Filipiny Ports Authority (PPA) buduje zdolności, które umożliwią mu wykorzystanie technologii blockchain do monitorowania aktywności portowej. PPA przyznała Shiptek Solutions Corp. (XLOG), firmie logistycznej opartej na blockchain, kontrakt na zakup o wartości 900 mln PHP (16,9 mln USD) na projekt znakowania i śledzenia kontenerów.
Projekt nosi nazwę Trusted Operator Program-Container Registry Monitoring System (TOP-CRMS) oraz Empty Container Storage Shared Service Facility. Lokalny serwis informacyjny, Inquirer.net, informuje, że PPA oczekuje, że projekt pomoże zmniejszyć zatłoczenie w portach kraju i poprawi wydajność łańcuchów dostaw.
W ogłoszeniu o przyznaniu nagrody dyrektor generalny PPA, Jay Daniel Santiago, polecił firmie Shiptek Solutions natychmiastowe rozpoczęcie prac nad projektem.
„W związku z tym niniejszym poinstruowano Cię, aby rozpocząć pracę, wykonać usługi zgodnie z warunkami umowy zgodnie z realizacją wspomnianego projektu, obowiązującym z chwilą otrzymania niniejszego Wezwania do kontynuowania”, powiedział.
W ramach projektu Shiptek Solutions ma wdrożyć swoją wiedzę specjalistyczną w zakresie dokumentacji cyfrowej, rezerwacji online, zarządzania flotą, systemów płatności, śledzenia przesyłek, ubezpieczenia kontenerów i zarządzania finansami w największych portach kraju.
Porty te obejmują Port Manila, Międzynarodowy Terminal Kontenerowy Manila, Manila South Harbour, a także trzy inne strefy ekonomiczne. Nadawcy, usługi transportowe i odbiorcy korzystający z tych portów będą mogli śledzić, ubezpieczać i opłacać transakcje online.
Dotychczasowa podróż dla Shiptek Solutions
Przyznanie kontraktu spotkało się z odmową kilku grup, w tym Philippine Exporters Confederation Inc. i Supply Chain Management Association z Filipin. Grupy ostrzegają, że ruch może potencjalnie zakłócić delikatną równowagę handlową w portach i negatywnie wpłynąć na działalność portową.
Niezależnie od tego, Shiptek Solutions pozostaje optymistą, że może rozszerzyć swoje usługi na resztę Azji Południowo-Wschodniej. Założyciel i dyrektor generalny firmy zauważył, że ekspansja pozwoliłaby firmie stać się głównym dostawcą technologii wysyłkowych w regionie.
Firma, założona w 2018 roku, ma na celu dołączenie do innych gigantów żeglugowych stosujących technologię blockchain, takich jak Maersk i singapurskie Pacific International Lines (PIL), aby zapewnić większą wydajność i przejrzystość branży żeglugowej.
Warto zauważyć, że UnionBank of the Philippines posiada 30% udziałów w spółce logistycznej. UnionBank od dawna jest orędownikiem adopcji blockchain na Filipinach. Niedawno bank uniwersalny stał się pierwszą instytucją finansową, która wyemitowała ofertę cyfrowych obligacji peso z wykorzystaniem technologii blockchain.
Obejrzyj: Prezentacja BSV Global Blockchain Convention „Ułatwianie Blockchain do użytku w świecie rzeczywistym
Autor : BitcoinSV.pl