Technologia blockchain BSV redefiniuje, kto może służyć jako partner marketingowy, jednocześnie ułatwiając firmom łączenie się z influencerami w sposób, który obiecuje radykalnie zmienić tę przestrzeń. W zeszłym tygodniu na konferencji CoinGeek w Zurychu odbył się panel poświęcony reklamie wydajności i marketingowi afiliacyjnemu, którego gospodarzem była czołowa reporterka CoinGeek ds. branży gier, Becky Liggero Fontana. Dołączyli do niej Luke Rohenaz, współzałożyciel i dyrektor generalny TonicPow; Frank Vertolli, współzałożyciel i partner zarządzający Net Conversion; oraz Lee-Ann Johnstone, dyrektor generalny i założyciel AffiliateINSIDER.

Dla niewtajemniczonych Rohenaz opisał TonicPow jako rynek promocyjny, na którym marki i influencerzy mogą robić dla siebie zakupy. TonicPow tworzy narzędzia, które pozwalają obu stronom tych umów uniknąć jednego uniwersalnego szablonu na rzecz niestandardowych, obopólnie korzystnych umów. Od 14 lat firma Vertolli’s Net Conversion specjalizuje się w płatnych mediach i kompleksowej analizie, ze szczególnym uwzględnieniem podróży i turystyki, a także kilku innych kluczowych branż. Firma Johnstone’s jest agencją, firmą szkoleniową i centrum treści medialnych, która pomaga markom budować skuteczne programy marketingu afiliacyjnego w wielu branżach, głównie iGaming, jednocześnie działając w przestrzeni handlowej.
Stan narodu
Vertolli powiedział, że duopol marketingu cyfrowego Google i Facebook nadal się rozwija, co ma swoje zalety pod względem skali, ale także budzi obawy dotyczące prywatności, nadzoru i interesu firmy. Reklama stała się niesamowicie hałaśliwym środowiskiem opartym na tym, kto może krzyczeć najgłośniej i zrobić największy plusk, kupując najwięcej wrażeń.

Johnstone powiedział, że ekosystem marketingu cyfrowego od tak dawna opiera się na starych systemach i procesach, że obecna konfiguracja obejmuje wiele warstw rozwiązań (śledzenie, raportowanie, wyświetlanie reklam itp.) na wielu platformach, które ostatecznie zapewniają przejrzystość chmury, uniemożliwiając od posiadania wyraźnego liniowego powiązania między marką a klientem. Jako była partnerka, Liggero Fontana powiedziała, że jednym z jej głównych argumentów były obliczenia na koniec miesiąca, aby dowiedzieć się, ile pieniędzy zarabia firma partnerska. Posiadanie wszystkich tych danych na jednej platformie nie tylko uprościłoby te obliczenia, ale także pozwoliłoby jej poświęcić więcej czasu na wykonywanie innych zadań specyficznych dla klienta. Vertolli powiedział, że wszystkie firmy, niezależnie od wielkości, toną w danych generowanych przez różne aspekty ich działalności. W tych danych jest wartość, ale wyzwaniem jest zorganizowanie ich w sposób ustrukturyzowany, otwarty i czytelny, aby umożliwić podejmowanie praktycznych decyzji biznesowych i dotarcie do konsumentów w bardziej wydajny i skuteczny sposób. Rohenaz powiedział, że blockchain w naturalny sposób pasuje do interoperacyjności danych, ponieważ jest to neutralna baza danych dostępna dla wielu podmiotów. Strukturyzacja danych w ten sam sposób z jednej firmy do drugiej pozwala na łatwiejsze odczytywanie i przetwarzanie tych danych.
Wszyscy na pokład
Johnstone zaobserwował, że w dzisiejszych czasach, gdy mamy superkomputery we wszystkich kieszeniach, prawie każdy może zostać partnerem, a każdy influencer z kanałem społecznościowym może tworzyć i zarabiać na treści. Johnstone powiedział, że ten segment wzrósł o 10% podczas COVID, dwukrotnie szybciej niż w płatnych kanałach reklamowych. Skalowanie tego sektora z większą przejrzystością jest sprawą najwyższej wagi. Rohenaz zauważył, że TonicPow rejestruje każdą wypłatę i działanie, a wypłaty mają miejsce w samym blockchainie. TonicPow używa metadanych z każdą transakcją, które opisują rodzaj transakcji i z jaką kampanią była związana, ale nie rejestruje niczego, co jest prywatne lub co mogłoby być osobistą identyfikacją. Blockchain oferuje publiczny zapis, którego nie można zmienić, do którego każdy może się odwołać i złożyć całą historię. Co więcej, informacje są dostępne dla każdego, co pozwala stronom trzecim na tworzenie niezależnych narzędzi analitycznych w celu zrozumienia ukształtowania terenu bez konieczności rejestracji.
Komu ufasz?
Technologia Blockchain może również pomóc w uniknięciu tarć, które zwykle pojawiają się, gdy system śledzenia partnera opowiada jedną historię o ruchu, który kieruje do klienta, podczas gdy własne dane rozwiązania śledzenia klienta opowiadają inną historię.

