Czwarty odcinek „Hashing It Out” zajmuje szczególne miejsce w moim sercu z kilku powodów, po pierwsze dlatego, że mój gość, Nick Hill, jest moim drogim przyjacielem i podziela tę samą pasję do branży iGaming co ja. Po drugie, ten odcinek został nakręcony osobiście w restauracji mojego męża Tziganos, w samym sercu uroczej londyńskiej Blackheath Village. W tym wyjątkowym otoczeniu, miłym ucztą po miesiącach blokady, rozpoczęliśmy naszą dyskusję od odkrycia, w jaki sposób technologia blockchain trafiła na ekran radaru Hilla.
Hill jest częścią branży iGaming od prawie 20 lat, zajmując stanowiska kierownicze w różnych dostawcach oprogramowania iGaming i ostatecznie przechodząc do usług konsultingowych skierowanych do Azji, głównie w zakresie przetwarzania płatności. W tym momencie Hill po raz pierwszy zwrócił uwagę na „krypto” i chciał się w nie głębiej zagłębić. „Wtedy zacząłem zdawać sobie sprawę, że w technologii było coś więcej niż tylko bycie elementem przetwarzającym” – opowiada. „Zacząłem rozumieć, że możesz zrobić więcej z blockchainem jako aplikacją użytkową i zacząć używać tego w firmie do usprawnienia procesów i zarządzania łańcuchem dostaw oraz różnych innych aspektów w firmach, co naprawdę zaczyna mnie ekscytować” – ujawnił Hill .
Kiedy Hill złapał błąd blockchain, zaczął współpracować z CoinGeek w 2020 roku jako swego rodzaju ambasador, wprowadzając technologię blockchain do świata iGaming, który tak dobrze zna. „Wykorzystuje te kontakty, wykorzystuje moją wiedzę i przedstawia atrybuty korzystania z blockchain BSV w tej konkretnej branży. Zacząłem pisać wiele artykułów, które promują, jak korzystać z blockchain i pomysłów związanych z wykorzystaniem tej nowej technologii” – potwierdził. Te artykuły na CoinGeek w Hill’s wyjaśniają, dlaczego gry potrzebują blockchain i zagłębiają się w takie tematy, jak blockchain w marketingu afiliacyjnym, zdalne serwery gier i kasyna bezgotówkowe. Gambling Insider, popularna publikacja branżowa B2B, również zidentyfikowała Hill jako źródło informacji o blockchain dla swoich czytelników i przedstawiła pierwszy z wielu artykułów Hill’s na temat blockchain w niedawnym wydaniu Gambling Insider Magazine.
Ogromną zaletą niedawnego skupienia się Hilla na skrzyżowaniu technologii iGaming i technologii blockchain była możliwość bliskiej współpracy z nim, co dla mnie absolutną przyjemnością. Ten luksus został podkreślony, gdy CoinGeek opublikował ankietę Blockchain dla hazardu, a Hill był w stanie pomóc rozproszyć ankietę swoim kontaktom i usiąść ze mną dzisiaj, aby omówić wyniki. Udało nam się uzyskać odpowiedzi na ankietę od 584 specjalistów z branży hazardowej, z których większość stanowili dyrektorzy generalni, kadra kierownicza średniego szczebla i podmioty stowarzyszone, w większości z branży hazardu online. 38 procent ankietowanych akceptuje waluty cyfrowe jako płatność w witrynach hazardowych, dla których pracują, przy czym oczywistym liderem jest BTC, a następnie Ethereum jako odległa druga pozycja.
„Moim zdaniem blockchain ma dwie strony. Masz jedną stronę, którą jest przetwarzanie płatności, która jest kryptowalutą, a drugą stronę, którą jest blockchain, który jest używany w aplikacjach użytkowych” – powiedział Hill w odpowiedzi na liczby. „Stroną kryptograficzną jest przetwarzanie płatności i właśnie tam wyszło 38 procent ankiety i stwierdziło, że używają tego głównie do pozyskiwania depozytów, pozyskiwania nowych graczy, pozyskiwania nowego rodzaju graczy i pozyskiwania depozytów od tych graczy”. powiedział. „Większość kasyn, które mają politykę lub udogodnienia dotyczące przetwarzania kryptowalut, nie wypłaca kryptowalut. Więc kupują, a następnie konwertują, używając wymiany, konwertując na pieniądze fiducjarne, a następnie gracz jest w kasynie lub obstawia zakłady sportowe z walutą kasyna lub walutami fiducjarnymi ”- wyjaśnił Hill. „Druga strona jest tam, gdzie masz czyste kasyna kryptograficzne… jesteś całkowicie zanurzony i zapewniasz środowisko kryptograficzne.
Teraz są one skierowane do innej publiczności. Prawdopodobnie celują w bardziej high rollerów” – dodał. Wyniki ujawniły również, że 88 procent ankietowanych nie ma żadnych aktywnych projektów z blockchainem poza wykorzystaniem walut cyfrowych. „Nie dziwię się, że ludzie nie tworzą obecnie aplikacji przy użyciu technologii blockchain, ponieważ nie ma żadnych produktów zbudowanych na łańcuchu, które firmy mogłyby dostosować, zintegrować lub z którymi można by pracować” – zauważył Hill. „Żadna firma nie zamierza nagle wymienić całej swojej starszej technologii i wdrożyć zupełnie nowej strategii, która jest niesprawdzona, nieuzasadniona, do pewnego stopnia nieuregulowana i nagle zacznie budować rzeczy za pomocą blockchain” – powiedział. „Blockchain bardzo się rozwinął w ciągu ostatnich kilku lat. Całkowicie się to zmieniło… teraz ludzie zaczynają się budzić, by używać go jako aplikacji użytkowej.
