„Królowa surowców” Stephanie Benedetto o przekształcaniu zanieczyszczeń w zysk na łańcuchu

Do wyprodukowania jednej koszulki potrzeba średnio 700 galonów wody. Do jego umycia potrzeba kolejnych 700 galonów wody. Czy wiesz, że przemysł tekstylny zużywa rocznie 26,4 biliona galonów wody? A ta tkanina warta 288 miliardów dolarów marnuje się każdego roku? Większość z nas twierdzi, że dba o środowisko, ale wielu może nie rozumieć ogromu tego szybko narastającego zagrożenia lub nie wiedzieć, co można z tym zrobić.

Nowojorska przedsiębiorczyni Stephanie Benedetto dosłownie zmienia świat. Założycielka Queen of Raw, która mierzy galony wody zaoszczędzonej dzięki utrzymywaniu martwego inwentarza w obiegu zamiast tworzenia nowych tkanin, ta królowa ma ogromną pasję, aby nie marnować naszych zasobów naturalnych.

Queen of Raw to zintegrowana platforma rynkowa onchain, na której wszyscy — w tym projektanci, sprzedawcy detaliczni i konsumenci końcowi — kupują, sprzedają, ponownie wykorzystują i poddają recyklingowi surowce. Z ponad 400 000 użytkowników, Queen of Raw szybko się rozwija we wszystkich kategoriach, w tym indywidualnych projektantów, luksusowych marek modowych i nie tylko.

Według Benedetto, w magazynach leżą dziś ponad setki miliardów zmarnowanych tkanin. Jest to problem globalny, który wymaga globalnego rozwiązania zarówno dla kupujących, jak i sprzedających. „Aby wywrzeć ogromny wpływ, potrzebujemy dostępu do rynku, ale aby zapewnić, że wszyscy — od najwyższego do najniższego poziomu — muszą zaangażować się duże (sławne) marki i detaliści. Potrzebowaliśmy narzędzi i technologii, aby mogli z nich korzystać. Branża modowa koncentruje się głównie na gotowym produkcie, więc kończy się to wieloma resztkami, które stają się marnotrawstwem, oprócz problemów związanych z łańcuchem dostaw, technologią i współpracą w zakresie danych” – powiedziała CoinGeek.

Historia Queen of Raw

Benedetto, była prawniczka korporacyjna na Wall Street, była świadkiem krachu na rynku w 2008 roku, co skłoniło ją do rozpoczęcia od zera i zmiany świata. Założyła firmę produkującą tekstylia, która wynalazła nową alternatywę dla skóry, a „duże” marki stały się jej klientami. Wtedy zauważyła stosy zmarnowanych tkanin leżące w ich magazynach. „To po prostu nie miało sensu. Te firmy kupowały ode mnie ekologiczne (skórzane) produkty, podczas gdy wszystkie niewykorzystane materiały leżały w ich magazynach. To było dla mnie największe otwarcie oczu” – podzieliła się.

Benedetto powiedział, że istnieje rozbieżność między podażą a popytem, ​​a technologia jest potrzebna, aby wypełnić tę lukę. Nie było dla niej odwrotu po tym, jak pojechała na Zgromadzenie Ogólne w Nowym Jorku i zobaczyła stanowisko dyrektora ds. technicznych Queen of Raw, Phila Dermaso. Para pracuje razem od tego czasu.

Dermaso ma doświadczenie w inżynierii środowiska i przez ponad dekadę pracował na Wall Street w dziedzinie technologii. Jego matka i ciotki pracowały w fabrykach, gdzie wszędzie leżały stosy tekstyliów. Zastanawiał się: „W przeszłości ludzie polegali na piórze i papierze, więc jak zapewnić integralność danych? Skąd wiesz, że to odpad (martwy) towar? W tym miejscu pojawia się blockchain, który teraz przechowuje wyczerpujący zapis losu każdego metra tkaniny, niezależnie od tego, do którego magazynu lub marki należy”.

Queen of Raw jest partnerem SAP zbudowanym na blockchainie ETH, wyjaśnił Dermaso, dodając, że nie chodzi o ETH czy konkretną technologię, ale o otaczające ją procesy biznesowe. „Z punktu widzenia technologii rodzaj łańcucha bloków nie ma większego znaczenia, ale ważniejsze są zasady biznesowe, projekt umowy i aplikacje biznesowe. Używamy go do określonego celu w łańcuchu dostaw, który ma sens dla naszej społeczności”.

„Blockchain to dla nas niezmienna baza danych oparta na współpracy, która równie dobrze mogłaby być dowolną inną technologią, która łączy się z naszymi interfejsami API i naszymi klientami, aby ułatwić ogólną współpracę tych niezmiennych danych” – wyjaśnił Dermaso.

