Kanadyjscy Administratorzy Papierów Wartościowych (CSA), którzy obejmują poszczególne organy nadzoru papierów wartościowych w Kanadzie, opublikowali nowe wytyczne dotyczące reklamy giełd cyfrowych walut i korzystania z mediów społecznościowych.
Nowe wytyczne, opublikowane we współpracy z Organizacją Regulacji Branży Inwestycyjnej Kanady (IIROC), miały na celu zapewnienie „wskazówek dla [platform handlowych kryptowalut lub CTP] na temat wymagań wynikających z przepisów dotyczących papierów wartościowych1 i zasad IIROC dotyczących reklamy, marketingu i wykorzystania media społecznościowe mogą ich dotyczyć”.
W szczególności wytyczne odnoszą się do niektórych praktyk marketingowych powszechnie stosowanych przez giełdy papierów wartościowych, oznaczając je jako zachęcające inwestorów do angażowania się w nadmiernie ryzykowne zachowania handlowe, które mogą skutkować znacznymi stratami, a także sprowadzają rynki inwestycyjne na „zhańbienie”.
„Obawiamy się, że niektóre z tych strategii mogą niewłaściwie zachęcać inwestorów do angażowania się w nadmiernie ryzykowne transakcje, podejmując ryzyko, którego normalnie by unikali. Pragniemy przypomnieć CTP, że zarejestrowani dealerzy odgrywają ważną rolę jako strażnicy integralności rynków kapitałowych. Nie powinni, poprzez działanie lub zaniechanie, angażować się lub ułatwiać postępowania, które przynosi rynkowi złą reputację”.
W szczególności wytyczne dotyczą tak zwanych promocji „styl hazardowych” używanych przez niektóre giełdy walut cyfrowych, które, jak twierdzi, są odpowiedzialne za nakłanianie niektórych inwestorów do nierozsądnych zachowań inwestycyjnych.
Wytyczne pojawiają się w kontekście szerszej represji organów regulacyjnych w całej Kanadzie przeciwko nieuregulowanym usługom walut cyfrowych, ostatnio z organami regulacyjnymi w Ontario, które podejmują działania przeciwko wymianie walut cyfrowych Poloniex. Wkrótce potem Binance wycofał się z obsługi użytkowników w Ontario, rzekomo w odpowiedzi na zaostrzający się tam klimat dla firm zajmujących się cyfrowymi walutami.
Nowe wytyczne przedstawiają ramy dla działalności firm zajmujących się walutami cyfrowymi w całym kraju w odniesieniu do praktyk marketingowych, reklamowych i mediów społecznościowych. Chociaż nie ma w nim nic do stanowienia prawa, wytyczne dają jednak wskazówkę, gdzie organy regulacyjne są w odniesieniu do tych praktyk.
Autor : BitcoinSV.pl
Źródło : Canada’s new guidance targets advertising and social media for digital currency exchanges – CoinGeek