Największe chińskie firmy technologiczne, w tym Tencent, Ant Group, Baidu i JD.com, podpisały pakt mający na celu powstrzymanie wtórnej sprzedaży niezamiennych tokenów (NFT) i wprowadzenie zasad samoregulacji.
Według raportu Reuters, 30 firm i podmiotów podpisało „inicjatywę samoregulacji” kierowaną przez Chińskie Stowarzyszenie Przemysłu Kulturalnego, zobowiązując się do współpracy w celu zapobiegania spekulacji cyfrowymi przedmiotami kolekcjonerskimi.
Pakt samoregulacji zawiera łącznie 14 artykułów, które m.in. stanowiły, że cyfrowe rynki kolekcjonerskie powinny wdrażać kontrole tożsamości użytkowników i nie powinny „zawierać aktywów finansowych lub nielicencjonowanych produktów finansowych, w tym papierów wartościowych, ubezpieczeń, kredytów i metali szlachetnych, w Towary wspierane przez blockchain.” Stwierdzono również, że cyfrowe rynki kolekcjonerskie muszą posiadać odpowiednie certyfikaty, w tym te wymagane od dostawców usług blockchain, operatorów kultury internetowej i operatorów telekomunikacyjnych. NFT muszą być denominowane wyłącznie w walutach fiducjarnych, a nie cyfrowych.
Jin Peng, sekretarz generalny Chińskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kulturalnego, zauważył, że pakt może pomóc branży NFT w większym stopniu przyczynić się do rozwoju realnej gospodarki w Chinach. Sekretarz dodała, że pomogłoby to również w wykorzystaniu cyfrowych przedmiotów kolekcjonerskich do promowania doskonałej kultury artystycznej Chin.
„W odróżnieniu od większości zagranicznych platform, które stosują technologię NFT jako produkty finansowe, krajowe kolekcje cyfrowe są bardziej uważane za kategorię cyfrowej kreatywności kulturowej” – powiedział sekretarz.
Oficjalne stanowisko Chin w sprawie cyfrowych przedmiotów kolekcjonerskich
Inicjatywa na poziomie branżowym jest zgodna z istniejącymi chińskimi przepisami zakazującymi spekulacji aktywami cyfrowymi i potwierdza je. Chiny wdrażają ten zakaz w firmach zajmujących się aktywami cyfrowymi i blokują kopanie nagród. Pozwoliło to jednak rozwijać się NFT, ale ostrzegło przed spekulacją lub zaangażowaniem aktywów cyfrowych w ich handel.
Przystosowanie NFT zachęciło chińskich gigantów technologicznych do eksploracji NFT i projektów metaverse. Ant Group i Tencent były pierwszymi chińskimi firmami, które uruchomiły cyfrowe platformy kolekcjonerskie. JD.com pojawił się wkrótce potem, a Baidu do tej pory wydał własną kolekcję cyfrowych przedmiotów kolekcjonerskich.
Tencent ma większe plany na przyjęcie cyfrowych przedmiotów kolekcjonerskich. W zeszłym miesiącu gigant Internetu i gier ujawnił, że tworzy jednostkę rozszerzonej rzeczywistości, aby eksplorować rzeczywistość wirtualną i technologie rzeczywistości rozszerzonej — innowacje, które stanowią trzon branży metaverse.
Jednostka ta ma stanowić kluczowy aspekt jej działalności, ponieważ firma chce ją rozszerzyć pomimo cięcia kosztów w innych działach. Będzie to również pierwsza wyprawa Tencent na sprzęt.
Obejrzyj: prezentacja BSV Global Blockchain Convention, Buzzmint: Elevating NFTs
Autor : BitcoinSV.pl