Prawa się zmieniają, a świat nie będzie już dłużej tolerował tego marnotrawstwa. Jeśli nie podejmiemy teraz kroków naprawczych, w przyszłości stanie się to coraz większym wyzwaniem dla dużych firm.

Jak sprzedałeś pomysł sprzedawcom detalicznym i projektantom na całym świecie?

Według Benedetto, kiedy blockchain stał się gorącym tematem, większość marek modowych tego nie rozumiała. „Jest to szczególnie trudne, gdy marki są prowadzone przez inną generację pakietów C i największe starsze systemy. Wtedy nie możesz prowadzić z blockchainem B-word, technologią T-word, a nawet zrównoważonym rozwojem S-word, ale możesz prowadzić dzięki temu, że sprzedajesz bezcenny materiał i oddajesz te pieniądze z powrotem na cyfryzację swoich firm. Jeśli zwrócisz uwagę na wysokie koszty i zobowiązania dyrektorów finansowych, dyrektorów ds. marketingu i dyrektorów ds. technicznych, zgłaszają się”.

Wskazała, że ​​firmy nie mogą pracować w silosach, aby rozwiązać ten problem. Queen of Raw zapewnia im silnik, który pozwala wszystkim użytkownikom uczestniczyć w gospodarce o obiegu zamkniętym. Oszczędza firmom zajmowanie się aspektami prawnymi, logistyką, technologią i utrzymaniem narzędzi technologicznych, takich jak pakiety Queen of Raw, i demokratyzuje je do użytku przez firmy.

Dermaso dodał, że blockchain utrwala te rekordy danych i jest miejscem, w którym można zobaczyć, co stało się z konkretnym inwentarzem; potem inwentarz został sprzedany. To niewiarygodne, aby mieć takie spostrzeżenia dla konsumentów i zobaczyć, że dane są nieocenione z punktu widzenia łańcucha dostaw oraz na poziomie marketingu, lojalności wobec marki i świadomości marki.

Benedetto i zespół zostali skonfrontowani z kilkoma pesymistami, podczas gdy niektóre marki twierdziły, że blockchain jest fajny, ale nie trzeba go mieć. Przenieśmy się do dnia dzisiejszego, kiedy świat wciąż jest pogrążony w pandemii, przechodzi kryzys dostaw i doświadcza szkód spowodowanych przez zahamowany łańcuch dostaw w firmach — teraz firmy zdają sobie sprawę z jego znaczenia bardziej niż kiedykolwiek.

Wcześniej większość firm narzekała, że ​​marki nie zamierzają sprzedawać sobie nawzajem nieużywanych tkanin. Pokonując wszystkie te przeszkody, Queen of Raw współpracuje dziś ze wszystkimi, od szybkiej mody po luksusowe couture, marki modowe i Fortune 500, oferując system wzajemnego kupowania i sprzedawania materiałów.

Jak dołączyć do Queen of Raw?

Proste i łatwe, możesz być globalną marką, taką jak J Crew lub Gucci, indywidualnym projektantem, studentem lub pracującym profesjonalistą, który chce kupić kawałek tkaniny z dowolnego miejsca na świecie, aby dopasować go do twoich upodobań. Odwiedź stronę queenofraw.com, aby utworzyć konto. Przeglądaj gamę tkanin znanych na całym świecie marek i kupuj to, co lubisz. Możesz kupić jeden metr tkaniny, monitorować wpływ zakupu na środowisko i stać się częścią rozwiązania. I załóżmy, że uszyłaś sukienkę z tego materiału, stałaś się częścią plemienia Królowej Surowych na łańcuszku.

Końcowe uwagi Benedetta trafnie współgrają z tym, co oznacza Queen of Raw. „Najlepiej jest tylko wtedy, gdy można to zrobić w sposób ekonomicznie opłacalny, a to jest klucz do tego, jak i dlaczego używamy blockchain. I to jest powód, dla którego robimy to, co robimy, aby było to ekonomiczne zwycięstwo dla wszystkich” – powiedziała z uśmiechem.

Nie przegap tego! Dołącz do Stephanie Benedetto, panelistki CoinGeek New York, która mówi o blockchainie w branży modowej i łańcuchu dostaw. Zarejestruj się, aby dołączyć do ósmej konferencji CoinGeek, która odbędzie się w The Sheraton na Times Square w Nowym Jorku.

Autor : BitcoinSV.pl

Źródło : ‘Queen of Raw’ Stephanie Benedetto on turning pollution into profit onchain – CoinGeek



Author: BitcoinSV.pl
CEO