W ciągu ostatnich kilku lat rząd po rządzie ograniczał anonimowe transakcje walutami cyfrowymi. Chiny poradziły sobie z problemem, zakazując ich wprost, Unia Europejska wprowadziła nowe przepisy zakazujące anonimowych transakcji, a Stany Zjednoczone są teraz zdecydowanie na tej samej ścieżce.
W niedawno opublikowanym przez Ministerstwo Skarbu półrocznym planie regulacji, zaangażowane agencje stwierdziły, że:
„FinCEN proponuje zmianę przepisów wdrażających ustawę o tajemnicy bankowej (BSA), aby wymagać od banków i podmiotów świadczących usługi pieniężne (MSB) składania raportów, prowadzenia ewidencji i weryfikacji tożsamości klientów w związku z transakcjami dotyczącymi wymienialnej waluty wirtualnej (CVC) lub aktywa cyfrowe o statusie prawnego środka płatniczego („cyfrowe aktywa prawne będące środkiem płatniczym” lub „LTDA”) przechowywane w niehostowanych portfelach lub przechowywane w portfelach hostowanych w jurysdykcji wskazanej przez FinCEN.”
Co dokładnie mówi agenda i agenda regulacyjna?
Agenda została opublikowana 31 stycznia i nakreśliła priorytety, nad którymi MSP ma pracować w ciągu najbliższych sześciu miesięcy.
Mówi konkretnie, że „Celem agendy jest dostarczenie z wyprzedzeniem informacji o toczących się działaniach regulacyjnych i zachęcenie społeczeństwa do udziału w procesie regulacyjnym”.
Chociaż istnieje wiele różnych przepisów, zarówno proponowanych, jak i podlegających przeglądowi, obejmujących wszystko, od sekcji ustawy o tajemnicy bankowej po przejrzystość korporacyjną i inne, interesują nas przepisy 1506-AB41 i 1506-AB47.
Są to:
1506-AB41 – Wyjaśnienie wymogu gromadzenia, przechowywania i przesyłania informacji o transakcjach dotyczących wymienialnych walut wirtualnych i aktywów cyfrowych o prawnym statusie przetargu.
1506-AB47 – Wymagania dotyczące niektórych transakcji obejmujących wymienialną walutę wirtualną lub aktywa cyfrowe.
Proponowana zasada 1506-AB41, która obejmuje zarówno FinCEN, jak i Radę Gubernatorów Systemu Rezerwy Federalnej, będzie dążyć do wyjaśnienia znaczenia „pieniądza” stosowanego w przepisach wdrażających ustawę o tajemnicy bankowej.
Zasady te obecnie wymagają od instytucji finansowych gromadzenia, przechowywania i przekazywania informacji o niektórych transferach środków. Agencje dążą do zapewnienia, aby przepisy te miały zastosowanie do krajowych i transgranicznych transakcji wymienialnych walut wirtualnych (takich jak waluty cyfrowe), które mają równoważną wartość waluty lub działają jako substytut waluty, ale nie mają statusu prawnego środka płatniczego.
Agencje będą również dążyć do tego, aby przepisy te miały zastosowanie zarówno do krajowych, jak i transgranicznych transakcji dotyczących aktywów cyfrowych o statusie prawnego środka płatniczego.
Jeśli chodzi o regułę 1506-AB47, zasadę „portfela niehostowanego”, proponuje ona zmianę ustawy o tajemnicy bankowej, aby wymagać od banków i przedsiębiorstw świadczących usługi finansowe (MSB) do składania raportów, prowadzenia ewidencji i weryfikacji tożsamości klientów w związku z transakcjami obejmującymi wymienialna waluta wirtualna (CVC) lub aktywa cyfrowe o statusie prawnego środka płatniczego przechowywane w niehostowanych portfelach lub przechowywane w portfelach hostowanych w jurysdykcji wskazanej przez FinCEN.
W rzeczywistości będzie to oznaczać koniec anonimowych transakcji walutowych w Stanach Zjednoczonych. Będzie to również oznaczać, że firmy świadczące usługi finansowe, które obejmują każdego zaangażowanego w transfer zasobów cyfrowych, będą musiały zbierać znacznie więcej informacji o użytkownikach.
Jaka jest tutaj intencja? Co oznaczają te zasady?
Kilka rzeczy wyskakuje od razu ze sformułowań w porządku obrad.
Po pierwsze, zaangażowane agencje nie planują tolerować transferów cyfrowych walut lub aktywów w kraju lub za granicą, nie wiedząc, kto co wysyła i do kogo. To jest oczywiste i nadchodziło to od dawna.
Po drugie, istnieje wskazówka, że niektóre waluty cyfrowe mogą w przyszłości uzyskać status prawnego środka płatniczego. Z jakiego innego powodu mieliby dążyć do zapewnienia, że przepis ma zastosowanie do zasobów cyfrowych, które mają status prawnego środka płatniczego? Prawdopodobnie w krótkim okresie ma to na celu upewnienie się, że przepisy obejmują walutę cyfrową banku centralnego (CBDC) emitowaną przez Rezerwę Federalną lub CBDC emitowane przez inne banki centralne.
Na koniec, możemy przypuszczać, że procedury AML/KYC zostaną wkrótce wzmocnione przez giełdy, dostawców portfeli i inne osoby, które mogą podlegać przepisom. To radykalnie zmieni sposób, w jaki działa obecnie branża. Można również argumentować, że centra Lightning to firmy świadczące usługi finansowe, więc zobaczymy, jak radzą sobie z nowymi zasadami.
Gra ma się zmienić
Ogólnie rzecz biorąc, obraz jest jasny: mury zbliżają się do epoki walut cyfrowych Dzikiego Zachodu, tak jak obiecał przewodniczący SEC Gary Gensler w 2021 r. Unia Europejska, Chiny, Indie i inne kraje już podjęły działania, aby okiełznać branżę. Kiedy rząd USA zrobi to samo, możesz być pewien, że większość innych krajów podąży za nim. W końcu, będąc największym nabywcą, Wujek Sam daje szansę światowemu systemowi finansowemu.
Oczywiste jest, że niezależnie od formy ostatecznego sformułowania tych proponowanych zasad, koniec jest bliski ery tak zwanych anonimowych transakcji walutowych. Gdyby tylko większość słuchała Satoshiego Nakamoto i tego, co mówi przez cały czas i odpowiednio się przygotowała!
Obejrzyj: Kongresman USA Bill Foster o sprawach dotyczących polityki Blockchain Stowarzyszenia Bitcoin
Autor : BitcoinSV.pl
Źródło : US Treasury, FinCEN to crackdown on anonymous digital currency transactions – CoinGeek