TikTok zakazuje reklam walut cyfrowych, ponieważ brytyjski regulator wprowadza je w „czerwony alert”

TikTok zakazał reklamowania markowych walut cyfrowych na swojej platformie. W aktualizacji swoich zasad popularna platforma mediów społecznościowych zabroniła markowych treści związanych z usługami finansowymi, takimi jak waluty cyfrowe, wymiana walut, transakcje na rynku Forex, usługi inwestycyjne i inne. Zakaz pojawia się w czasie, gdy brytyjski regulator reklamy określił reklamy walut cyfrowych jako „absolutnie kluczowy i priorytetowy obszar”. TikTok, który ma blisko miliard użytkowników miesięcznie, jest jedną z popularnych na całym świecie platform mediów społecznościowych. Pomimo blokowania rogów z administracją Trumpa, podczas blokad doświadczyła gwałtownego wzrostu. Osoby mające wpływ na waluty cyfrowe gromadziły się na platformie, szylingując swoje ulubione tokeny, głównie bez względu na swoich obserwujących i ich finansową pomyślność.

TikTok jest teraz gotowy do ograniczenia tego. W aktualizacji, którą po cichu wprowadziła w zeszłym tygodniu, platforma zabroniła użytkownikom publikowania jakichkolwiek markowych treści promujących którąkolwiek z ponad 15 zakazanych branż. Należą do nich alkohol, środki antykoncepcyjne, produkty związane z narkotykami, broń, filmy z oceną wiekową, produkty erotyczne i treści polityczne. Zabronił również treści markowych promujących usługi finansowe, przede wszystkim waluty cyfrowe. TikTok stał się znaczącym motorem ruchów rynkowych, zwykle wywoływanych przez wpływowych ekspertów, którzy podszywają się pod ekspertów w danej dziedzinie, ale płacą tylko za szylingi walut cyfrowych. Dogecoin był jednym z największych beneficjentów. Na przykład #DogecoinTikTokChallenge stało się szalenie popularne, a uczestnicy namawiali swoich znajomych, aby kupili Dogecoin tylko po to, by podnieść jego cenę. Wiadomo, że memecoin strzela dzięki promocji TikTok.

Influencerzy są również znani z promowania „bezwartościowych” tokenów, których jedynym celem jest pompowanie i dumping. Martin Bamford, szef edukacji klientów w Informed Choice, powiedział FT Adviser: „Widzimy ogromną ilość tych markowych treści na TikTok, zwykle od słabo poinformowanych komentatorów, którzy kuszą obserwujących obietnicami bogactwa, ale w rzeczywistości zarabiają pieniądze osób rejestrujących się za pośrednictwem linków afiliacyjnych.” Chociaż treści markowe są teraz zabronione, wpływowe osoby mogą nadal podbijać swoje ulubione monety, o ile nie otrzymują za to bezpośredniej zapłaty. Mogliby zyskać, gdyby ich dystrybutory z szylingami monet nie były ograniczone przez TikTok, pozostawiając wielką lukę, która czeka na wykorzystanie.

Tymczasem brytyjski Urząd ds. Standardów Reklamy będzie żywo zainteresowany reklamami w walutach cyfrowych. W rozmowie z Financial Times, Miles Lockwood, dyrektor ds. skarg w organie nadzorczym, stwierdził: „Postrzegamy to [reklamy kryptowalut] jako absolutnie kluczowy i priorytetowy obszar dla nas. Tam, gdzie napotkamy problemy, będziemy się rozprawiać ostro i szybko”. Miles ujawnił, że regulator będzie uważnie monitorował reklamy walut cyfrowych na platformach społecznościowych i usunie wszelkie wprowadzające w błąd lub nieodpowiedzialne promocje.

ASA już w przeszłości rozprawiła się z reklamami walut cyfrowych. W marcu tego roku zakazał reklamy brytyjskiej giełdy Coinfloor. W ogłoszeniu prasowym znalazło się zdanie: „Dziś nie ma sensu trzymać go w banku – stopy procentowe są obraźliwe”. Według ASA reklama ta zawierała wprowadzające w błąd informacje i była skierowana do emerytów, grupy, która prawdopodobnie nie wiedziała zbyt wiele o walutach cyfrowych.

Autor : BitcoinSV.pl

Źródło : TikTok bans digital currency ads as UK regulator puts them on ‘red alert’ – CoinGeek



Author: BitcoinSV.pl
CEO