JPMorgan uważa, że jeśli chodzi o metawersy, można odblokować ponad 1 bilion dolarów. W niedawno opublikowanym raporcie „Możliwości w Metaverse” JPMorgan mówi:
Metaverse prawdopodobnie w jakiś sposób zinfiltruje każdy sektor w nadchodzących latach, z szansą rynkową szacowaną na ponad 1 bilion dolarów rocznych przychodów. W rezultacie widzimy firmy wszystkich kształtów i rozmiarów wchodzące w metawers na różne sposoby, w tym znane marki, takie jak Walmart, Nike, Gap, Verizon, Hulu, PWC, Adidas, Atari i inne.
Bank inwestycyjny opisuje metaverse jako interaktywne cyfrowe światy z „ekscytującymi możliwościami” dla konsumentów i marek. Wierzą, że konsumenci będą używać metaverse głównie do pracy, zabawy, zawierania transakcji i kontaktów towarzyskich, podczas gdy przedsiębiorstwa korzystają z możliwości marketingowych i reklamowych dostępnych w metaverse.
Dlaczego teraz?
JPMorgan wierzy, że metaverse zaczyna się rozwijać, ponieważ innowacje technologiczne i globalne warunki katalizują innowacje cyfrowe. Poczyniono postępy w rzeczywistości rozszerzonej (AR) i rzeczywistości wirtualnej (VR), które obniżyły koszt zestawów słuchawkowych potrzebnych do wejścia do metawersów i pozwoliły na „lepsze wrażenia użytkownika”.
Sieci blockchain ewoluowały, zwłaszcza za pomocą NFT, które umożliwiły użytkownikom Metaverse łatwe kupowanie, sprzedawanie i śledzenie historii cyfrowych przedmiotów, które można uzyskać w wirtualnym świecie.
I wreszcie, koronawirus zmusił świat do przyjęcia cyfrowych alternatyw w miejsce osobistych doświadczeń, które zostały przełożone lub zawieszone podczas szczytu pandemii.
Unikalne zalety metaverse
JPMorgan twierdzi, że unikalnym punktem sprzedaży metaverse będą cyfrowe modele własności. Raport przytacza przypadki, w których konsumenci i przedsiębiorstwa kupiły cyfrową ziemię w metawersach za setki tysięcy dolarów. JPMorgan twierdzi, że cyfrowe modele własności będą odgrywać kluczową rolę w gospodarkach metaverse lub, jak to określa raport, „metanomiką”.
Uważają, że marki skorzystają z cyfrowych modeli własności i wykorzystają zakupiony przez siebie cyfrowy grunt do reklamowania. Bank inwestycyjny wierzy, że poza marketingiem i reklamą postępy w AR/VR stworzą nowe możliwości dla firm i konsumentów w zakresie zwiększenia efektywności operacyjnej.
„Weźmy producenta, który kupuje nowe części do swojego sprzętu”, mówi raport.
„Obecnie proces obejmuje otrzymanie fizycznej broszury lub wysłanego pocztą elektroniczną pliku PDF ze statycznymi obrazami 2D. W metaverse użytkownicy mogli testować produkty w środowisku wirtualnym po niższych kosztach. Wyobraź sobie możliwość zbudowania złożonego cyfrowego bliźniaka fabryki lub przestrzeni przemysłowej na masową skalę i przetestowania, w jaki sposób systemy robotyki będą oddziaływać ze środowiskiem fizycznym”.
Co uniemożliwia masową adopcję Metaverse?
Chociaż JPMorgan wierzy, że metaverse ma duży potencjał, uważają, że istnieją przeszkody w rozwoju metaverse. Chociaż infrastruktura technologiczna umożliwiająca metaverses uległa poprawie, musi dalej ewoluować; i będą musiały powstać standardy technologiczne, które umożliwią przenoszenie zasobów cyfrowych w metaverses między wirtualnymi światami.
Ale ostatecznie JPMorgan wierzy, że istnieje wiele wartości, które można odblokować, jeśli chodzi o metaverses i że nie ma dużego ryzyka w odkrywaniu możliwości metaverse dla Twojej firmy.
„W metaverse niektóre z istniejących usług i modeli biznesowych, które znamy, będą nadal istnieć, ale metaverse otwiera zupełnie nową sferę sposobów angażowania się, co, jak się spodziewamy, doprowadzi do wyjątkowo nowych usług i modeli biznesowych. Nie wszystko w metaverse będzie odpowiednie dla każdej firmy. Jednak skorzystanie z okazji do eksploracji nie ma niewielkich wad” – czytamy w raporcie.
Aby dowiedzieć się więcej o metaverse, jak będą wyglądać metaverse, jak jednostki i firmy będą wchodzić w interakcję z metaverse i jaki będzie wyjątkowy punkt sprzedaży metaverse, obejrzyj historie BSV – odcinek 7, „Odkrywanie metaverse na targach CES Tech Las Vegas 2022.”
Autor : BitcoinSV.pl
Źródło : Banking giant JPMorgan sees $1 trillion value in metaverse – CoinGeek