Archiwum artykułów

Biografia Jesse LIVERMORE

18 czerwca 2021

eSporty na blockchainie w centrum uwagi CoinGeek Zurich

BSV oferuje platformom do gier nowe sposoby angażowania graczy, jednocześnie oferując deweloperom ulgę w ich utrzymujących się bólach głowy związanych z Ethereum. Drugiego dnia konferencji CoinGeek w Zurychu, czołowa reporterka CoinGeek z branży gier, Becky Liggero Fontana, nadzorowała panel poświęcony Casual Games i eSports na Blockchain. Dołączyli do niej CTO Esports Entertainment Group John Brackens, dyrektor generalny FYX Gaming Inc. Adam Kling, współzałożyciel i dyrektor ds. marketingu Haste Joe De Pinto oraz współzałożyciel Bitcell Technology Inc. Gu Lu.

CoinGeek Zurich panelists

Dyskusja rozpoczęła się od zapytania panelu o to, w jaki sposób włączyli BSV do swoich ofert. De Pinto powiedział, że Haste został stworzony jako demonstracja niezrównanej zdolności BSV do obsługi mikrotransakcji (więcej na ten temat później). Kling, którego firma FYX Gaming wypuściła popularną grę CryptoFights, świętowała fakt, że joysticki są portfelami BSV ich graczy, dzięki czemu każdy ruch w grze CryptoFights jest transakcją Bitcoin. Gu, którego firma prowadzi platformę gier casual SatoPlay, mówi, że gracze, którzy uzyskują dostęp do 10 gier obecnie dostępnych na platformie, otrzymują nagrody BSV, gdy gromadzą dane profilu. Platforma wykorzystuje również skrypt Bitcoin, aby zapewnić przejrzystość zarówno gier, jak i samej platformy, co zdaniem Gu będzie w przyszłości ciężkim obszarem badawczym dla Bitcella.

Publiczny, możliwy do udowodnienia i stały

Liggero Fontana zapytał następnie panel, w jaki sposób wykorzystali księgę publiczną BSV i możliwości znakowania czasem. Brackens, którego firma prowadzi (między innymi) licencyjną na Maltę platformę zakładów eSports Vie.bet, powiedział, że każdy system, który jest publiczny, możliwy do udowodnienia i stały, zapewni wyższy poziom przejrzystości zarówno graczom, jak i organom regulacyjnym gier hazardowych (ten ostatni duży plus , ponieważ EEG jest obecnie w trakcie ubiegania się o licencję na gry w New Jersey). Kling zauważył, że księga ze znacznikiem czasu zapewnia pełny zapis wszystkich ruchów graczy wykonanych podczas CryptoFights, podobnie jak (ale dokładniej niż) firmy takie jak SportRadar, które zatrudniają ludzi do monitorowania rzeczywistych zawodów sportowych, aby rejestrować wszystkie punkty, kary i inne aspekty gry, które są następnie wykorzystywane do decydowania o wynikach zakładów na prawdziwe pieniądze.

CoinGeek Zurich panelists

Kling dodał, że dane generowane przez ruchy graczy są rejestrowane na blockchainie, co pozwala na wykrycie ewentualnych przypadków zmowy graczy mającej na celu małpowanie rynków zakładów. De Pinto powiedział, że fakt, że gry Haste trwają nie dłużej niż 10 sekund, stanowi wyjątkowe wyzwanie. Niektórzy gracze mogą grać setki razy dziennie, generując tysiące transakcji, a ponieważ platforma jest nadal w fazie beta, usterki są nieuniknione. Jednak wszystko, co gracz musi zrobić, zgłaszając usterkę, to podać swój identyfikator transakcji, a Haste może następnie zajrzeć do łańcucha bloków, aby uzyskać szczegółowy zapis tego, co się wydarzyło.

Jak nisko możesz zejść?

Temat następnie zwrócił się do mikropłatności. Gu powiedział, że zdolność BSV do obsługi mikrotransakcji po kosztach tak niskich, jak ułamki centa, pozwala SatoPlay oferować płatności graczom w kwotach tak niskich, jak 10 lub 20 Satoshi, a także transakcje obejmujące znacznie większe wolumeny. Platforma Haste oferuje natychmiastową strukturę wypłat w tabeli liderów, w której strzelcy z wysokimi wynikami zarabiają pewien procent z puli środków generowanych przez opłaty wpisowe dla graczy. De Pinto powiedział, że miało to być uproszczoną demonstracją mikrotransakcji, która nie wykorzystywała (co dla wielu ludzi jest) drapieżnej terminologii blockchain. Tablica liderów Haste jest skonfigurowana z portfelem HandCash, więc gracze, którzy znajdą się w pierwszej dziesiątce tablicy, otrzymują pingi co drugą sekundę. Te płatności mogą być ułamkiem grosza tutaj, ułamkiem grosza tam, ale z czasem się sumują.

