CAP) zasady kodeksu, w tym przepisy dotyczące reklamy wprowadzającej w błąd, kwalifikacji, produktów finansowych i odpowiedzialności społecznej.

„Reklamy nie mogą pojawiać się ponownie w skarżonej formie. Powiedzieliśmy Arsenal Football Club plc, aby upewnić się, że wystarczająco jasno określili, że wartość inwestycji w opłacone tokeny kibica jest zmienna i jako kryptowaluty nie podlegają regulacji” – powiedział ASA.

Rząd Wielkiej Brytanii ostro rozprawia się z reklamami związanymi z zasobami cyfrowymi

W odpowiedzi Arsenal FC powiedział The Telegraph, że był rozczarowany wynikiem odwołania i że przestrzegał wytycznych od czasu pierwotnego orzeczenia.

Reklama tokenów fanów nie była jedynym cyfrowym zasobem reklamującym brytyjskie organy regulacyjne. Na początku tego roku ASA wydała również orzeczenie dotyczące tokena memu Floki Inu, aby wstrzymać kampanię reklamową metra.

Kraj zamierza ostro rozprawić się z wszystkimi reklamami zasobów cyfrowych, ustanawiając zasady, które będą klasyfikować je jako aktywa finansowe. Tymczasem Wielka Brytania od 2020 roku klasyfikuje reklamy zasobów cyfrowych jako promocje finansowe.

Obejrzyj: Panel BSV Global Blockchain Convention, Rozrywka, Sport i Blockchain

Autor : BitcoinSV.pl

Źródło : UK advertising watchdog upholds complaint of ‘irresponsible’ fan token ads against Arsenal – CoinGeek



Author: BitcoinSV.pl
CEO