Jak zbudować grę NFT bez wyprzedaży

W tym tygodniu porozmawiajmy o grach NFT, ponieważ w ostatnich latach zaobserwowaliśmy wzrost liczby gier wykorzystujących tokeny, które zyskały ogromny poziom zainteresowania. W rzeczywistości nie można tak naprawdę mówić o aplikacjach blockchain bez przyznania, że ​​gry wydają się być obecnie najbardziej dominującymi aplikacjami tworzonymi w dzisiejszych czasach, ponieważ przeszłe mody związane z DAO, swapperami tokenów i projektami DeFi dla nich samych na szczęście w dużej mierze zniknęły interesu publicznego. W dzisiejszych czasach znacznie bardziej atrakcyjne jest owijanie produktów DAO, Token Swap i DeFI (DTD) pod pozorem gry, tak aby dało jakiś powód i znaczenie dla platformy, zamiast być tylko „narzędziem dla dobra narzędzi”.

Oczywiście, jeśli chcemy być całkowicie szczerzy, patrząc na większość DTD z przeszłości, były to tak naprawdę narzędzia promowane jako środek do spekulacji. Stworzony specjalnie, aby wykorzystać rynek już uzależniony od adrenaliny szybkich potwornych zwrotów z inwestycji. Ale jak każdy uzależniający narkotyk, pojawia się uzależnienie, a oni muszą ciągle zmieniać sztuczkę i nieustannie rozwijać coś „nowego”, aby nieustannie sprzedawać spekulatywnym ćpunom, którymi niestety jest większość ludzi, którzy uważają się za „zwykłych entuzjastów kryptowalut”. ”.

Podobnie jak hazard i inni narkomani, narkomani od spekulacji zawsze szukają nowej formy „przeboju”, a jedynym sposobem na osiągnięcie astronomicznych liczb zwrotów (czasem ponad 1000%) jest to, że zawsze musi istnieć ciągła rotacja „ gorące nowe” projekty. Nowy modą, na którą mogą wskoczyć zwycięzcy poprzedniej rundy i nowicjusze teraźniejszości, zanim masy zmądrzeją, aby utrzymać w ruchu wieczny cykl.

Problem polega na tym, że opinia publiczna zaczyna to rozumieć i kolejno z każdą iteracją przeciętny „Joe Noob” staje się bardziej dociekliwy i pytający.

To, co zaczęło się od samej koncepcji ICO (pierwszej oferty monet naśladującej tradycyjną pierwszą ofertę publiczną akcji), która wystarczyła do przyciągnięcia spekulantów, nabywców i użytkowników1, stawało się coraz bardziej złożone. Każdy z nowym poziomem sztuczek, aby przyciągnąć uwagę rynku. Od tego momentu przeszli do DAO (zarządzania), a następnie do DeFI (finanse), na każdym etapie rzekomo wprowadzając rewolucję w porównaniu z tradycyjną dziedziną. Gdybyś ty, spekulant, tylko „wkupił się w to” i poparł projekt, ty też mógłbyś stać się bogaty. Brzmi znajomo? Cóż, weź to ode mnie, pracowałem na Wall Street przez 14 lat i przez dwa kryzysy finansowe, tak, to z pewnością brzmi tak samo.

Wreszcie, kiedy wszyscy skończyli tworzyć kiepskie analogie blockchain do każdej istniejącej instytucji z dostrzeżonymi problemami i zabrakło im pomysłów. Użytkownicy, zawsze potrzebujący kolejnej nowej rewolucji, zaczęli domagać się, aby projekty walut cyfrowych, w które inwestują, robiły coś użytecznego lub były czymś z natury zabawnym samym w sobie – jak być może grą.

Tak więc jesteśmy dzisiaj, gdzie najnowsza iteracja szumu związanego z cyfrowymi walutami doprowadziła nas do gier. W opinii tego autora, po raz pierwszy od czasu wynalezienia blockchaina i bitcoina, mamy rzeczywiste praktyczne zastosowanie, które ma prawdziwy potencjał generowania wartości, zamiast tego samego starego uroborosa Ponzi, który absorbuje wartość i redystrybucję bogactwa, co wszystkie sztuczki zrodziły się. Rewolucje blockchain z przeszłości były oparte.

Mówiąc dokładniej, największy potencjał tkwi w eSportach lub grach opartych na umiejętnościach.