Vertolli powtórzył zdanie, które usłyszał wcześniej na konferencji, a mianowicie poszukiwanie „pojedynczego źródła prawdy”. Zastanawiając się nad swoimi przeszłymi doświadczeniami w branży turystycznej, przypomniał sobie, jak wiele podmiotów twierdziło, że tego samego podróżnika jako „klienta”, gdy przejeżdżał przez linie lotnicze, hotele, parki rozrywki. Vertolli dodał, że niektóre transakcje (nieruchomości, nowe samochody, wakacje itp.) mogą być wynikiem dni/tygodni/miesięcy badań, co utrudnia ustalenie, co było kluczowym czynnikiem w finalizacji transakcji. W wielu przypadkach wszystko, co wydarzyło się tuż przed najbardziej pożądanym działaniem, zostanie uznane za zasługę. Większe zestawy danych zapewniają lepszy wgląd w to, co dzieje się na ścieżce konsumenta i jak odpowiednio zrekompensować uwagę, zaangażowanie i rzeczy
wistą konwersję. BSV może lepiej rozłożyć wartość na cały łańcuch wpływów, ale obecny proces pozostaje mocno ukierunkowany na ten paradygmat „ostatniego kliknięcia”. Johnstone dodał, że menedżerowie afiliacyjni/marketerzy cyfrowi są odpowiedzialni za zapewnienie optymalnego wydatkowania ich budżetów marketingowych, aby zapewnić najlepszy zwrot z inwestycji. Uzyskanie większej przejrzystości wśród wszystkich klientów w zakresie ich „gorących punktów kontaktu” zmniejszyłoby kierowanie wydatków marketingowych w ślepe zaułki.
Zapłać za spryskiwanie i modlitwę
Johnstone wyraził nadzieję, że produkty takie jak TonicPow mogą umożliwić firmom dotarcie do „mikro-kieszonkowych” odbiorców, których tradycyjna reklama „sprayuj i módl” nie jest w stanie. Wykorzystanie BSV przez TonicPow, z jego zdolnością do opłacalnych mikropłatności, oferuje środki do dostarczania ukierunkowanej, prawdziwie niszowej komunikacji z osobami, do których chcesz dotrzeć.

Potwierdzając niechęć swojej firmy do jednego rozmiaru dla wszystkich, Rohenaz powiedział, że TonicPow jest w trakcie zezwalania firmom na negocjowanie niestandardowych stawek dla promotorów, z którymi zdecydują się współpracować. Podobnie TonicPow zapewnia reklamodawcom większą przejrzystość w ocenie, czy istniejąca umowa zapewnia wartościowy ruch, którego pierwotnie szukali. Istnieją pewne zabezpieczenia, ale Rohenaz zauważył, że reklamodawcy / promotorzy TonicPow, którzy osiągnęli określony poziom, otrzymują natychmiastowe wypłaty.
W momencie, w którym uzyskają kliknięcie, otrzymają powiadomienie na swój telefon lub portfel (jeśli neofita nie ma portfela, TonicPow utworzy nawet taki, w którym zatrzymasz swoje zarobki). Johnstone powiedział, że opóźnione wypłaty pozostają głównym problemem dla podmiotów stowarzyszonych i wpływowych, którzy naprawdę zdobywają swoich odbiorców, wraz z promowanymi produktami i towarzyszącym im przekazem. Bez natychmiastowych wypłat, afilianci, którzy są na dobrej drodze, mogą nie być w stanie ponownie zainwestować swoich zasobów i zwiększyć wysiłków, aby odpowiednio wykorzystać tę dynamikę. Johnstone powiedział, że TonicPow zapewnia skalę, plasując się gdzieś pomiędzy starym schematem „poleć znajomemu” a bardziej złożoną gospodarką partnerską.
Rohenaz powiedział, że celem jest ciągłe dodawanie nowych reklamodawców i wpływowych osób, dodając, że to dobry czas dla obu stron tej monety, aby zanurzyć palce w wodach TonicPow. Vertolli podsumował, zauważając, że cały ten sektor polegał na dotarciu do właściwej osoby z właściwym przesłaniem we właściwym czasie. Wprowadzenie technologii blockchain BSV oznacza, że firmy nie muszą docierać do tak wielu osób jak wcześniej, ponieważ mogą teraz kierować reklamy do bardziej wykwalifikowanych osób, które są bardziej otwarte na Twój przekaz. Tradycyjne kanały w tej przestrzeni będą nadal istnieć, ale kanał partnerski/influencer oparty na blockchain wkrótce będzie znacznie przewyższał swoją klasę wagową.
Autor : BitcoinSV.pl
Źródło : CoinGeek Zurich: BSV blockchain redefines performance advertising, affiliate marketing – CoinGeek