Zespoły F1 zmuszone do usunięcia marki „krypto” z powodu niepewności regulacyjnej francuskich przepisów

Chociaż Francja jest przede wszystkim przyjazna dla zasobów cyfrowych, jej przepisy dotyczące branży nie są do końca jasne. Zostało to niedawno pokazane w porażce, z jaką zmagają się zespoły wyścigowe Formuły 1 (F1), których sponsorami są firmy zajmujące się aktywami cyfrowymi.

Według raportu Racing News 365, podczas weekendu Grand Prix Francji F1, który odbył się niedawno, osiem z dziesięciu uczestniczących zespołów z partnerami cyfrowej waluty zostało zmuszonych w krótkim czasie do zasięgnięcia porady prawnej w sprawie tego, co jest dozwolone przez Autorité des Marches Financiers ( AMF) — francuski regulator rynku finansowego.

Wszystkie te zespoły mają firmy zajmujące się aktywami cyfrowymi jako część swoich sponsorów. Kilku członków personelu, w tym Alfa Romeo, AlphaTauri i Alpine, sponsorowanych przez Vauld i Floki, ekosystem cyfrowy Fantom i Binance, zdecydowało się usunąć lub ukryć markę swoich sponsorów.

Podobnie F1, organizatorzy wydarzenia, również nie wyświetlali logo swojego globalnego partnera Crypto.com z tego samego powodu.

Tymczasem ze względu na niejasność reguły AMF inne zespoły, w tym Mercedes (sponsorowany przez FTX), Aston Martin (Crypto.com), Ferrari (sieć Velas), Red Bull Racing (Bybit i Tezos) oraz McLaren (OKX i Tezos) zdecydowali się nadal uprawiać markę swoich sponsorów.

Rzecznik Mercedesa powiedział serwisowi informacyjnemu, że zdecydował się jeździć z logo swojego sponsora po wyjaśnieniu, że Velas Network nie świadczy usług wchodzących w zakres kompetencji AMF.

„Velas Network AG poinformował nas, że nie świadczy usług, które wymagałyby rejestracji w [AMF], a zatem nie ma zakazu reklamowania w odniesieniu do używania logo Velas na aktywach Scuderia Ferrari w ramach GP Francji” osoba powiedziała.

Francja wciąż zmaga się z zapewnieniem jasności regulacyjnej aktywów cyfrowych

AMF zakazała marketingu i reklamy aktywów cyfrowych od 2018 roku. Jednak komplikacja wynika z definicji aktywów cyfrowych regulatora, która wciąż jest niejasna.

Inne produkty i usługi, których reklamowanie we Francji zabrania, to tytoń, alkohol i hazard. Organy regulacyjne w wielu innych krajach, takich jak Wielka Brytania i Singapur, również mają podobne zasady dotyczące marketingu i reklamowania zasobów cyfrowych.

Tymczasem Francja wystąpiła z propozycjami wyjaśnienia swojego stanowiska w sprawie przepisów dotyczących aktywów cyfrowych – nadając jej jeszcze wyższy priorytet niż wprowadzenie CBDC. Członek Unii Europejskiej został niedawno wezwany przez ustępującego prawodawcę, aby przystąpił do szybkiego wprowadzenia przepisów dotyczących aktywów cyfrowych i nie czekał na same ujednolicone przepisy.

Obejrzyj: Panel BSV Global Blockchain Convention, Blockchain for Government Data & Applications

Autor : BitcoinSV.pl

Źródło : F1 teams forced to remove ‘crypto’ branding due to French laws regulatory uncertainty: report – CoinGeek



Author: BitcoinSV.pl
CEO