CoinGeek Zurich panelists

W dolarach opłaty za wejście do CryptoFights wynoszą około 16 , ale Kling twierdzi, że opłaty za wejście nie są jedynymi malutkimi transakcjami, które BSV zezwala na platformę. Kling mówi, żeby sobie wyobrazić, że chcesz zrobić promocyjny drop NFT, ale twoja gra ma milion graczy. Jeśli ta kropla wyniesie grosz lub mniej, powodzenia, robiąc to za pośrednictwem innego łańcucha bloków niż BSV. Brackens twierdzi, że mikrotransakcje pozwalają firmom takim jak EEG obniżać opłaty uiszczane usługodawcom, co pozwala EEG oferować klientom większą elastyczność w zakresie zasad dotyczących wpłat i wypłat. Brackens dodał, że zakłady na eSporty różnią się od tradycyjnych zakładów sportowych, częściowo ze względu na fakt, że eSporty są w dużej mierze wykorzystywane na komputerach, a nie na dużych telewizorach z płaskim ekranem. W rezultacie sesje graczy na platformie EEG są zwykle znacznie dłuższe, co daje więcej możliwości promowania rynków zakładów na żywo. Zakłady na e-sporty są również zwykle mniejsze niż duże zakłady przedmeczowe na sporty handlowe, ale możliwość utrzymywania opłat na minimalnym poziomie umożliwia obstawiającym obstawianie przypadkowych zakładów w wysokości 3 lub 4 USD na to, kto zdobędzie następne zabójstwo lub pokona następna wieża.

Liczydło świata

Liggero Fontana skomentował, że trzech panelistów próbowało wcześniej rozwijać projekty w sieci Ethereum i zastanawiało się, jak wypada porównanie ich doświadczeń z BSV. Brackens powiedział, że kiedyś był wielkim zwolennikiem Ethereum, ale jako programista dla biznesu odkrył, że dziecko Buterina jest „powolne, niezgrabne, drogie” i po prostu niezdolne do skalowania w celu zaspokojenia potrzeb EEG. Gu powtórzył ten pogląd, mówiąc, że Ethereum po prostu nie zostało stworzone do gier, zwłaszcza gier akcji o wysokiej częstotliwości. Gu odkrył, że BSV jest znacznie tańsze, szybsze i, co ważniejsze, daje pewność, której wymagają środowiska wizualne w czasie rzeczywistym. Pewność zapewniła również możliwość zdefiniowania zachowania gry, określenia, która część logiki gry powinna działać w łańcuchu, a która logika powinna być zaimplementowana w skrypcie Bitcoin. Kling powiedział, że FYX spędził około roku próbując budować na Ethereum, ale większość tego czasu poświęcono na szukanie rozwiązań dotyczących przeciążenia sieci i wysokich opłat. Niezmiennie kończyły się one na rozwiązaniach warstwy 2, z których część była dostarczana przez firmy trzecie, które później wypadły z rynku, pozostawiając FYX szyfrowanie, aby zatkać dziurę. Kling powiedział, że BSV było momentem „a-ha”, ponieważ nie tylko oferowało możliwość zrobienia wszystkiego na warstwie 1, ale ta możliwość była już dostępna. BSV oferowało również stabilność protokołu, która zachęcała firmy do budowania, wiedząc, że nie ma nieprzyjemnych niespodzianek czających się za rogiem.

CoinGeek Zurich panelists

De Pinto podsumował swój pogląd na tę dziedzinę w ten sposób: myślisz BTC, myślisz, że „cena idzie w górę” (lub, częściej w dzisiejszych czasach, spada). Myślisz o ETH, myślisz o NFT i tokenach. Głównym przesłaniem BSV są mikrotransakcje. Tak naprawdę istniał tylko jeden blockchain, nad którym Haste mógł pracować.

NFT

Oczywiście żadna dyskusja o blockchainie nie uchodzi bez wzmianki o NFT, a Brackens zauważył, że EEG eSports Gaming League (nie operacja bukmacherska) szukała włączenia NFT do swojego ekosystemu turniejowego, prawdopodobnie wydając je jako nagrodę, trofeum lub odznakę. De Pinto był kiedyś graczem drugoligowym w baseballu, a Haste już włączyło karty graczy jako funkcjonalne NFT. Karty Haste oferują graczom dwa różne sposoby tworzenia płynności: zatrzymaj kartę i otrzymaj 10% zwrotu z gry lub sprzedaj kartę innemu graczowi, który sam otrzyma te 10%. De Pinto zauważył, że niektórzy gracze – którzy mogą być graczami lub nie – zdobywają karty i robią bank, gromadząc „drużyny” graczy. Gu poparł ideę funkcjonalnych kart, którym jego firma „ostrożnie” przypisuje różne zdolności, z których gracze mogą korzystać podczas gry. Gu wierzy, że NFT są szczególnie ważne dla twórców gier, ponieważ pozwalają im ulepszać swoje gry w sposób, który wzmacnia społeczność twórców i graczy.

Autor : BitcoinSV.pl

Źródło : Casual games, eSports on blockchain take spotlight at CoinGeek Zurich – CoinGeek