Dopiero teraz zaczyna się dziać, że firmy zaczynają go wdrażać i przyglądać się, jak mogą obniżyć koszty lub w jaki sposób mogą sprawić, że sprawy będą bardziej przejrzyste, w jaki sposób mogą być bardziej kontrolowane, śledzone i identyfikowalne” dodany. Dobrą wiadomością jest to, że wkrótce będą dostępne produkty oparte na blockchain, według Hilla. W rzeczywistości współpracuje obecnie z firmami, które są w trakcie opracowywania produktów, które mogą rozwiązać wiele kluczowych problemów, z którymi boryka się obecnie przestrzeń hazardowa. Aby zorientować się, jakie są te kluczowe problemy, w ankiecie zapytano również o problemy, z którymi borykają się profesjonaliści z branży hazardowej, a zgodność i przetwarzanie płatności znalazły się na samym szczycie listy. „Zgodność z przepisami, ustawodawstwo, przetwarzanie płatności, odpowiedzialny hazard, to wszystko są duże problemy dla wszystkich podmiotów regulowanych, operatorów gier w tej chwili” – potwierdził Hill. „UKGC i wszystkie terytoria regulowane w całej Europie wywierają coraz większą presję na operatora, aby stał się bardziej zgodny, aby stał się bardziej odpowiedzialny w odniesieniu do tego, w jaki sposób reklamują, w jaki sposób zachęcają swoich graczy do kontynuowania zakładów, więc nie musi być większa odpowiedzialność i większa przejrzystość od operatora do regulatora” – powiedział. „Blockchain umożliwia operatorom nie tylko ochronę siebie i ochronę przed grzywnami, które otrzymują, ale także ochronę gracza” – powiedział. „[Operatorzy] mają możliwość przechowywania wszystkiego w sieci.
Jest to więc niezmienna księga ze znacznikiem czasu, do której zawsze można się odnieść… i może być dostępna dla gracza, dostępna dla operatora, ponieważ wie, gdzie to jest, a także dajesz klucze regulatorowi, a następnie może on przesłuchać te dane ”- dodał Hill. Ankietowani, którzy obecnie nie korzystają z technologii blockchain, podzielili się również tym, co im to powstrzymuje, z regulacjami i nieznajomością jako dwoma głównymi przyczynami. „Regulator walczy, ponieważ jak powiedziałem wcześniej, masz dwie strony. Masz swoją stronę kryptograficzną, czyli przetwarzanie płatności i masz stronę blockchain.
Organy regulacyjne walczą o uregulowanie strony przetwarzania płatności, strony kryptograficznej” – wyjaśnił Hill. „Strona blockchain, wykorzystująca go, jak mówimy, do aplikacji użytkowych na poziomie przedsiębiorstwa, nie jest tak trudna do uregulowania, ponieważ w rzeczywistości używasz progresywnej technologii, aby poprawić wrażenia gracza, aby chronić gracza, chronić operatora, chronić ekosystem gier. Więc chodzi o przejrzystość tego wszystkiego” – powiedział. Oboje spodziewaliśmy się, że nieznajomość blockchain będzie powszechną odpowiedzią, ale z radością dowiedzieliśmy się, że prawie 90 procent ankietowanych jest zainteresowanych poszerzeniem wiedzy.
W rzeczywistości, podczas panelu Hilla na CoinGeek Live w październiku ubiegłego roku, podkreślił znaczenie edukacji dla osób w przestrzeni iGaming, tematu, który będzie kontynuowany w tym tygodniu na CoinGeek Zurich, wydarzeniu, w którym zarówno Hill, jak i ja będziemy uczestniczyć.
„Moderuję panel, który jest przeznaczony dla branży iGaming… rzeczywista zawartość tego panelu będzie dotyczyć profilowania graczy i segmentacji danych oraz tego, jak to może przejść do różnych innych aspektów, gdy już masz profilowanie graczy, biorąc pod uwagę bardziej skupia się na zgodności, przepisach, odpowiedzialnym graniu, a być może nawet zaczyna dotykać kwestii AML i KYC” – ujawnił Hill. Panele, które będę moderować w CoinGeek Zurich, dostarczą również cennych treści i edukacji blockchain BSV dla branży gier, pierwszy skupiający się na e-sportach i grach casualowych, a drugi skupiający się na reklamie wydajności i marketingu afiliacyjnym. Wszystkie trzy panele z branży gier odbędą się po obiedzie 9 czerwca, zapraszamy do wirtualnego przyłączenia się, a rejestracja jest bezpłatna.
Oprócz naszych paneli, zarówno Hill, jak i ja, jesteśmy podekscytowani wieloma innymi panelami, które obejmują tematy związane z przestrzenią iGaming i dają wgląd w ekscytującą przyszłość technologii wykorzystującej blockchain BSV. Zalecamy sprawdzenie panelu stablecoin z udziałem weteranów branży iGaming Matta Dicksona z BitBoss i Daniela Lipshitza z Gap600; panel na mikropłatności również nie powinien być pominięty, podobnie jak panel NFT i wiele innych. Jest nawet sesja o małym kraju na południowym Pacyfiku, który przenosi cały swój kraj na blockchain BSV… jak widać, możliwości tej technologii są po prostu nieograniczone!
Autor : BitcoinSV.pl