Gry oparte na umiejętnościach, w przeciwieństwie do bardziej powszechnych gier opartych na grindzie lub kolekcjach, mają znaczny potencjał w świecie rzeczywistym, ponieważ w przeciwieństwie do pozostałych dwóch typów są odporne na model „pay-to-win”, który zwykle niszczy gry na dłuższą metę, pozwalając graczom kupić sobie drogę do wygranej. Ale zanim przejdę dalej, czas na szybką przerwę w definicji:

Gra zręcznościowa

To rodzaj gry, w której umiejętności gracza są głównym czynnikiem sukcesu. Podczas gdy zaangażowanie czasu i pieniędzy może mieć pewien wpływ na wynik, umiejętności, zdolności lub strategia gracza generalnie określają zwycięzcę.

Za tym modelem podążają sporty wyczynowe w świecie rzeczywistym, podobnie jak konkurencyjne gry karciane, takie jak poker, blackjack lub gry komputerowe RTS, takie jak Starcraft.

Gra oparta na grind

To gra, w której grindowanie oraz powtarzalne i służalcze zadania generują największą szansę na nagrody i osiągnięcia. Nagrody są przyznawane proporcjonalnie do ilości czasu, jaki gracz poświęci na grę.

Przykładami tego są FarmVille, WoW i większość darmowych gier.

Gra oparta na kolekcjach

To rodzaj gry, w której liczba aktywów, które gracz może wnieść na stół, ma największy wpływ na wynik gry. Zwykle nagradza to graczy, którzy są gotowi przeznaczyć na grę najwięcej pieniędzy.

Przykłady obejmują wszystkie kolekcjonerskie gry karciane, takie jak Magic: The Gathering i Pokemon.

Większość dzisiejszych gier NFT, takich jak Axie Infinity, jest połączeniem Grind i Collections i równoważą te dwa aspekty ze sobą. Chodzi o to, że kiedy ludzie mają dużo wolnego czasu, grindują, a kiedy mają dużo dodatkowych pieniędzy, płacą. Gracze tworzą następnie mechanizm ekonomiczny na ten czas, który zostanie sprzedany osobom, które chcą wydać pieniądze na wygraną (podczas pobierania prowizji). Tak długo, jak są ludzie, którzy nie mają nic przeciwko spędzaniu całego dnia na klikaniu myszą, zombi na swoich ekranach i tych, którzy chcą kupić sobie drogę na szczyt tabeli liderów, masz rynek.

Twórcy gier nazwaliby to „gospodarką”, ale błagam, żebym się różnił. Ponieważ aby mieć jakąkolwiek gospodarkę, MUSI istnieć produkcja netto o wartości WARTOŚCI we wspomnianej gospodarce, „PKB” w grze, jeśli wolisz. Musi generować nadwyżkę wartości, czy to w postaci przyjemności, czy poczucia spełnienia u graczy. Jeśli wszyscy gracze w grze chcą po prostu zarabiać lub wydawać pieniądze w nadziei, że zarobią więcej, jest to po prostu RYNEK. Nie różni się niczym od rynków akcji i instrumentów pochodnych, które są jedynie instytucjami zapewniającymi ryzyko/płynność.

Aby gra generowała rzeczywistą wartość, musimy zachować równowagę z komponentem SKILL jako czynnikiem wygranej. Rzeczywiście, powiedziałbym, że bez tego komponentu gra nie jest niczym więcej niż złożonym automatem do gry lub automatem pachinko (w rzeczywistości ta ostatnia jest niczym więcej niż grą w prawdziwym życiu zmieszaną z automatem do gry). Ale jeśli umiejętności są czynnikiem decydującym, stają się SPORTEM. A ludzie lubią grać, oglądać i płacić za oglądanie sportu.

Niestety, żadna z ostatnich gier NFT, które recenzowałem, nie wydaje się mieć wystarczających elementów umiejętności, aby kwalifikować się jako sport, a nawet przyzwoita gra. Większość z nich to nic innego jak kasyno lub spekulacyjny rynek owinięty cienką fasadą kolekcji lub gry grindowej. Więc będziemy musieli poczekać i zobaczyć, jak rozwija się branża.

Następnym razem zajmę się modelami ekonomicznymi gier NFT i sposobami budowania przez nie gospodarki tokenów, która jest samowystarczalna i może generować wartość netto, zaczynając od przykładowych modeli Roblox i Minecraft — coś, czego nie ma w obecnej grze NFT. przestrzeń blockchain była jeszcze w stanie osiągnąć pomimo całej „rewolucyjnej” technologii, którą twierdzą, że używają.

/Jerry Chan

WallStreetTechnologist.com

Autor : BitcoinSV.pl

Źródło : How to build an NFT game without selling out – CoinGeek



Author: BitcoinSV.pl
CEO