Komitet ds. Oceny i Administracji Gier w Korei Południowej, w ramach swojej polityki, nie zezwala na wydawanie w kraju żadnych gier opartych na blockchain z powodu obaw związanych z hazardem. W grudniu zeszłego roku rząd nakazał Google i Apple zablokowanie wszystkich gier typu „graj, aby zarobić” z Korei Południowej.
Jednak prezydent elekt Yoon Suk-yeol obiecał znieść to embargo w ramach swojej kampanii na rzecz otwarcia Korei Południowej na innowacje blockchain. Według raportu Forkast News obietnica do tej pory nie została dotrzymana.
W związku z tym kilku kluczowych graczy z południowokoreańskiej branży gier powiedziało serwisowi informacyjnemu, że rząd skłania ich do rozważenia wprowadzenia opartych na technologii blockchain gier typu „play-to-arner” na nowych rynkach poza ich krajem ojczystym.
Niektórzy z nich już stanowczo ogłosili plany uruchomienia gier typu „graj, aby zarobić”, w tym Netmarble, Com2uS, Kakao Games, Nexon i Krafton. Według Forbesa plany Netmarble obejmują około tuzina tytułów, które mają zintegrowane NFT.
Tymczasem według Kim Jung-tae, profesora grywalizacji na Uniwersytecie Dongyang, chłodne stopy rządu w realizacji obietnicy są związane z ogólnie negatywnym postrzeganiem branży gier.
„Prezydent nie wspomniał o [P2E] od [objęcia urzędu w maju]. A minister kultury powtarza jak papuga ten sam cytat – mówiąc, że musimy podejść ostrożnie i kompleksowo… Jaki jest powód? Zapewniam cię… nadal postrzegają gry negatywnie” – powiedział.
Korea Południowa, gry, za które można zarobić i zasoby cyfrowe
Rząd od dawna uważa gry za problem społeczny i odwracanie uwagi młodzieży. W 2011 roku wprowadził „Ustawę wyłączającą”, która zabrania nastolatkom grania w gry poza określoną porą dnia, znosząc ją dopiero w 2021 roku.
Pomimo postrzegania gier przez rząd, przemysł gier w Korei Południowej nadal się rozwija. Ankieta pokazuje, że około 70% mieszkańców Korei Południowej to aktywni gracze. Gry były również jednym z najważniejszych produktów eksportowych Korei Południowej, ponieważ tamtejsi twórcy gier odnieśli ogromny sukces na innych rynkach, w tym w Chinach.
Oprócz tego, że nie chce prosperować gier typu „graj, aby zarobić”, rząd wyraził również obawy dotyczące zasobów cyfrowych. Rząd pracuje nad kompleksowymi regulacjami dla sektora, które planuje w pełni wdrożyć do 2024 roku.
Korea Południowa nie jest osamotniona w swoich obawach dotyczących gier, w których można zarobić. Po napadzie na most Ronin firmy Axie Infinity rząd Filipin zalecił również obywatelom ostrożność w inwestowaniu w takie gry.
Obejrzyj: Prezentacja BSV Global Blockchain Convention, Skalowanie gier w warstwie pierwszej: dlaczego to ma znaczenie
Autor : BitcoinSV.pl
Źródło : South Korea’s failure to lift ban on P2E games discourages game makers: report – CoinGeek