Dlaczego ta dekada wydaje się skrzyżowaniem dróg dla firm technologicznych?

Kiedy interakcje cyfrowe stały się nową normą, ta eksplozja danych przyspieszyła transformację w świat połączony, ponieważ więcej informacji było dostępnych do gromadzenia i analizy niż kiedykolwiek wcześniej. Wiodące firmy, takie jak Facebook i Google, zaczęły balansować między oferowaniem usług swoim użytkownikom a dostarczaniem firmom jak największej ilości danych użytkowników na temat swojej społeczności, aby wyświetlać im skuteczne reklamy. Innymi słowy, najcenniejsze firmy technologiczne na świecie zaczęły czerpać korzyści z danych osobowych generowanych przez ich użytkowników.

Do dziś dane osobowe użytkowników są teraz centralnie kontrolowane i należą do dużych korporacji. Proces ten jest powszechnie znany jako „zbieranie danych”. Niekiedy tym dużym firmom nie udało się zapewnić prywatności danych użytkowników, które gromadzą. Użytkownicy tworzący dane nigdy nie otrzymują udziału w zyskach. Aby pójść o krok dalej, użytkownicy lub „surowiec” nie są uwzględniani w równaniu dochodu. Cofnijmy się o krok. Firmy zbierają te „duże zbiory danych” pod pozorem, że umożliwiają im oferowanie lepszych wrażeń użytkownika poprzez dostosowywanie usług do profilu użytkownika, jego indywidualnych potrzeb lub osobowości. Zebrane dane dostarczają firmom przydatnych informacji i dogłębnych informacji o klientach, które wpływają na ich praktyki zarabiania i utrzymania klientów. Aby utrzymać ten strumień danych, firmy nakładają się na mechanizmy zgody użytkownika, korzystając z bizantyjskiej polityki prywatności i ukrytych niespodzianek ukrytych na widoku w ramach ich warunków świadczenia usług. Często zapewnia im również dogłębną wiedzę na temat różnych rynków, nawyków konsumentów i konkurentów, aby wygenerować ogromny wzrost przychodów.

Obecnie siedem z dziesięciu najbardziej wartościowych firm na świecie pod względem kapitalizacji rynkowej to firmy technologiczne, które albo bezpośrednio generują zyski z danych, albo są wspomagane przez dane. Po dekadzie przeważającej obojętności w kwestii prywatności danych ze strony głównego nurtu, duże firmy technologiczne są obecnie zmuszone do transformacji, ponieważ użytkownicy stają się bardziej świadomi tego, w jaki sposób wykorzystywane są ich dane, a urzędnicy państwowi są bardziej zaniepokojeni prywatnością danych i celowaniem.

Ta zmiana paradygmatu dała początek ruchowi „suwerenności danych”, czyli prywatnej własności danych. Prywatna własność danych stworzy niespotykane dotąd możliwości dla nowego pokolenia, bardziej skoncentrowanego na gospodarce cyfrowej. Suwerenność danych umożliwia ludziom przekazywanie, niszczenie, handel lub monetyzację danych według własnego uznania. Oni kontrolują, decydują. Co jest lepsze dla firm technologicznych? Dane mają ogromną wartość. Zdecydowana większość dyrektorów generalnych uważa dane za kluczowy element sukcesu ich firmy. Niektórzy nawet nazwali dane nowym olejem. Firmy nie są niezbędne; usługi są. Pojawienie się Bitcoin otwiera nowe możliwości i rynki zbudowane wokół modeli danych zorientowanych na użytkownika. Powinniśmy być właścicielami naszych własnych danych osobowych i kontrolować lub wyrażać zgodę na wykorzystanie tych danych.

Suwerenność danych umożliwia użytkownikom anonimowe zarabianie pieniędzy poprzez konsolidację, przechowywanie i udostępnianie generowanych przez nich danych w celu zapewnienia wglądu w badania rynku każdemu, kto wcześniej był dostępny tylko dla dużych firm zajmujących się danymi. Przypisuje indywidualną władzę cenową, więc mają one siłę przetargową. Konsekwencje są ogromne.

Dane nie są już wyłączną domeną gigantycznych firm technologicznych. Platformy, takie jak Facebook i Twitter, są poddawane zwiększonej kontroli pod kątem dostarczanej przez nie mocy oraz ogromnej i głębokiej wiedzy, którą zgromadzili. Dane będą nadal przekształcać całe branże i rynki. To jest era zakłóceń, okres nieograniczonego postępu technicznego. Firmy technologiczne muszą się dostosować lub zaryzykować opóźnienie z powodu utraty dostępu do cennego nowego towaru, jakim są dane.

Autor : BitcoinSV.pl

Źródło : https://coingeek.com/why-does-this-decade-feel-like-crossroads-for-technology-companies/


Author: BitcoinSV.pl
CEO